news-background
news-background

«مایکل مور»: «کار ما با ترامپ تمام نشده… باید تقاص اعمالش را پس دهد»

در حالی که رئیس جمهور «دونالد ترامپ» برای آخرین بار کاخ سفید را ترک کرد و مراسم تحلیف ریاست جمهوری «جو بایدن» برگزار شد، «مایکل مور» مستندساز در صفحه‌ی توییترش تیر خلاص را به ترامپ زده است. این فیلمساز برنده اسکار می‌نویسد: «او کاخ سفید را برای همیشه ترک کرد. ما مردم او را بیرون انداختیم. برنامه انتقالم [به کشوری دیگر] را لغو می‌کنم. او حالا بر فراز ویرانه‌هایی که خلق کرده به پرواز در می‌آید و می‌داند که کار ما با او تمام نشده. محاکمه. محکومیت. حبس. باید تقاص اعمالش را پس دهد - [اتفاقی که] برای اولین بار در تاریخ به نام او به ثبت می‌رسد.»

انتظار می‌رود سنای ایالات متحده به زودی ترامپ را علی‌رغم اینکه کاخ سفید را ترک کرده استیضاح کند تا به این ترتیب او برای همیشه از رسیدن به مقام ریاست جمهوری محروم بماند.

مور حالا مه پیش‌بینی‌اش درست از آب درنیامده می‌تواند نفسی به راحتی بکشد. او دسامبر سال گذشته گفته بود: «اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد معتقدم که می‌توانست در آرای الکتورال پیروز شود، زیرا از آنجا که در آن [ایالت‌های حامی ترامپ] زندگی کرده‌ام می‌توانم به شما می‌گویم که سطح حمایت از او ذره‌ای کاهش پیدا نکرده. در حقیقت می‌توانم بگویم که متعصبانه‌تر از همیشه شده، برای اینکه آن‌ها حالا ترسیده‌اند. می‌ترسند که او شکست بخورد، چون رفتارش را دیده‌اند. بنابراین اشتهای آن‌ها برای دونالد ترامپ بیشتر شده است. این اتفاق خوبی نیست.»

مور هم مانند ترامپ که حساب توییترش برای همیشه بسته شد، با سانسور مواجه شده است. مستند «سیاره انسان‌ها» (Planet of the Humans) به تهیه‌کنندگی او تابستان گذشته با مطرح شدن ادعای نقض کپی رایت در چهار ثانیه از آن از یوتیوب حذف شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۷:۱۳

دقیقا محاکمه برای کدام جرم؟ این که اولین رییس جمهور صد سال گذشته بود که جنگ راه ننداخت؟ یا این که اقتصاد امریکا رو قبل از کرونا بیشترین رشد رو براش به وجود اورد در پنجاه سال گذشته به نقل از رسانه های خودشون؟ یا چون صرفا ادم تند و تیزی بود تو حرف زدن باید محاکمه کرد؟ دقیقا به چه جرمی؟

نمایش اسپویل
۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۳۱

زر نزن بابا، گوسفند از تو بیشتر حالیشه.... اینام فکر میکنن هر چی مغز مزخرفشون فکر میکنه درسته ?

نمایش اسپویل
۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۲۴

خفه شو بابا مردک چپول

نمایش اسپویل