زمان مطالعه: ۲ دقیقه
کارگردان Avengers 4: دوران فیلمهای دو ساعته به پایان رسیده است
اگر آخرین فیلم دو ساعتهی خوبی را که دیدهاید به یاد نمیآورید، احتمالاً با «جو روسو» همعقیدهاید که میگوید دوران فیلمهای ۱۲۰ دقیقهای به سر آمده است. جو و «آنتونی روسو» در مصاحبه با «بیزینس اینسایدر» پیشبینی میکنند که فیلمهای دو ساعته جایی در آیندهی هالیوود و نسل بعدی فیلمسازان جایی ندارند.
«جو روسو» میگوید: «ما در مقطع زمانی مهمی هستیم. فیلم دو ساعته از ۱۰۰ سال گذشته تا امروز دوران باشکوهی را پشت سر گذاشت اما به فرمتی قابلپیشبینی تبدیل شد. کار کردن در این قالب دشوار است... فکر نمیکنم نسل آینده روایت دو ساعته را به عنوان فرم قالب قصهگویی بپسندد.»
«اونجرز: جنگ بینهایت» آخرین فیلم عرضه شده توسط برادران روسو ۱۴۹ دقیقه بود و به طولانیترین فیلم «دنیای سینمایی مارول» بدل شد. مدت قسمت چهارم «اونجرز» که تابستان آینده به نمایش درمیآید، مطمئناً فراتر از این خواهد رفت. «جو روسو» اخیراً فاش کرده بود که مدت فیلم حدود سه ساعت است، اگرچه دیزنی از آنها خواسته بود آن را به ۱۴۰ تا ۱۵۰ دقیقه کاهش دهند. اغلب بلاکباسترهای امروزی دست کم دو ساعت به طول میانجامند.
درحالی که «پلنگ سیاه» (۱۳۴ دقیقه) و «مرد مورچهای و زنبورک» (۱۱۸ دقیقه) کم و بیش یک فیلم دو ساعته به شمار میآیند، اما جو مدعی است که فیلمهای «دنیای سینمایی مارول» فرم جدید برای روایت عرضه میکنند.
فیلم بعدی مارول «کاپیتان مارول» با بازی «بری لارسن» خواهد بود. دیزنی تاکنون مدت این فیلم را اعلام نکرده است.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
سعید حسینی
سعید حسینی
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۹:۲۹
ادرنو می گه بجای اینکه در مورد سیاست و دین حرف بزنیم باید در مورد هنر سخن بگیم گویا هنر و نقد هنری اخرین سنگر متافیزیکه البته با تعریف خاصی که متافیزیک توی زبان نقد هنری ادرنو داره یعنی یک نقطه اشتراک بین ادمیزادها پیدا بشه که بهم نزدیکشون کنه هنره حالا هر هنری اینجا تمرکز رو سینماست. حالا ما می خواهیم یه دیالوگ اجتماعی رو تجربه کنیم یکی میگه توهین نکنید ! دزدکی و غیر قانونی نگاه میکنید پس حرف نزنید...میگن شما کلیپ دو دقیقه ایی تا حالا ساختی تا بدونی سینما چیه؟ برادر بنده مهندسم عمرانم ولی هنر سینما رو حرفه ایی و با اشتیاق دنبال می کنم. هیچی لذت حرف زدن در مورد یه فیلمو نداره حرف زدن هم الزاما تز دادن نیست و یه رسانه مثل 30nama داره ما رو از جهان سوم بودن در میاره این مفتش های مجازی دیگه قوز بالا قوزند! مگه میشه درمورد یه موضوعی خنثی بود در مورد هنر داریم بحث میکنیم نه سیاست یا دین یا ملیت که فکر میکنید هنر ملکتونه قانون و دزد و مرز تعریف میکنید؟ شما منتظر فیلمشی ما تو کامیک بوکاش سرگردونیم ببینیم میخواد چی شه.....
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Ekvan
Ekvan
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ۲۳:۲۳
آدمایی که دزدکی و غیرقانونی فیلمهای هالیوود رو تماشا میکنن، به یه کارگردان هالیوودی میگن "بیشعور" یا "احمق". شما خوبید، نظرتون رو هم بگید، در مورد هنر هم تز بدید، ولی توهین نکنید. ممنون
newmj2
newmj2
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۰۳:۵۷
کانلا موافقم باهاتون...ضمن اینکه انقدر سریالهای محشر ساخته میشه که بیننده به دیدن جزئیات بیشتر عادت میکنه، توی سینما هم ناجار باید بیشتر جزئیات نمایش داده بشه تاوبیننده ها بهتر با فیلم ارتباط بگیرند و زمان بیشتری برای شخصیت پردازی وجود داشته باشه.البته استادیوها قطعا مقاومت میکنند در اینمورد
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
sobhan445
sobhan445
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ۲۲:۱۵
آخه برادر من مگه قراره پدر خوانده یا استاکر بسازی که معیار کیفیت فیلم برات شده تابم فیلم؟؟ اون 2 ساعته هایی که ساختین مگه چه گلی به سر سینما و هنر زدن که 4 و 5 ساعته هاتون بزنن. فیلم پاپ کورنی که دیگه این ادا و اصول هارو نداره که??
Survick Dal
Survick Dal
javad_7
۱۷ آذر ۱۳۹۷ ۲۳:۳۷
دوست عزیز شما رو ارجاع میدم به جمله ی نویسنده ی فیلم راننده تاکسی که میگه، افت سینمای امروز تقصیر بیننده هاست نه سینماگرا. همین که بین بد و بدتر، بد و انتخاب می کنیم خودش نشون میده که سلیقه ی سینمایی چقدر تغییر کرده.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
javad_7
javad_7
sobhan445
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۲۳:۳۱
اثر مبتذل. کمتر تو رو خدا حرف بزنید چون از یه جایی به بعد حرف زدنتون با عقل جور درنمیاد. نشستی پدر خوانده و فارست گامپ و صد فیلم برتر imdb دیدی به اینا میگی مبتذل فکر میکنی خیلی میفهمین. سالی داره فلان قدر فیلم ساخته میشه که درصد بالاییشون نمره 5 هم نمیگیره تو imdb. اونا چی هستن پس؟؟ آشغال سینمایی؟؟ فیلم هایی که توی بچه سال میگی پاپ کورنی سال ها روش فکر شده. و همیشه پیام هایی داشته که حالا تو چون درکش نکردی فکر میکنی بدرد نمیخوره. اصلا شک دارم فیلم های مارول رو دیده باشی. اگه اینجوری مولوی عرفانی شعر میگه خوبه و اینکه فردوسی رفته داستان گفته بصورت حماسی دو هزار نمی ارزه؟؟ جمع کنین تابو هایی که تو مغزتون درست کردین و همیشه فکر می کنین حرفی که من میزنم درسته حرف بقیه غلط. جواب این کامنت هم اگه دادی بدون که قرار نیست بخونم و جواب بدم
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
sobhan445
sobhan445
javad_7
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۲۲:۵۲
اثر هنری مبتذل و بد نه کارگردان میشناسه، نه کشور، نه ژانر و نه حتی مدیوم مشخص. و اینکه وقتی شما هنوز مفهوم ژانر رو متوجه نشدین لطفا افاضه ی فیض نیفرمایین. باشه عمویی؟؟
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
sobhan445
sobhan445
Survick Dal
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۲۲:۴۹
دمت گرم احسنت
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Survick Dal
Survick Dal
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۲۱:۳۴
یه سری سینماگرا هم هستن که تا دو تا فیلم پر فروش میسازن فکر می کنن خدای سینمان، اونجرز جدید که این همه طرفدار دو آتیشه داره هم چرت و پرتی بیش نبود، اما بازم مهر تایید بهش می زنن.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
javad_7
javad_7
sobhan445
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۲۰:۵۷
آفرین به تو. ولی یادت باشه اگه یه ژانری دوست نداری دلیل نمیشه تخریبش کنی عمو جون
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
sobhan445
sobhan445
javad_7
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۵۵
من با امثال شما هیچ حرفی ندارم. خیلی قبلا بحث میکردما ولی آخرش فهمیدم اصولا با کسی که ژست آوانگارد و آزاد اندیش میگیره نمیشه بحث کرد.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
javad_7
javad_7
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۵
چرا فکر میکنین خودتون فقط میفهمید بعد جو روسو نمیفهمه. تا حالا تو عمرت کلیپ 2 دقیقه ای ساختی؟؟
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
sobhan445
sobhan445
سعید حسینی
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۴
عزیز سینما از دومقوله ی هنر و سرگرمی تشکیل شده. سینما در وهله ی اول سرگرمی هست برای طیف مخاطبانش و بعد از سرگرمی هنر میاد. در مورد هر ژانر یا نوع فیلم این نسبت بین هنر و سرگرمی جابجا میشه. پس در این که باید هردو باشند شکی نیست اما بحث اینه که امثال استاکر و پدرخوانده فارغ از تئوری های نظریه ی مولف حتی در رومانتیک ترین حالت خودش که برای امثال تروفو کایه دو بود هیچوقت عنصر سرگرمی برای مخاطب هدف رو از دستور کار خارج نکردن چون نتیجش میشه فیلمی خشک و بدون مخاطب که اساسا رسالت سینماییش رو نمی تونه انجام بده. از اون ور هم هیچ کارگردانان بزرگ سینمای داستانی مثل فورد، هاکس، هیوستون، هیچکاک... با اینکه فیلم رو میساختند تا قصه ی خودشون رو روایت کنن ولی باز هم خالی عنصر هنر نبودن حتی اگر این هنر صرفا تو مولفه هایی مثل میزانسن یا دکوپاژ یا دیالوگ نویسی بود. پس نتیجه میگیریم فیلم سازان بزرگ همیشه متناسب با نوع مخاطبانشون میدونستن که چی باید بسازن. اما مشکل این فیلم های پاپ کورنی امثال اونجرز اینه که مثل فیلم های از یاد رفته ی تاریخ سینما که صرفا سرگرمی رو در نظر داشتن ناگزیر به ورطه ی ابتذال کشیده میشن و این فاجعست.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
سعید حسینی
سعید حسینی
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۰۰:۵۹
شما دوتا چیزو با هم داری قاطی می کنی هنر گیشه که همین هاست و هنر هنرمند وقتی می گی استاکر اثر هنری هنرمندی به اسم تارکوفسکی منظورته شعره مینیمالیستی که با یه سری گپه شن با حداقل سرمایه توی ذهنت حک می شه. وقتی می گی پدرخوانده پشتش اسم هنرمند مولفش یعنی کاپولا میاد خیلی غیر ارادی ! یا اصلا نمی یاد و همه میدونم پدرخوانده مال کیه اثر هنری هنرمند مولف ! این شیر نه ان شیر است هرچند در نوشتن هر دو شیرند ! شاید هر دو سینما باشند اما این کجا و ان کجا یه سری هنر توده ایی عوامانه و مصرفی که فتیشیستی اند صرفا مصرف می شوند و دفع می شوند همه جا رو گرفته . هنر ابزار تعالی است که باعث استعلا می شه نه ابزار سرگرمی و بهانه خواب . یه عده ایی ناراحت میشن اما من همه کارهای دی سی و مارول رو دنبال می کنم و کردم اما همیشه پشیمون تلاش می کنم بهترین تعابیرو ازشون دربیارم ولی باز می لنگه ! زمان که دیگه اصلا مهم نیست می خوان 4 ساعت افکت دیجیتال جر و دعوا نشون بدن !
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
soroush007
soroush007
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۹:۲۷
فعلا که هالیوود کلا کیفیت رو بیخیال شده و به کمیت توجه داره. واقعا مدت زمان فیلم چه تاثیری روی مخاطب داره؟ ممکنه ادم با فیلم 80 دقیقه ای هم حوصله اش سر بره و ممکنه با فیلم 200 دقیقه ای "اینک آخرزمان" کاپولا حتی پلک هم نزنی. این چه معیار احمقانه ایست برای جذب مخاطب؟ طرف با یک جمله نشون داده در چه سطحی از شعور هنری قرار داره.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Majik
Majik
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۹:۰۹
یک جملهی احمقانه. سینما محل شکنجه شدن نیست. چشم از مدام دیدن پرده نمایش خسته میشه. ب نظر من هیچ فیلمی نباید بالای ۲ ساعت باشه.
newmj2
newmj2
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۰۳:۵۹
کسی که با دیدن بیش از دو ساعت فیلم چشمان مبارکش خسته میشه، همون بهتر نره سینما و فیلم نبینه!
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ