news-background
news-background

رونمایی نت‌فلیکس از مستند Chadwick Boseman: Portrait of an Artist؛ درخواست هواداران از مارول برای انتخاب بازیگر جدید برای نقش «پلنگ سیاه»

در مستند جدید «چادویک بوزمن» همکاران سابق او از جمله «وایولا دیویس» و «دنزل واشینگتن» مشارکت کرده‌اند.

نت‌فلیکس به‌زودی با انتشار مستندی به نام «چادویک بوزمن: پرتره یک هنرمند» (Chadwick Boseman: Portrait of an Artist) به «چادویک بوزمن» فقید ادای احترام می‌کند و نگاهی «صمیمانه» می‌اندازد به زندگی حرفه‌ای او در قالب مصاحبه‌هایی با همکاران بازیگرش در هالیوود. این مستند آخر هفته‌ی آینده پخش خواهد شد اما به مدت ۳۰ روز در دسترس مشترکین شبکه قرار می‌گیرد.

نت‌فلیکس در توضیح این مستند آورده است: «مستند «چادویک بوزمن: پرتره یک هنرمند» نگاهی صمیمانه می‌اندازد به هنر بی‌همتای بازیگر نامزد اسکار، و فرایند بازیگری او که آثار او را شکل دادند. وایولا دیویس، دنزل واشینگتن، اسپایک لی، جرج سی. ولف، برنفورد مارسالیس»، فیلیسیا راشد و دیگران ما را به پشت صحنه می‌برند تا تعهد فوق‌العاده‌ی بوزمن به هنر را نشان دهند.»

بوزمن امسال با فیلم درام «بلک باتم ما رینی» (Ma Rainey’s Black Bottom) نت‌فلیکس نامزد اسکار است. او امسال برنده‌ی جوایز اتحادیه بازیگران، گاتهام، انتخاب منتقدین، و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شده و نامزد جایزه ایندی اسپیریت است. بوزمن آگست سال گذشته پس از چند سال مبارزه‌ی پنهان با سرطان درگذشت.

«چادویک بوزمن: پرتره یک هنرمند» شنبه ۱۷ آوریل از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

همزمان با انتشار این مستند، بعضی از هواداران مارول با راه‌اندازی یک کمپین مجازی از استودیوی مارول درخواست کرده‌اند بازیگری جدید برای نقش «تی‌چالا» در «دنیای سینمایی مارول» انتخاب کند. این شخصیت پادشاه سرزمین خیالی واکاندا بود و نقش آن را «چادویک بوزمن» بازی کرد. پس از درگذشت این بازیگر، «کوین فایگی» مدیر استودیو تأکید کرد که بازیگر جدیدی برای این نقش در فیلم «پلنگ سیاه ۲» (Black Panther 2) انتخاب نخواهد کرد. برخی از هواداران با این تصمیم موافقت کرده‌اند اما گروهی دیگر معتقدند که بوزمن چنین چیزی نمی‌خواهد.

در پتیشنی که هواداران در Change.org راه‌اندازی کرده‌اند آمده است: «اگر استودیوی مارول نقش تی‌چالا را حذف کند، مخاطبینی (به ویژه مردان و پسران سیاه‌پوست) متضرر خواهند شد که خودشان را در این نقش می‌دیدند. این مخاطبین شامل میلیون‌ها هوادار دیگری می‌شود که از این شخصیت الهام گرفته‌اند. با انتخاب نکردن بازیگر جدید، ممکن است فرصت حفظ میراث یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها و ابرقهرمانان سیاه از دست برود. اولین راه برای از بین بردن یک افسانه این است که داستانش را بازگو نکنید.»

این پتیشن تاکنون نزدیک به ۳ هزار مرتبه امضاء شده است. مارول هنوز برنامه‌هایش برای پیش‌برد «پلنگ سیاه ۲» بدون بوزمن را اعلام نکرده. فیلمبرداری این پروژه قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید