news-background
news-background

[خبر] برایان کرنستون و بازی در سریالی علمی-تخیلی

 

وقتی صحبت از دنیای علمی و تخیلی به میان می آید خیلی ها فوراً نام فیلپ دیک را به یاد می آورند.نویسنده ی سرشناسی که اکثر داستان های کوتاه و کتاب های دهه ی 50 میلادی در ژانر علمی تخیلی را مدیون او هستند و بسیاری از فیلم های این زانر، متاثر از آثار این شخص می باشند. داستان کوتاه وی موسوم به آیا اندروید ها خواب گوسفند الکتریکی می بینند شاکله ی اصلی ساخت فیلم Blade Runnder بود. دیگر عناوین متاثر از نوشته های این شخص فیلم هایی مثل Total Recall یا Minority Report و The Adjustment Bureau هستند. داستان های فیلیپ دیک را در تمام رسانه ها اعم از رادیو، تلویزیون، تئاتر و سینما مورد استفاده قرار داده اند.

یک نسل پس از این نویسنده، افرادی چون Ronald D.Moore جای دارند که دوران نویسندگی خود را با نوشتن متن Star Trek به طور رسمی آغاز نمود. او بعد از نوشتن چندین عنوان از Star Trek  در آثار دیگری از جمله Battlestar Galactica و Caprica نیز سابقه ی نویسندگی دارد.او همچنین با همکاری در تولید سریال Outlander، سریالی را تهیه کنندگی می کند که علاوه بر درام بودن خود، چشمه هایی از ژانر علمی و تخیلی را نیز می توان در آن به وضوح مشاهده کرد.

در جدیدترین خبری که از رسانه ی Amazon در اختیار است، متوجه شدیم که رونالد مور باقیمانده ی داستان های فیلیپ دیک را یک جا جمع کرده و براساس داستان های مختلفی که این شخص نوشته، قرار است در آینده ای نزدیک سریالی آنتولوژیک را با ایفای نقش برایان کرنستون در ژانر علمی و تخیلی برای پخش هفتگی آماده نماید. برایان کرنستون که پیش از این سریال تحسین شده ای چون Breaking Bad را در کارنامه ی هنری خود به ثبت رسانده، این بار علاوه بر بازیگری دراین نقش، قرار است تهیه کنندگی اثر را نیز به عهده داشته باشد و در این امر مایکل دینر نیز وی را همیاری خواهد کرد. نام سریال مذکور در خبر های آمازون رویاهای الکتریکی یا Electric Dreams ذکر شده است.

مایکل دینر از سال 1985 تاکنون مشغول نویسندگی،کارگردانی و تهیه کنندگی می باشد و در سریال Sneaky Pete به همراه کرنستون، تهیه کنندگی را برعهده دارد. شبکه ی آمازون علاوه بر این سریال، اثری دیگر به اسم The Man in the High Castle را نیز براساس داستان های فیلپ دیک ساخته است.

 

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید