news-background
news-background

فصل دوم The Boys: پسران برگشته‌اند و ابن بار بدتر از همیشه‌اند؛ مصاحبه خواندنی با عوامل سریال

سریال «پسران» (دانلود سریال The Boys با لینک مستقیم) که داستان گروهی شورشی علیه ابرقهرمانان را روایت می‌کند و بر اساس کامیک بوک پرطرفداری اثر «گرت اینس»، توسط «اریک کریپکی» خلق شده، به خاطر خشونت بی حد و حصر، زبان دریده و البته نقدش به جهانی که در آن قدرت‌های فراانسانی برای اهداف خوب استفاده نمی‌شوند، شناخته می‌شود. هنگامی که طرفداران به اولین تصاویر منتشر شده از فصل دوم در رویداد مجازی کامیک کان سن دیگو چشم دوختند، دریافتند که سریال قدمی از خون‌ریزی و خشونتش عقب نجسته. تصاویری که در آن با یک قایق تندرو به سمت نهنگی به نام لوسی هجوم بردند و دل و روده‌اش را بیرون ریختند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

«به نظرم اریک کریپکی خیلی از پستاندران دریایی خوشش نمی‌آید.» این پاسخی‌ست که ستاره‌ی سریال، «کارل اوربان» در جواب این سوال ورایتی می‌دهد: هوادران باید خود را برای چه مقدار خشونت نهنگی آماده کنند؟ او ادامه می‌دهد: «بار اول، در فصل ۱ سریال شاهد به فنا رفتن دلفین‌ها بودیم و این بار یک نهنگ. که البته نشان دهنده‌ی پیشرفت است. حداقل از نظر اندازه که این طور به نظر می‌رسد.»

«لاز آلونزو» حرف کارل را با این جمله قطع می‌کند: «در فصل ۳ باید به سراغ موجودات ریز برود. مانند ساردین یا ماهی کولی!»

این دل و جگری است که هواداران باید از سریال درام شبکه‌ی آمازون انتظار داشته باشند. (هم به معنای واقعی کلمه و هم به عنوان استعاره!) سریالی که به ادامه‌ی ماجراهای گروه شورشی تحت عنوان پسران می‌پردازد. گروهی که به سراغ به زیر کشیدن قوی‌ترین ابرقهرمانان جهان می‌روند. ابرقهرمانانی که با نام گروه «هفت» شناخته می‌شوند. گروه پسران متشکل است از «بیلی بوچر» (با بازی اوربان)، «مادرز میلک» (با بازی آلونزو)، «هیویی کمپل» (جک کواید)، «فرنچی» (تومر کاپون) و «مونث» یا «کیمیکو» (کارا فوکوهارا). در مقابل گروه هفت را «هوملندر» (آنتونی استار)، «کویین میو» (دامنیک مک الیوت)، «ای-ترین» (جسی تی آشر)، «استارلایت» (ارین موریارتی)، و «بلک نوآر» (نیتن میچل) تشکیل می‌دهند.

کریپکی می‌گوید: «واقعا لذت‌بخش است. واقعا! من مثل «چیز» از سریال لذت می‌برم! این گونه سریال‌ها نادرند. و وقتی اتفاق می‌افتند باید قدرشان را بدانی. ضمن اینکه باید این را هم خاطرنشان کنم، در طول عمر کار حرفه‌ایم، هرگز اندازه پسران لذت نبرده‌ام. و در واقع اینکه تماشاگران هم آن را به اندازه من دوست دارند، چیزی ست که به شدت قدردان آن هستم.»

اما سریال تنها بازی و سرگرمی و خنده نیست. کریپکی و تیمش از قصد جزئیاتی وارد داستان کرده‌اند که نشان می‌دهد گوشه چشمی به دنیای امروز و جامعه انسانی داشته‌اند. او توضیح می‌دهد: «بلافاصله پس از شروع به نگارش داستان، متوجه شدیم با ترکیبی سر و کار داریم که می‌تواند استعاره‌ای بی‌نظیر از جهانی باشد که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم. چرا که درباره‌ی مکان و زمانی است که خطوط بین اقتدارگرایی، فاشیسم و پدیده‌ی سلبریتی‌ها کمرنگ شده و وقتی که این را دریافتیم، احساس کردیم که فرصت و البته وظیفه‌ی این را داریم که درباره‌ی این مسائل صحبت کنیم. چرا که ما امکانات و وسیله‌ای را دراختیار داریم که کم‌تر سریالی از آن برخوردار است.»

او ادامه می‌دهد: «مسائل مختلفی در جهان امروزی در جریان است که من را آزار می‌دهد. و خب انسان خوشبختی هستم که شغلی دارم که می‌توانم درباره‌ی این مسائل صحبت کنم و البته آن‌ها را هجو کنم.»

بعد از اینکه در فصل ۱ شاهد پرداختن به موضوع تعرضات جنسی و آزار جنسی در محیط کار در خط داستانی استارلایت و «دیپ» (چیس کرافورد) بودیم، در فصل دوم به موضوع بی‌عدالتی نژادی پرداخته خواهد شد. کریپکی توضیح می‌دهد که «در قسمت چهارم شاهد آن هستیم که یک نوجوان آمریکایی آفریقایی توسط یکی از ابرقهرمانان متوقف شده و ناگهان همه چیز به شکل اشتباهی پیش می‌رود.»

آلونزو توضیح می‌دهد: «سریال واقعا در هنگام بیان موضوعات و مسائلی که در دنیای واقعی امروزی و جامعه‌ی خودمان با آن‌ها سر و کله می‌زنیم به هدف می‌زند. ما به شکل زیبایی شاهد به چالش کشیده شدن این ساختارها، ساختارهای قدرت در سریال هستیم.»

موریارتی هم می‌گوید: «من عاشق این هستم که با موضوعات کنونی جامعه سر و کار داریم. عاشق این هستم که در سریالی نقش‌آفرینی می‌کنم که به موضوعاتی می‌پردازد که در دنیای واقعی هم اتفاق می‌افتند. اتفاقات کثیفی مثل سوءاستفاده جنسی و نژادپرستیِ نظام‌مند. و عاشق این هستم که در سریال می‌توانیم فحش بدهیم. به نظرم این نشان‌دهنده‌ی این که بسیارند کسانی که درباره‌ی موضوعات واقعی صحبت می‌کنند و دنبال عبور از سد پرداخت سطحی به این موضوعات هستند.»

کواید موافق است: «وقتی موضوع به نژادپرستی نظام‌مند می‌رسد، و عدم تساوی حقوق عمومی در کشورمان، که زمان زیادی است که در جریان است، من احساس خوشایندی دارم که در سریالی مشغول هستم که بی‌محابا به این موضوعات می‌پردازد و حمله می‌کند تا تماشاگران به درستی درک کنند درباره‌ی چه موضوعی صحبت می‌کنیم. در هنکام فیلمبرداری نیازی نیست که وانمود کنیم دنیا غرق در مشکلات عظیم است. ما واقعن می‌توانیم درباره‌ی موضوعات واقعی صحبت کنیم در عین حال که یک نهنگ یا هرچیزی را هم منفجر می‌کنیم.»

فصل دوم میزبان هنرمندان جدیدی است. «آیا کش» و «جیان کارلو» اسپوزیتو که نقشش در فصل اول را گسترش می‌دهد. کش نقش عضو تازه‌وارد گروه هفت را بازی می‌کند: «استورم‌فرانت». کسی که به سرعت با به چالش کشیدن هرم قدرت در گروه هفت، با هوملندر به مشکل برمی‌خورد.

کریپکی در این باره می‌گوید: «چیزی که ما در مورد استورم‌فرانت دنبالش بودیم این بود که یک شخصیت مونث بیاید و از هوملندر نترسد و و سپس به سوی این هدف گام بردارد که جای هوملندر را بگیرد بی آنکه هراسی از واکنش هوملندر داشته باشد. این بدترین بلایی است که بر سر هوملندر ممکن است بیاید. زیرا او در این موارد به شدت اینسکیور است. به خصوص وقتی پای یک زن در میان باشد. بنابراین نکته‌ای که این وسط مهم بود، ما نیاز به بازیکری داشتیم که بتواند در مقابل هوملندر بایستد و او را نگران کند. و «آیا» این ویژگی را داشت که با کاریزمایش قدرت خود را به رخ بکشد و توانایی ایستادن در مقابل هوملندر را داشته باشد.»

کش در این باره و مقابله‌اش با استار می‌گوید: «وقتی در حال تماشای فصل ۱ بودم مدام از خودم می‌پرسیدم این فرد کیست؟ و با خودم می‌گفتم بهتر است با تمام توانت برای این کار آماده باشی. چرا که از نظر من «آنت» بسیار بااستعداد است.»

و علیرغم برخورد کرکترهایشان در سریال، کش اذعان می‌کند استار و سایر بازیگران به شدت استقبال گرمی از او داشته‌اند: «من انتظار داشتم با آدم‌های عوضی ملاقات کنم اما عوضی‌ای در کار نبود. آن‌ها مشغول ساختن فصل دوم هستند و من به ناگاه وارد این مجموعه‌ی منظم می‌شوم که ممکن آن را به هم بریزم. و خب اگر یک جای کار بلنگد، می‌توانند من را مقصر بدانند.»

اسپوزیتو نقش مدیرعامل کمپانی ووت، «استن ادگار» را بازی می‌کند. کرکتری که در صحنه‌ی کوتاهی در انتهای فصل ۱ ظاهر شد اما اسپوزیتو تصریح می‌کند که این بار این کرکتر نقش بسیار پررنگ‌تری ایفا خواهد کرد.

اسپوزیتو توضیح می‌دهد: «من دوست داشتم نقش او را بازی کنم چرا که حس کردم او در این میان فرد متفاوتی است. او مرد متفاوتی است که اوضاع را تحت کنترل دارد. او رئیس یک کمپانی است اما من به او علاقه دارم چرا که ریلکس و آرام است. به این دلیل که چیزی نمی‌خواهد. کسی که برنامه‌های بزرگ‌تری در ذهن دارد. او تمام تلاشش را به خرج می‌دهد که قهرمان واقعی هفت شود و از کمپانی ووت محافظت کند.»

بازیگر نامزد امی در خصوص اینکه چگونه به این نقش پیوند خورد توضیح می‌دهد که در درام آخرالزمانی «انقلاب» محصول NBC با شورانر پسران همکاری داشته. پس دادن جواب مثبت برایش تصمیم راحتی بوده. به نظر می‌رسد کریپکی رهیافت مشابهی برای استخدام بازیگر ماوراءالطبیعه، «جنسن اکلز» اتخاذ کرده باشد. که قرار شده نقش «سولجر بوی» را در فصل سوم ایفا کند. بله از همین الان سریال برای فصل سوم تمدید شده. و بنا بر کامیک بوک، سولجر بوی پس از رشادت‌هایش در جنگ جهانی دوم، اولین سلبریتی ابرقهرمان در فرهنگ آمریکای مدرن می‌شود.

اسپوزیتو درباره‌ی کریپکی می‌گوید: «این آدم مغز درخشانی دارد. من به او گفتم حاضرم برایت هرکاری انجام دهم. همین! دنیای پسران جذاب است چرا که شامل اشارات فراوان به بسیاری از مسائلی می‌شود که در دنیای واقعی در این کشور با آن‌ها مواجه‌ایم. اما در همین حین بعضی از ما دچار مشکلات شخصی هم هستیم. دچار افسردگی،‌ شناخت و پذیرفتن خویشتن، مشکلات اعتماد به نفس و مسائلی پیرامون قدرت. من عاشق دنیایی هستم که در آن ابرقهرمانان انسان‌هایی هستند که باید با مشکلات انسانی دست و پنجه نرم کنند.»

تاکنون ۳ قسمت از سریال «پسران» پخش شده و باقی قسمت‌ها به صورت هفتگی از آمازون پرایم پخش خواهند شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید