news-background
news-background

سوفیا کاپولا: فیلم‌هایی که هیچ شخصیت زنی ندارند را نمی‌توانم ببینم

 

کاپولا در گفتگو با «امرالد فنل» کارگردان «زن جوان آینده‌دار» از حساسیت‌هایش به عنوان یک مخاطب گفته است.

«سوفیا کاپولا» که بیشتر با نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های زن محور از «خودکشی باکره‌ها» (The Virgin Suicide) با بازی «کریستن دانست» گرفته تا «اسکارلت جوهانسن» در «گمشده در ترجمه» (Lost in Translation) و «فریب‌خورده» (The Beguiled) شناخته می‌شود، اخیراً «رو به زوال» (On the Rocks) با بازی «رشیدا جونز» و «بیل ماری» را ساخته. او به‌تازگی در مصاحبه با «امرالد فنل» کارگردان «زن جوان آینده‌دار» (Promising Young Woman) توضیح می‌دهد که به عنوان بیننده هم از فیلم‌ها چنین انتظاری دارد.

وقتی گفتگوی کاپولا و فنل به شخصیت «کری مالیگان» در فیلم «زن جوان آینده‌دار» می‌رسد، فنل می‌گوید: «ما فوراً یکدیگر را درک می‌کردیم. سبب شد که ساختن فیلم بسیار راحت‌تر شود زیرا کار سریع پیش می‌رفت. من می‌دانستم که او دقیقاً می‌داند چه فکر می‌کنم و می‌توانستیم کار را میان خودمان سریع پیش ببریم.»

فنل اضافه می‌کند:‌ «[مالیگان] همیشه آماده است. هیچ‌وقت به تریلرش برنمی‌گردد. همیشه آماده‌ی کار است. حاضرم در یک چشم به هم زدن با کری دوباره کار کنم، اما عجیب اینکه نمی‌دانم هوشمندانه است یا نه، فکر نمی‌کنم مهم‌ترین پروژه‌ای که در حال نگارش‌اش هستم کاری باشد که بتواند انجام دهد... چرا که هیچ زنی در آن نیست...»

پیش از آنکه فنل حرف خود را تمام کند، کاپولا واکنش نشان می‌دهد: «هیچ زنی در آن نیست؟» فنل جواب می‌دهد: «نه! زنی که هم سن‌وسال او باشد نه.»

کاپولا می‌گوید: «فیلم‌هایی که هیچ شخصیت زنی ندارند را نمی‌توانم ببینم. فکر می‌کنم: «این آدم‌هایی که باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنم دیگر چه کسانی هستند؟»

فنل پاسخ می‌دهد: «دشوار است، نه؟ من هم دیگر نمی‌توانم فیلم‌هایی را نگاه کنم که مردها با لباس بارانی در مورد مسائل جدی حرف می‌زنند.»

فنل پیش‌تر در مصاحبه‌ی دیگری گفته بود که تهیه‌کنندگان مرد پس از شنیدن ایده‌ی فیلم «زن جوان آینده‌دار» واکنش‌های مختلفی نشان داده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۰۱:۱۳

دقیقا به همین دلیل است که یک فیلمساز زیر متوسط و ضعیف هست. چون موقع تماشا و درک فیلم، چشمش به دنبال جنسیت بازیگران است.

نمایش اسپویل
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹

این به اصطلاح ستاره های هالیوود خیلی احمق و تک بعدی شدن که هممون میدونیم تقصیر کیه. فیلمهایی هست که در مورد مردها با لباس بارانی که در مورد مسائل جدی حرف می‌زننده فیلمهایی هم هست که کل فیلم رو شاخ یک یا چنتا بازیگر زن میچرخه زنان کوچک، جوی، دویل ور پرادا ، اتاق 2014 و ..... . هالیوود با این نسل جدید به سمت نابودی میره که به دست خودش اتفاق میافته

نمایش اسپویل
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ۰۰:۱۳

اینا هم یاد گرفتن هر وقت میخوان دیده بشن میرن تو فاز مردستیزی و سیاه دوستی و همجنسگرا پرستی !

نمایش اسپویل
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۲۲:۲۲

من هم قبلا همینطوری بودم

نمایش اسپویل
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۸:۰۶

به چ.پ هیچکس نیست

نمایش اسپویل
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۲۱

یه کم ادب و شعور هم بد نیست، هر کسی می‌تونه نظر خودشو داشته باشه، مخصوصا اگر کارگردان با سابقه ایی مثل دختر کاپولا باشه. اگر مخالفی مجبور نیستی توهین کنی.

نمایش اسپویل