news-background
news-background

بررسی اولین تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home: بازگشت «دکتر اختاپوس» و «گابلین سبز»

سونی سرانجام اولین تریلر رسمی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» را رونمایی کرد.

 

انتشار اولین تریلر رسمی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) دوستداران مارول را به وجد آورد. جنجال هوادران در شبکه‌های اجتماعی عموماً پیرامون بازگشت «دکتر اوتو اکتاویوس» یا «دکتر اختاپوس» با بازی «آلفرد مولینا» بود. این بازیگر در سال ۲۰۰۴ و فیلم ««مرد عنکبوتی ۲» این نقش را بازی کرده بود و حتی پیش از انتشار تریلر و برخلاف تمایل مارول و سونی فاش کرد که در «راهی به خانه نیست» همان نقش را تکرار کرده است.

تریلر «راهی به خانه نیست» وجود دنیاهای موازی در «دنیای سینمایی مارول» را تأیید می‌کند هرچند که سریال‌های «لوکی» (Loki) و «وانداویژن» (WandaVision) مخاطبین را آماده این جهان‌ها کرده بودند. انتظار می‌رود که «ویلم دافو» در نقش «گابلین سبز» از عوالم موازی دیگر به دنیای فیلم جدید سونی و مارول بیایند. مولینا در انتهای تریلر ظاهر می‌شود و خطاب به «پیتر پارکر» با بازی «تام هالند» می‌گوید: «سلام، پیتر.»

 

بازگشت گابلین سبز (Green Goblin)

در این تریلر بازگشت «الکترو» با بازی «جیمی فاکس» نیز وعده داده شد، اما این بمب کدو تنبل «گابلین سبز» بود که بیش از همه هواداران را هیجان‌زده کرد. در حال حاضر بازگشت «ویلم دافو» در نقش این شخصیت تأیید نشده است. دافو در سال ۲۰۰۲ در فیلم «مرد عنکبوتی» به کارگردانی «سم ریمی» مقابل «توبی مگوایر» این نقش را بازی کرد.

   

نقش کلیدی دکتر استرنج

 

پیتر در این تریلر برای طلب یاری نزد «دکتر استرنج» با بازی «بندیکت کامبربچ» می‌رود تا بخواهد با طلسمی اجرا کند که مردم به جز نزدیکانش فراموش کنند او «مرد عنکبوتی» است و «میستریو» را از بین برده. این افشاگری توسط مجی. جونا جیمسون» با بازی «جی.کی. سیمونز» در انتهای «دور از خانه» (Far From Home) صورت گرفت. در صحنه دیگری وونگ با بازی «بندیکت وونگ» به استرنج برای اجرای این طلسم اعتراض می‌کند اما کاری از پیش نمی‌برد. «کوین فایگی» پیش‌تر در مصاحبه با «راتن تومیتوز» گفته بود: «عنوان قسمت بعدی «دکتر استرنج در دنیاهای موازی جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) است، یعنی این مهم‌ترین سرنخی است که به صراحت تأیید می‌کند فیلم دارای دنیاهای موازی و جنون است. همان‌گونه که همیشه مایلیم، ارتباطاتی پس و پیش از آن وجود دارد که باید دیده و کشف شود. اما به نظر ما رسید که «دکتر استرنج» باید به صریح‌ترین شکل ممکن آن را معرفی کند.»

 

رونمایی از آلفرد مولینا در نقش دکتر اختاپوس

 

«آلفرد مولینا» اولین بازیگر از فیلم‌های پیشین «مرد عنکبوتی» بود که تأیید کرد نقش قبلی خود را در «راهی به خانه نیست» تکرار می‌کند. او نه تنها در تریلر فیلم ظاهر شد، بلکه دستان نمادینش را نمایان ساخت تا تأیید شود او در واقع «اتو اکتاویوس» شرور است نه شخصیت دیگری. مولینا پیش‌تر به «ورایتی» گفته بود: «وقتی فیلمبرداری‌اش می‌کردیم، به ما دستور داده بودند در موردش حرف نزنیم برای این که قرار بود یک راز بزرگ و باشکوه باشد. اما می‌دانید، حالا در تمام اینترنت پخش شده. راستش خودم را بدترین محرم اسرار در هالیوود می‌دانم!» او در مورد بازگشت به نقش «دکتر اختاپوس» اضافه می‌کند:‌ «شگفت‌انگیز بود. بازگشت پس از ۱۷ سال به همین نقش بسیار جذاب بود، با توجه به اینکه در این سال‌ها غبغب آورده‌ام، چین و چروک برداشته‌ام و کمی کمردرد گرفته‌ام.»

 

بازگشت شخصیت الکترو

 

در یکی از نماهای تریلر، بازگشت چندین شخصیت شرور به «دنیای سینمایی مارول» وعده داده شد و با نمایش آذرخشی زرد رنگ در لحظاتی از ویدیو به روشنی ورود شخصیت «الکترو» به تأیید رسید. انتظار می‌رود «جیمی فاکس» نقش این شخصیت را بازی کند. فاکس اولین بار در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» (The Amazing Spider-Man 2) در این نقش ظاهر شده است.

 

دردویل کجاست؟

 

تریلر «راهی به خانه نیست» پس از مدت‌ها انتظار به پرسش‌های بسیاری پاسخ داد، اما ابهامی که برطرف‌نشده باقی ماند بازگشت «مت مرداک» یا «دردویل» است. مرداک شخصیتی است که از چندین ماه قبل شایعه بازگشتش به دنیای «مرد عنکبوتی» به گوش می‌رسد و حتی در برخی گزارش‌ها تأیید شد که «چارلی کاکس» ژانویه گذشته در صحنه‌‌ای از «راهی به خانه نیست» مقابل دوربین رفته است. «کوین فایگی» پیش‌تر در مورد بازگشت کاکس به دنیای «مرد عنکبوتی» گفته بود: «خواهیم دید.»

فایگی در مصاحبه با «کلایدر» در پاسخ به این پرسش که آیا سریال‌های نت‌فلیکس از جمله «دردویل» در «دنیای سینمایی مارول» جایی خواهند داشت یا نه می‌گوید: «من به هر چیزی که قبلاً ساخته شده نگاه می‌کنم، چه فیلم‌های خودمان باشد، چه سریال‌های «مارول اینترتینمنت تی‌وی»، و مشخصاً و به‌وضوح، کتاب‌های کامیک، بازی‌های ویدیویی، کارتون‌ها... همه آن‌ها منبع الهام پروژه‌های آینده مارول خواهند بود. کامیک‌ها به همین شکل بیش از ۸۰ سال ادامه پیدا کرده‌اند. بنابراین خواهیم دید.»

 

شوخی سونی و کارگردان فیلم با درز تریلر

 

تریلر «راهی به خانه نیست» آخر هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی درز کرد اما به سرعت حذف شد. پس از انتشار نسخه رسمی تریلر، حساب توییتر سونی نوشت: «درود بر هواداران واقعی که تریلر را برای اولین بار می‌بینند.»

«جان واتس» کارگردان این فیلم نیز ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که تریلر را در حال پخش از گوشی موبایلی نشان می‌دهد که تصویر خود آن با گوشی دیگری ضبط شده است. این فیلمساز می‌نویسد: «روشی که کارگردان تمایل داشت [تریلر دیده شود.]»

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» ۱۷ دسامبر تنها در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید