news-background
news-background

نگاهی به فیلم Last Call و واکنش منتقدان

فیلم «آخرین تماس» (دانلود فیلم Last Call با لینک مستقیم)  ساخته‌ی «گاوین مایکل بوث»، درامی است دلهره‌آور درباره‌ی مرد ناراحت و افسرده‌ای به نام اسکات (دیوید ویلکینز) که به فکر پایان دادن به زندگی‌اش است و می‌خواهد خودکشی کند و در همین حین که می‌خواهد با شماره تلفن مرکز پیشگیری از خودکشی تماس بگیرد، به طور تصادفی با شماره‌ی غریبه‌ای به نام بِث (سارا بوث) تماس می‌گیرد و غریبه به تماس او پاسخ می‌دهد و به سرعت با وضعیت او همدردی می‌کند و این سرآغاز آشنایی آن‌ها است. آخرین تماس مستقیماً وارد مبحث مهم ارزش زندگی انسان می‌شود و به طور کامل به این موضوع احترام می‌گذارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«گاوین مایکل بوث» در «آخرین تماس» در عین سادگی، بهترین روش ممکن برای روایت داستانش را خلق می‌کند. «آخرین تماس» یک گوهر ناب است. به ندرت اتفاق می‌افتد که متن، کارگردانی، دوربین، بازیگری، موسیقی و... همه و همه در یک اثر جمع شوند و در نهایت نظر مثبت اکثر منتقدین را هم به همراه داشته باشد.

 

فیلم Last Call با زیرنویس فارسی

 

بازیگری «سارا بوث» و «دیوید ویلکینز» صادقانه و باورپذیر است. علی رغم برخی شباهت‌های اساسی میان دو کاراکتر، شکل خاصی از دوگانگی بین این دو وجود دارد که به کیفیت کلی داستان اضافه می‌کند. دو شخصیتی که نه تنها کامل نیستند بلکه دارای نقص‌هایی هم هستند. اما در عین حال شخصیت‌هایی پر از احساس و هوش عاطفی می‌باشند که از برخی جهات قربانی زندگی شده‌اند. آنچه که در این‌جا می‌بینیم، نوعی انسانیت و عطوفتی است که در اعماق وجود همه‌ی ما نهفته است ولی متأسفانه غالباً پنهان می‌ماند و یا کنترل می‌شود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

در نهایت می‌توان گفت فیلم آخرین تماس قطعه‌ی جسورانه‌ای از سینمای مستقل و یک تجربه‌ی سینمایی بی‌نظیر است که دیدن آن خالی از لطف نیست. آخرین تماس پایان خوشی ندارد اما زندگی عادی نیز تماماً خوش نیست. داستان‌های واقعی و هر آنچه که در صفحه‌ی نمایش می‌بینیم، همیشه قرار نیست پایان خوشی داشته باشند، و این همان وضعیتی است که انسان را آگاه می‌کند. آخرین تماس به ما یادآوری می‌کند که تلخ بودن زندگی هر چقدر هم دردناک و آزار دهنده باشد باعث می‌شود لحظه‌های شیرین و شاد را بیش از پیش درک کنیم.

 

 

واکنش منتقدان به فیلم آخرین تماس

 

بی‌آردابلوسی: این درام هرگز از مضامین خودکشی و غم و اندوه برای تحریک هیجانات مخاطبان خود استفاده نمی‌کند، این فیلم یک گزارش واقع گرایانه و دلخراش از مردی است که زندگی او در جریان است و تصویر این زندگی مدت‌ها پس از تماشا هم با مخاطبان خواهد ماند.

کالچردوالچرد: یک قطعه چشمگیر از فیلم سازی و بازیگری جاه‌طلبانه که به خوبی از پس موضوع دشوار و ایده‌ی خودکشی بر می‌آید، اما گاهی اوقات زیادی از ملودرام دور می‌شود.

جم‌ریپورت: یک داستان ساده که به سبک فریبنده‌ای روایت می‌شود، آخرین تماس تصویری جذاب و ویرانگر از افسردگی و قدرت ارتباط انسان به شکلی غیرمنتظره است.

فیلم‌ترت: بخشش و شفقت از ویژگی‌های مهم انسانی است که شاید مدت‌ها در خود، دیگران و اخبار شاهد آن نبوده‌ایم. این ویژگی‌ها در آخرین تماس کاملا به نمایش درآمده است و ارزش جستجو را دارد.

فیلم‌اینکوایری: گاوین مایکل بوث بی‌عیب و نقص به تکنیک تقسیم صفحه/تک برداشت دست می‌یابد در حالی که با صداقت و بدون بزرگ‌نمایی و اغراق، موضوع خودکشی را نیز از جهاتی بررسی می‌کند.

وی‌لیو‌این‌اینترتینمنت: زیبا، احساسی و صادقانه. در این داستان استثنایی چیزهای زیادی برای تحسین وجود دارد که ارزش دیدن را دارد به ویژه برای کسانی که در زندگی با احساس پوچی و دل شکستگی روبرو شده‌اند.

المنتس‌آو‌مدنس: فیلم آخرین تماس با خلاقیت خود، توجه شما را به خود جلب می‌کند و سپس ضربه‌ی نهایی را در اوج به شما وارد می‌کند.

سیلوراسکرین: آخرین تماس شما را ابتدا می‌برد به سمت زیبایی روح انسان و سپس شما را می‌برد به اعماق ناامیدی از اشتباهات گذشته. این فیلم یک دقیقه قلب شما را گرم می‌کند و لحظه دیگر آن را خرد می‌کند. با این حال هرگز تماماً یک اثر ملودراماتیک احساس نمی‌شود و در نهایت پس از اوج، شما را مدت‌ها به فکر وا می‌دارد.

جامپ‌کات: آخرین تماس شامل دو برداشت مجزا است. دو برداشت مجزا و واقعی که همزمان با دنبال کردن دو هدف فیلم، در کنار یکدیگر ارائه می‌شوند. این یک آزمایش غیر قابل انکار چشمگیر است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید