news-background
news-background

نویسنده «هری پاتر» دوباره به ارسال توئیت‌های ضد-تراجنسیتی متهم شد

بسیاری از کاربران توئیتر شنبه شب به «جی.جی. رولینگ» نویسنده‌ی «هری پاتر» (دانلود فیلم Harry Potter با لینک مستقیم) به خاطر ارسال چند توئیت ضد-تراجنسیتی معترض شدند. رولینگ این جنجال را وقتی به راه انداخت که در مورد مقاله‌‌ای تحت این عنوان: «خلق یک دنیای پسا-کرونایی برابرتر برای کسانی که دچار قاعدگی می‌شوند» واکنش نشان داد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

رولینگ می‌نویسد: ««کسانی که دچار قائدگی می‌شوند.» شک ندارم که برای این دسته از افراد واژه‌ای وجود داشت. یک نفر کمک کند به یاد بیاورم. ضن؟ ظن؟ ذن؟»

کاربران توئیتر به سرعت به اظهارات رولینگ برچسب «ضد-تراجنسیتی» و «تراجنسیت‌هراسانه» زدند، و گفتند که افراد خارج از جنسیتی نیز ممکن است دچار قاعدگی شوند. رولینگ در ادامه به این تصور که درک بیولوژیکی افراد نمی‌تواند واقعی باشد انتقاد کرد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

رولینگ نوشت: «اگر جنسیت [دوگانه‌ی مذکر و مؤنث] واقعی نیست، جذب دو هم‌جنس هم نمی‌تواند حقیقی باشد. اگر جنسیت واقعی نیست، حقیقت زن در جهان حذف می‌شود. من چند فرد تراجسیتی را می‌شناسم و دوست دارم، اما حذف ایده‌ی جنسیت موجب می‌شود بسیاری نتوانند در مورد معنای زندگی خود بحث کنند. بیان حقیقت به معنای تنفر نیست. این تصور که زنانی چون من که دهه‌ها با افراد تراجنسیتی هم‌دلی و احساس نزدیکی کرده‌اند به این سبب که مانند زنان آسیب‌پذیرند – برای مثال، در مقابل خشونت مرد – از افراد تراجنسیتی متنفرند به این علت که فکر می‌کنند جنسیت واقعی است – یاوه است.»

او اضافه می‌کند که به حق افراد تراجنسیتی برای داشتن یک زندگی راحت احترام می‌گذارد و سپس به کسانی که او را به اصطلاح «ترف» به معنای فمینیست رادیکالی که افراد تراجنسیتی را نادیده می‌گیرد معترض می‌شود: «من به حقوق تمام افراد تراجنسیتی برای زندگی به هر نحوی که به نظرشان درست می‌آید احترام می‌گذارم. اگر به خاطر تراجنسیتی بودن مورد تبعیض جنسیتی قرار بگیرید در کنار شما می‌ایستم. در عین حال، زندگی من به عنوان یک جنس مؤنث شکل گرفته. فکر نمی‌کنم این ادعا از روی نفرت باشد.»

سازمان‌های حمایت از حقوق به توئیت‌های رولینگ واکنش نشان دادند. «اتحاد همجنس‌گرایان علیه افترا» (GLAAD) می‌گوید نویسنده‌ی «هری پاتر» خودش را با این ایدئولوژی هم‌ردیف کرده که «باید تعمداً حقایق هویت جنسیتی و افراد تراجنسیتی را تحریف کرد. در سال ۲۰۲۰، هیچ عذری برای هدف قرار دادن این افراد وجود ندارد.»

رولینگ دسامبر سال گذشته نیز با حمایت از محققی که گفته بود افراد نمی‌توانند جنسیت بیلوژیکی خود را تغییر دهند و کارش را از دست داده بود جنجال آفرید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۲۴

باید؟؟ کی گفته رولینگ باید یک شخصیت همجنسگرا یا رنگین پوست داخل داستانش داشته باشه؟ همین اصرار جامعه ال جی بی تی و هوادارنشون بود کا دامبلدور به اصرار گی شد و هرمیون سیاه پوست. کی گفته ال جی بی تی باید تو همه فیلمها سریال ها و کتاب ها حضور داشته باشه؟ همین اصرار بیش از حد و مظلوم نمایی این جامعه گند زده به اکثر فیلم ها و سریال ها و حالا میخوان نفوذشون به کتاب ها هم بیشتر بشه. آسیبی که ال جی بی تی به صنعت فیلم و سریال زده بخشودنی نیست عملا اگه یه سریال یه شخصیت همجنسگرا نداشته باشه هیچ توجهی بهش نمیشه واسه همین اکثر شبکه ها مجبورن به زور یه شخصیت جا کنن تو قصه یا حتی مثل فصل ۳ و ۴ ۱۳ دلیل گرایش شخصیت هارو عوض کنن اونقدری که تو فیلم و سریال ها همجنسگرا هست تو دنیای واقعی نیست من عاشق رولینگ بودم تا زمانی که جلو شما تسلیم شد و گرایش دامبلدور عوض کرد. ولی الان با این حرفش موافقم. مهم نیست کسی گی باشه لزبین یا حتی بای یه ترنس، مسئله اصلی اینه فقط ۲ جنسیت وجود داره، مونث و مذکر. حتی افراد دو جنسیتی هم برای سلامت روانشون باید انتخاب کنن که میخوان کدوم باشن

نمایش اسپویل
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۵۲

خیلی موافقم با نظرت جناب ولدمورت

نمایش اسپویل
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۰۴

چقدر دنیا پیچیده شده واقعا . کی فکرشو میکرد انقدر شلوغ و بی نظم بشه یروزی. هرکی میخواد یه تیکه ای ازش بکنه

نمایش اسپویل
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۱۵

تیتر یا سهوا اشتباست یا عمدا، در هر صورت جی. کی. آر. به چیزی متهم نشده، این دیگه ثابت شده‌ست که این نویسنده‌ی میلیاردر یک ترنسفوبه و هیچ تلاشی هم در راستای اضافه کردن به معلومات ناقص و جاهلانه‌ش نمی‌کنه. هیچکس ازش نمی‌خواد حرفی بزنه، اما بازم دهنشو باز می‌کنه اون هم توی چنین دورانی و علیه آدمای ترنس که قطع به یقین از آسیب‌پذیرترین آدمای جامعه‌ان نفرت پراکنی می‌کنه. من از این به بعد وانمود می‌کنم هرماینی اچ پی رو نوشته. F*ck J.K. Rowling

نمایش اسپویل
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۵۲

دامبلدور رو همجنسباز کردین دیگه چی میخواین ازش؟

نمایش اسپویل
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۰۳

شما اصلا جی کی رولینگ رو می‌شناسید؟ می‌دونید وایت فمنیسم به چه معناس؟ کی گفته نمی‌خواسته؟ الان واقعا داری از کسی که مجموعه کتابش بیشتر از پنجاه میلیون نسخه فروخته شده دفاع می‌کنی چون فکر می‌کنه زن ترنس، زن نیست؟ اگه آره، و بهش حق می‌دی، پس من دیگه حرفی ندارم بزنم جز اینکه educate yourself آقای عزیز

نمایش اسپویل
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۰۴

حرف توهین آمیز؟ مشکل من با همین باید و حتما هاست که شما میگید حتما باید باشه! خوب نویسنده دوست نداشته شخصیت همجنسباز تو داستانش باشه هر کس خوشش نمیاد میتونه نخونه آخه این چه کاریه که میان یه نفر رو خلاف میل خودش مجبور به یه کاری میکنن که شاید اعتقادی به اون نداشته باشه یا اصلا مخالفش باشه؟

نمایش اسپویل
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۱۲

این حرف توهین‌آمیز شما رو می‌ذارم به حساب اینکه خبر ندارید، اما می‌گم که بدونید توی هیچ کدوم از هفت کتاب اصلی، کوچک‌ترین اشاره‌ای به گرایش دامبلدور یا حتی روابط خصوصیش نشد، جی. کی. رولینگ اومد و بعد از تموم شدن کتاب بخاطر کمبود اشاره به گرایشات متنوع جنسی که طبیعتا حق این رو داشتن که توی یک مجموعه‌ی به این بزرگی حضور داشته باشن و علاوه بر اون راضی کردن طرفدارای بیشماری که یا خودشان نان باینری بودن یا گی و یا کوییر که یک ابزار تبلیغاتی محسوب می‌شه فقط واسه‌ی جذب کردنشون اومد و اعلام کرد که آره، دامبلدور همجنسگراست و خب چی از این بهتر برای مدرسه‌ای که فقط پنج تا شخصیت رنگین پوست داره، یه مدیر همجنسگرا! این همه‌ی اون چیزیه که اقلیت‌ها گیرشون میاد. حالا، از این‌ها که بگذریم، حتی توی فیلم جنایات گریندلوالد هم حتی یه صحنه مربوط به روابط کالین فرل و جود لا وجود نداشت. مشکلت چیه واقعا؟

نمایش اسپویل
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۰۳

اینقدر به یک ایدولوژی مزخرف واکنش نشان میدن که خودشون هم تو تعریفش گم میشن. دلیلش هم جهانی کردن اون ایدولوژیه که افراد بی سواد و کم هوش هم توش تاثیر گذار میشن که سلبریتی ها صف اول این دست افراد قرار دارن.

نمایش اسپویل