news-background
news-background

کتاب خاطرات «وودی آلن» از طرف چهار ناشر بزرگ رد شد

«وودی آلن» برای فروش کتاب خاطرات جدید خود با مشکلاتی مواجه شد. نیویورک تایمز فاش کرده است که چهار ناشر بزرگ پیشنهاد خرید خاطرات آلن را رد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند نماینده‌ی آلن اواخر سال گذشته با ناشرین تماس گرفته اما هیچیک از پیشنهادی برای خرید کتاب ارائه نکرده‌اند. آلن متن کامل خاطراتش را در اختیار ناشرین قرار می‌دهد اما بعضی از آن‌ها حتی زحمت بررسی کتاب را هم به خود نداده‌اند.

علت اصلی رد شدن کتاب خاطرات آلن اتهامات جنسی چند سال گذشته اوست. «دیلن فارو» دختر خوانده‌ی آلن، این فیلمساز را به آزار جنسی در سنین کودکی متهم کرده است. این اتهام ژانویه ۲۰۱۸ و در زمان اوج جنبش ضد-آزار جنسی MeToo دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. تایمز گزارش می‌دهد برخی از مسئولین انتشارات عقیده داشته‌اند که این روزها همکاری با کسی چون آلن به زیانشان تمام می‌شود.

از زمانی که اتهامات فارو علیه آلن دوباره مطرح شدند، بسیاری از بازیگران از اینکه پیش از این با کارگردان همکاری کرده بودند اظهار تأسف کردند. بازیگرانی چون «ربکا هال» و «تیموتی شلمه» دستمزدهای خود از فیلم‌های آلن را به جنبش‌های ضد آزار جنسی اهدا کردند. شلمه در فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» آلن که هرگز توسط آمازون مجال پخش نیافت و بایگانی شد بازی کرده بود. این اقدام سبب شد آلن از آمازون شکایت و درخواست غرامت ۶۸ میلیون دلاری کند. در این دعوی همچنین ادعا شده بود که آمازون به صورت یک طرفه قرارداد تولید پنج فیلم با کارگردان را فسخ کرده است. آمازون ماه گذشته واکنش نشان داد و گفت رفتار آلن به این قرارداد «آسیب» رسانده است. با این حال، بازیگران دیگری مانند «الک بالدوین» و «دایانا کیتون» به حمایت از فیلمساز کهنه‌کار پرداختند.

فوریه گذشته نیز گزارش شد که آلن قصد دارد با پروژه‌ای جدید در اسپانیا به فیلمسازی بازگردد. آخرین فیلم اکران شده‌ی این کارگردان «واندر ویل» (Wonder Wheel) با بازی «کیت وینسلت» بود اما فیلم بعدی او هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹

هاليوود اونقدر نابغه داره كه كنار رفتن بازيگر و كارگرداني مثل كوين اسپيسي و وودي آلن به اون ضربه وارد نكنه. به هرحال مسائل جنسي بسيار مهم هستند و بزرگي نام يك شخص نبايد مانع از طرح اتهامات بشه. اما از اون طرف طرح اتهامات حتمن بايد با مدارك مستند و منطقي همراه باشه. چون ميشه حدس زد كه عده اي براي مطرح شدن و وايرال شدن، سراغ نامهاي بزرگ برن تا با پايين كشيدن اونا خودشونو بالا بكشن. مثلن در مورد وودي آلن آيا از دور خارج شدن ميافارو از هاليوود و جداشدن وودي آلن از او كه دو ضربه ي بزرگ به اين سوپراستار سابق بوده، ميتونه در طرح اين اتهامات نقش مهمي داشته باشه. اينجا نقش رسانه ها و دادگستري آمريكا خيلي حياتيه. رسانه ها بايد سعي كنن سره رو از ناسره تشخيص بدن و بدون ملاحظه و صرفن بر اساس حقيقت جويي سراغ اين پرونده ها برن. دادگستري هم فقط بايد بر اساس عدالت جويي، تحقيقات خودشو انجام بده. من به شخصه اميدوارم حداقل در مورد وودي آلن اين اتهامات صحت نداشته باشه. چون اونوقت اخلاقگرايي هجوآميز فيلمهاي وودي آلن به ضدخودش بدل ميشه.

نمایش اسپویل
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴

علنا دارن یک سری از نوابغ رو قربانی میکنن...و این ماییم که دیگه نمیتونیم لذت دیدن یک فیلم دیگر از وودی آلن یا یک بازی دیگر از کوین اسپیسی یا حتی استند آپ کمدی های لویی رو تجربه کنیم...خنده دار اینجاست که هالیوود با سواستفاده از این جنبش ها و مسائل نژادی شروع به پولسازی کرده و کسی جرئت نداره چیزی بگه مثل دو فیلم معمولی wonder woman یا black panther

نمایش اسپویل
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۰۴

دقیقا همینطوره. اما هالیوود داره گور خودش رو عمیق تر میکنه. حالا در آینده خواهید دید.

نمایش اسپویل
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۳۶

به لویی چه اتهامی وارد شده؟

نمایش اسپویل