زمان مطالعه: ۳ دقیقه
پاسخ نتفلیکس به ادعای «استیون اسپیلبرگ»: ما عاشق سینما هستیم
نتفلیکس به اظهارات «استیون اسپیلبرگ» که پیشنهاد کرده بود باید فیلمهای این شبکه را از شرکت در مراسم اسکار منع کرد واکنش نشان داد. اسپیلبرگ مدیر شاخهی کارگردانان آکادمی قصد دارد در قوانین اسکار تغییراتی به وجود آورد تا فیلمهایی که در سرویسهای تماشای آنلاین منتشر میشوند و یا تنها به صورت محدود روی پرده میروند به جای اسکار در مراسم اهدای جوایز امی شرکت داده شوند.
سخنگوی استودیوی امبلین به «ایندیوایر» گفته بود: «استیون میان تماشای آنلاین و اکران در سالن تفاوتی اساسی قائل است. او خوشحال خواهد شد اگر دیگران هم به کمپین او بپیوندند وقتی که آن را در جلسهی هیأت مدیره آکادمی مطرح کند. باید دید چه پیش خواهد آمد.»
اسپیلبرگ فیلمساز بزرگ هالیوود که سه بار برندهی اسکار شده در سالهای گذشته نیز در مورد این مسئله سخن گفته بود. اما فعالیتهای ضد-نتفلیکسی اخیر او موجب نگرانی برخی فیلمسازان از جمله «ایوا دوورنی» شد که مستند «سیزدهم» (13th) را برای نتفلیکس ساخته و نامزدی اسکار را کسب کرده بود.
«بروس کمپل» بازیگر «ارتش تاریکی» نیز یکی از مخالفان طرح اسپیلبرگ است. او در صفحهی توئیتر خود نوشت: «استیون اسپیلبرگ میخواهد کاری کند که نتفلیکس دیگر هرگز فیلم مدعی اسکاری چون «رما» نداشته باشد. ببخشید آقای اسپلبرگ اما «رما» تنها یک فیلم تلویزیونی نیست... و به اندازهی فیلمهای دیگر تأثیرگذار است.»
شبکهی نتفلیکس برای بازاریابی «رما» و «تصنیف باستر اسکراگز» در فصل اهدای جوایز هزینههای بسیار سنگینی را متحمل شد. «رما» فیلم اسپانیایی زبان «آلفونسو کوارون» یکشنبه هفته گذشته در مراسم اسکار سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم غیرانگلیسی و بهترین فیلمبرداری را تصاحب کرد.
نتفلیکس در واکنش توئیتری خود نامی از اسپیلبرگ به میان نمیآورد اما به دیدگاه او در مورد فیلمهای شبکه و رقابت آنها در اسکار اشاره میکند. حساب رسمی نتفلیکس در توئیتر شب گذشته نوشت: «ما عاشق سینما هستیم.» و سپس فهرستی از خدمات انحصاری خود را ارائه کرد. «دسترسی برای کسانی که همیشه توان خرید بلیط ندارند و یا در شهرهایی ساکناند که فاقد سالن سینماست. انتشار آثار سینمایی به صورت همزمان برای همه افراد، در هر منطقهای که باشند. فراهم کردن شرایط برای فیلمسازان برای به اشتراکگذاشتن آثار هنری.»
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
AmirEqualizer
AmirEqualizer
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۳۷
نمیفهمم چرا شما هموطنان ایرانی مدعی هنر داغ کردید، این نظراتون بخاطر اینه که طرفدار اسپیلبرگید یا کلاً شوخید؟ تو ایران که نمیتونیم سینما بریم و واسه دیدن فیلمایی که تو سینما اکران میشن باید حداقل ۳ ماه صبر کنیم اما نتفلیکس، فیلمای نتفلیکس چند ساعت بعد از اکران در اختیارمون قرار میگیره، بده؟ ملت جلبی هستیم بقرآن، بده که لازم نیس واسه دیدن آیریش من ۳ ماه از دنیا عقب باشیم؟
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
AmiN27
AmiN27
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۴۵
دوستانی ک حق ب نت فلیکس میدن بدونن یک شبکه اینترنتی ب شدت مضخرف . چرا؟ ببینین تو این چند سال چ بلایی سره سریال خوب اورده یا کنسل یا یک پایان فاجه (مثال . خانه پوشالی و مجازات کننده) فیلم رما ک تکلیفش مشخصه طرف 15م واسه فیلم خرج کرده ولی اومده 20م تلبیغ کرده خب معلومه باید تبلیغ ی چیزی میبره. نت فلیکس حق نداره فیلم درجه 1 داشته باشه چون چیزی از هنر و فیلم سازی نمیدونه. حق با استیون اسپیلبرگ?
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Andrei
Andrei
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰۶:۰۰
نتفلیکس، آمازون، یوتیوب و سایر این رسانههای سیال، تهدید جدی برای "سینما" محسوب میشن. جشنوارهی کن دو سال پیش فیلمهای نتفلیکس رو به دلیل همین تهدید از حضور در بخش مسابقه منع کرد. ترس از روزیست که به جای رفتن به سالنهای "سینما" و قرار گرفتن در اون اتمسفر و تجربهی اون فضا، فیلمهای سینمایی صرفا توی موبایلها و تبلتها دیده بشن (اون هم بین تماشای پ.و.ر.ن).
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
ashkanfarhadi
ashkanfarhadi
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۷:۳۳
اسپیلبرگ پیر شده است و خرفت همه می دونیم که اگه نت فلیکس نبود رما هرگز ساخته نمی شد
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
kamran202
kamran202
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۳۴
یعنی فیلم Irishman از نظر استیون حق شرکت در اسکار رو نداره؟ فیلمی با کارگردانی Martin Scorsese و بازی ال پاچینو و دنیرو و جو پشی انصاف داشته باشید
saeedhossieni
saeedhossieni
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰۴:۰۷
یعنی "ایریش من" قبل از اسکار اومده ؟ اگه اون ور اکران شده و تو اسکار نبود بر میگردیم به همون ماجرای دادن اسکار به رمبو نه راننده تاکسی ......من هیچ وقت این اسکارو نفهمیدم انگا مجبورن یه جوریه من همون شب از سینما به واسطه اپارات دیدم یه جوری بود نتونستم هم همشو نگاه کنم اپارات که نمی دونم چه اشغالیه ولی این سایت سینما عالیه دمتون گرم .... لاو
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ