news-background
news-background

گلدن گلوب ۲۰۲۱: چرا «دان چیدل» به «جیسون سودیکیس» گفت که سخنرانی‌اش را زودتر تمام کند؟ واکنش برندگان جوایز در «پشت صحنه»

«دنیل کالویا» تا مرز از دست دادن سخنرانی‌اش پس از دریافت جایزه برای «یهودا و مسیح سیاه» به علت اشکال فنی پیش رفت.

 

هفتاد و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب یکشنبه شب به صورت مجازی برگزار شد، با این حال برندگان در «پشت صحنه» در مصاحبه‌هایی حضور پیدا کردند. این مراسم به میزبانی «تینا فی» از نیویورک و «ایمی پولر» از لس‌آنجلس در حالی به اتمام رسید که برندگان در منازل خود حضور داشتند و اهداکنندگان جوایز به محل برگزاری آمده بودند.

«جیسون سودیکیس» یکی از اولین برندگان شب بود که با «تد لسو» (Ted Lasso) اپل تی‌وی‌+ برنده‌ی بهترین بازیگر مرد سریال‌های کمدی شد. در حین سخنرانی سودیکیس، «دان چیدل» به او اشاره کرد که صحبت‌هایش را زودتر تمام کند. این لحظه به سرعت به میم تبدیل شد و به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کرد.

سودیکیس در پشت صحنه مراسم گفت که این عمل چیدل را نحوه‌ی اظهار محبت یک کانزاسی‌ها به یکدیگر می‌داند: «این [نحوه‌ی ابراز] محبت در کانزاس سیتی است. اگر قرار بود یک نفر به من بگوید... بسیاری از مردم نمی‌دانند که او یک مدیر صحنه‌ی عالی و اسطوره بازیگری آمریکاست.»

سودیکیس در مورد انتخاب هودی به عنوان پوشش خود برای گلدن گلوب اضافه می‌کند: «هودی‌های مختلفی برای امور مختلف دارم اما این یکی به نظر برازنده‌تر از همه می‌رسید.» او در پاسخ به این پرسش اولین برنده‌ی گلدن گلوب هودی به تن بودن چه حسی دارد به شوخی می‌گوید: «البته اگر «آبری هپبورن» را هنگام دریافت جایزه برای « مضحک‌روی» (Funny Face‎) به حساب نیاوریم... نه این را جدی نگفتم.»

«دنیل کالویا» که با بازی در نقش «فرد همپتون» در فیلم «یهودا و مسیح سیاه» (Judas and the Black Messiah) برنده‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شده بود، در مورد پیش رفتن تا مرز از دست دادن سخنرانی به دلایل فنی گفت: «واقعاً دوست داشتم صحبت کنم تا در موقعیتش از «فرد همپتون» و خانواده‌اش قدردانی کنم. ما این فیلم را ساختیم تا از یک میراث محافظت کنیم.»

کالویا در سخنرانی‌اش از رپر فقید «نیپسی هاسل» نیز نام می‌برد. او در پاسخ به این پرسش که آیا قصد بازی در یک فیلم یا سریال در مورد این شخصیت را دارد یا نه می‌گوید: «تمایل دارم چنین پروژه‌ای را ببینم. قطعاً فکر نمی‌کنم که در نقش «نیپسی هاسل» بازی کنم، فقط می‌خواهم این پروژه وجود داشته باشد.»

«رزمند پایک» برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر زن در بخش فیلم‌های کمدی یا موزیکال می‌گوید فیلم «خیلی اهمیت می‌دهم» (I Care A Lot) قطعاً یک کمدی است: «فکر می‌کنم اگر این داستان را از زاویه دید یک قربانی روایت می‌کردیم، دیدنش غیرقابل‌تحمل می‌شد. «جی. بلیکسن» نویسنده و کارگردان فیلم این موضوع وحشتناک را انتخاب کرد، دگرگونش ساخت و فکر کرد: «چگونه می‌توانم داستانی طنز در مورد جاه‌طلبی بسازم؟»»

«جیلین اندرسون» و «اما کورین» برندگان گلدن گلوب بهترین بازیگری با «تاج» (The Crown) در مورد واکنش «پرنس هری» به سریال درام نت‌فلیکس گفتگو کردند. هری در مصاحبه با «جیمز کوردن» گفته بود که سریال «درکی کلی» در رابطه با فشارهای زندگی سلطنتی به مخاطب می‌دهد. اندرسون می‌گوید امیدوار است که این مصاحبه‌ی هری به بحث پیرامون ساختگی یا واقعی بودن رویدادهای سریال پایان دهد.

اندسون می‌گوید: «می‌خواهم بگویم که هری فرد شایسته‌ای برای قضاوت در مورد واقعی یا خیالی بودن سریال است. اینکه او نیت «پیتر مورگان» [نویسنده سریال «تاج»] را درک می‌کند خوشایند است.» او در خصوص احتمال بازگشت به ریبوت «پرونده‌های مجهول» (X-Files) می‌گوید:‌ «وای خدای من، نه، نه.»

«ویلیام هورنبرگ» تهیه‌کننده‌ی اجرایی «گامبی وزیر» درباره موفقیت غیرمنتظره سریالش می‌گوید: «ما بیش از ۲۰ سال تلاش کردیم سریال ساخته شود و در تمام طول راه به ما می‌گفتند این سریال به اندازه‌ی کافی تجاری نیست – داستانی در مورد یک دختر بی‌سرپرست در مسابقات شطرنج. در طول سالیان گذشته با عدم پذیرش زیادی مواجه بودیم.» او اضافه می‌کند:‌ «فکر می‌کنم که حتی نت‌فلیکس تصور نمی‌کرد که سریال ناگهان به یک پدیده‌ی فرهنگی تبدیل شود و فروش شطرنج و عضویت در باشگاه‌های شطرنج در سراسر دنیا را افزایش دهد. حالا اتاق هتل‌ها را براساس سریال ما طراحی می‌کنند.»

«ساشا بارون کوئن» که با «بورات ۲» (Borat Subsequent Moviefilm) برنده‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم‌های کمدی یا موزیکال شده می‌گوید احساس کرده تولید چنین فیلمی ضروری است:‌ «این فیلم را به دلیل دونالد ترامپ ساختم، به این علت که احساس کردم دمکراسی در معرض خطری جدی است. احساس کردم که مسائلی چون یهودستیزی و نفرت و رفتارهای ضدزنانه که در «بورات ۱» افشا شد، آشکارا در حال روی دادن است. نژادپرستان به عمل خود افتخار می‌کردند. یکی از آن‌ها رئیس جمهور شده بود.»

«آندرا دی» ستاره‌ی «ایالات متحده علیه بیلی هالیدی» (The United States vs Billie Holiday) یکشنبه شب پس از نزدیک به چهار دهه به اولین زن آفریقایی تباری تبدیل شد که در بخش بهترین بازیگر زن فیلم‌های درام گلدن گلوب را به خانه می‌برد. دی می‌گوید اینکه «ووپی گلدبرگ» آخرین برنده‌ی آفریقایی تبار این جایزه پیش از او بوده نشان می‌دهد که زنان سیاه‌پوست به اندازه‌ی کافی نمایندگی نشده‌اند.

«کلویی ژائو» با فیلم «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) برنده‌ی چندین جایزه از جمله بهترین فیلم درام شد. او می‌گوید بیشتر به رشد حس همدردی ایجاد شده توسط فیلم در جامعه اهمیت می‌دهد: «فکر می‌کنم این جایزه به معنای آن باشد که افراد بیشتری وقتی در خیابان یا محله‌ی خود قدم می‌زنند و می‌بینند که فردی در یک خانه‌ی مرسوم زندگی نمی‌کند و سبک زندگی متفاوتی دارد، شاید دستی تکان دهند و سلامی کنند. توجهی که به جامعه‌ی بی‌خانمان‌ها خواهد شد به نظر من اتفاق بسیار خوبی است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید