news-background
news-background

باکس آفیس: فروش فراتر از انتظار کمدی «پسرهای خوب»، «روزی روزگاری در هالیوود»‌ پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو در افتتاحیه جهانی

استودیویی وجود ندارد که معتقد نباشد فروش ۲۱ میلیون دلاری «پسران خوب» (Good Boys) یونیورسال برای صنعت سینما فوق‌العاده است. این فیلم کمدی اریجینال شنبه شب ۷.۳ و جمعه شب ۸.۳ میلیون دلار فروخت و انتظار می‌رود از یکشنبه شب ۵.۳ میلیون دلار کسب کرده باشد.

درحالی که تصور می‌شد با ظهور شبکه‌هایی مثل نت‌فلیکس دوران فیلم‌های کمدی در گیشه به پایان رسیده، یک کمدی بزرگسالانه سر بر می‌آورد و از نشانه‌های حیات این ژانر گواهی می‌دهد. هرچند مارس گذشته «خاکسپاری خانواده‌ مدیا» (A Madea Family Funeral) در افتتاحیه ۲۷ میلیون دلار فروخته بود اما در اینجا صحبت از آثار اریجینال است. یونیورسال در سه سال اخیر پرفروش‌ترین آثار کمدی اریجینال را اکران کرده که شامل «بلاکرها» (Blockers) با ۲۰.۵۵، «مدرسه‌ی شبانه» با ۲۷.۲ و «سفر دختران» (Girls Trips) با ۳۱.۲ میلیون دلار می‌شود. در عصر حاضر که یا بلاک‌باسترهای پرخرج ساخته می‌شوند و یا عناوین مستقل، سینماروها معمولاً با طنزی که در فیلم‌های بزرگ «ددپول» و یا «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» گنجانده شده بود، نیاز خود به کمدی را برطرف می‌ساختند.

دستاورد دیگر یونیورسال با «پسران خوب» این بود که استودیو مانند دیزنی امسال صاحب ششمین فیلمی شد که در افتتاحیه صدرنشین می‌شود. آن‌ها پیش از این با «شیشه» (Glass)، «ما» (Us)، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳»، «زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲»، «هابز و شا» این موفقیت را تکرار کرده بودند و در مجموع ده هفته صدر جدول را در اختیار داشتند و از این حیث پس از دیزنی در رتبه‌ی دوم قرار دارند. استودیوهای دیگر با دنباله‌های خود صدرنشین شدند، اما یونیورسال تنها استودیویی است که با دو فیلم اریجینال «ما» و «پسران خوب» در افتتاحیه صدر جدول فروش را در اختیار می‌گیرد. «پسران خوب» مانند «داستان‌های ترسناک برای تاریکی» استودیو CBS نشان داد که فیلم‌های کم‌خرج هنوز می‌توانند روی پرده پرفروش شوند و همه‌ی اینگونه آثار برای دیده شدن روی گوشی‌های موبایل یا شبکه‌های اینترنتی ساخته نشده‌اند.

اکنون سؤال اینجاست که چطور یک فیلم با سه بازیگر خردسال ناشناخته به استثنای «جیکوب ترمبلی» فروش می‌کند، به ویژه در آخر هفته‌ای که پنج فیلم به صورت گسترده اکران شده‌اند؟ در هفته‌های گذشته پیش‌بینی می‌شد که «پسران خوب» در افتتاحیه بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون دلار فروش کند. پاسخ ساده است: فیلم بسیار سرگرم‌کننده است. «جیم اور» مدیر پخش داخلی یونیورسال شب گذشته در این باره گفت: «این پرسش که چرا «پسران خوب» در این آخر هفته‌ی پرازدحام تابستانی موفق شد راه خود را پیدا کند در واقع یک پاسخ ساده دارد. فیلم به شدت خنده‌دار است و نویسندگی و کارگردانی «جین استوپنیتسکی» و «لی آیزنبرگ» درخشان.»

بازار امروز دارای خصوصیاتی است که در نهایت به سود «پسران خوب» تمام شد. نزدیک به یکسال است که برای گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ ساله – که ۶۷ درصد مخاطبین این فیلم را تشکیل می‌دهند و همیشه به کمدی‌های بزرگسالانه گرایش دارند – فیلمی کمدی بزرگسالانه‌ای روی پرده نرفته، هرچند که «مدرسه‌ی شبانه» با بازی «کوین هارت» و «تیفانی هدیش» درجه‌ی سنی PG-13 دریافت کرده بود. بازه‌ی زمانی اواسط آگوست که مدارس در شرف بازگشایی است، فرصت مناسبی برای نمایش یک فیلم کمدی است. «پای آمریکایی ۲» (American Pie 2) یونیورسال و «سوسیس پارتی» در سال ۲۰۱۶ نمونه‌های موفق اکران شده در این ایام‌اند.

یونیورسال منتظر ماند تا دیزنی «انتقام‌جویان: آخر بازی»، «علاءالدین»، «شیر شاه» و «داستان اسباب بازی ۴» را اکران کند تا «پسران خوب» زیر پای این غول‌ها له نشود. آن‌ها فیلم را در همین حین در جشنواره‌ی فیلم تگزاس و مشخصاً برای ۴۰ کالج پیش از تعطیلات تابستان به نمایش درآورند. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که سینماروها روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی در مورد دیدن تازه‌ترین پروژه‌ی «سث روگن» اشتیاق نشان دادند و به لحظات طنز تریلر اشاره داشتند، آن را با کمد‌های بزرگسالانه‌ی دیگری مثل «سوپربد» (Superbad) مقایسه می‌کردند و مخاطبین هدف فیلم مانند طرفداران همیشگی ژانر وحشت خود را برای دیدن فیلم به سالن رساندند.

«پسران خوب» از مخاطبین امتیاز «پست‌ترک» ۸۳ درصد دریافت کرده و ۶۰ درصد آن‌ها دیدن فیلم را توصیه کردند. این فیلم از «راتن تومیتوز» نیز امتیاز ۸۰ درصد و از سینماروها نمره‌ی B+ دریافت کرده که برای یک اثر کمدی معمول است. فیلم‌ «سوپربد» که توسط «سث روگن» تهیه‌کننده‌ی «پسران خوب» به نگارش درآمده بود از مخاطبین نمره‌ی A- و «سوسیس پارتی» نمره‌ی B گرفته بودند. پیش از اکران «پسران خوب» این نگرانی وجود داشت که فیلم مخاطبین ۱۸ تا ۳۴ ساله را از دست بدهد. «سوپربد» از آنجا که داستانی در مورد دوران دبیرستان روایت می‌کرد از این واهمه در امان بود. اما این فیلم در مورد کودکان ۱۲ ساله است بنابراین سینماروهای بزرگسال‌تر امکان داشت این فیلم را در سالن‌های نمایش نبینند. اما اکران‌های آزمایشی یونیورسال موفقیت‌آمیز بودند و استودیو به آرامی از این مانع عبور کرد.

اولین تریلر «پسران خوب» پس از جشنواره‌ی تگزاس منتشر شد. این ویدیو تاکنون ۵۳ میلیون مرتبه و بیش از سایر تریلرهای رد-بند یونیورسال دیده شده است. تریلر گرین-بند فیلم نیز در ماه ژوئن عرضه شد و با حمایت شبکه‌های «توئیچ» بیش از ۲۶ میلیون مرتبه مشاهده شد. تریلر رد-بند دوم فیلم نیز در ماه ژوئیه این بار با همکاری «اسنپ‌چت» رونمایی شد. بازاریابی دیجیتالی فیلم هم شامل اسپاتیفای، فندنگو، و ESPN می‌شد. روگن با ۱۲.۲ میلیون دنبال‌کننده ستاره‌ی فیلم در شبکه‌های اجتماعی بود.

تیزرهای تلویزیونی «پسران خوب» که بعضی از آن‌ها روگن را در کنار کودکان فیلم نشان می‌داد در خلال پخش سریال‌های ریلیتی مانند «برادر بزرگتر» و «آمریکا استعداد دارد»، و سریال‌های پربیننده‌ی شبکه‌های کابلی نظیر «از مردگان متحرک بترس» روی ایر رفت. «رلیش‌میکس‌» گزارش می‌دهد که «پسران خوب» در فضای دیجیتال دارای ۱۱۴.۳ میلیون دنبال‌کننده و بازدید ویدیویی بوده که از میانگین کمدی‌های بزرگسالانه بسیار بالاتر است. ویدیوهای پربیننده‌ی «پسران خوب» با نرخ ۹:۱ به اشتراک گذاشته می‌شدند در حالی که میانگین ژانر ‍۱۲:۱ است. حدود ۵۲ درصد مخاطبین فیلم مرد و ۴۸ درصد زن بود و ۴۷ درصد آنان سفیدپوست، ۲۴ درصد اسپانیایی تبار، ۱۴ درصد سیاهپوست و ۱۴ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند. این درحالی است که کمدی‌های بزرگسالانه‌ی دیگری مثل «همسایگان» (Neighbors) تا ۵۷ درصد مخاطبین سفیدپوست را جذب کرده بودند. «پسران خوب» به ویژه در ایالت‌های غربی و جنوب غربی با فروش بهتری مواجه شده است.

این هفته فیلم انیمیشن «پرندگان خشمگین ۲» (Angry Birds Movie 2) توسط استودیوی سونی افتتاح شد. این فیلم ۶۵ میلیون دلاری که با بودجه‌ای بسیار بالاتر از آثار خانوادگی رقیب از جمله «دورا و شهر گمشده‌ی طلایی» پارامونت با ۴۵ میلیون دلار به تولید رسیده در شش روز اول اکران ۱۶.۳ میلیون دلار فروخته در حالی که «دورا» در سه روز اول ۱۷.۴ میلیون دلار فروش کرد. اگرچه قابل درک است که تولید انیمیشن مخارج زیادی دارد اما باید پذیرفت که وقتی «دورا» نتواند با این فروش داخلی به نتایج مطلوب برسد، «پرندگان خشمگین ۲» هم نمی‌تواند. با این حال اقتباس سینمایی از بازی فنلاندی در سایر بازارهای خارجی با استقبال بهتری مواجه شد. اولین قسمت این انیمیشن حدود ۷۰ درصد از فروش ۳۵۲.۳ میلیون دلاری خود را از بازارهای خارج از آمریکای شمالی کسب کرده بود. اما در عین حال با توجه به اینکه دنباله‌های جدید یک چندگانه باید از آمار قسمت‌های قبلی فراتر بروند و یا دست کم کاهش قابل ملاحظه‌ای نداشته باشند، فروش ۱۰.۵ میلیون دلاری «پرندگان خشمگین ۲» قابل ستایش نمی‌شود. قسمت اول فیلم در سال ۲۰۱۶ با افتتاحیه‌ی ۳۸.۱ میلیون دلاری اکرانش را آغاز کرده بود. سونی این برند هفت ساله را به موقع تصاحب و به فیلم تبدیل کرد اما دنباله‌ی آن از جذابیت سابق برخوردار نبود و مانند «زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲»، مخاطبین دلیلی برای خریداری بلیت نمی‌دیدند چرا که این دو فیلم شباهت بسیاری به قسمت‌های قبلی خود داشتند.

اگرچه تابستان امسال هر هفته دست کم دو فیلم خانوادگی روی پرده بودند، اما بسیاری معتقدند که سونی بسیار دیر «پرندگان خشمگین ۲» را عرضه کرده. انتخاب تاریخ اکران این فیلم با وجود آثار خانوادگی پرشمار دیزنی کار ساده‌ای نبود، با این حال، سونی در ابتدا ۲۰ سپتامبر را برای نمایش این انیمیشن در نظر گرفته بود. «پرندگان خشمگین ۲» متشکل از ۶۶ درصد مخاطب خانوادگی بود که به فیلم نمره‌ی ۴ ستاره دادند. مخاطبین عمومی نیز با ۳۴ درصد امتیازی بهتر از ۳۴ درصد به این دنباله ندادند. این در حالی است که منتقدین به فیلم امتیاز ۷۵ درصد «راتن تومیتوز» و مخاطبین «سینمااسکور» به آن نمره‌ی B+ اختصاص دادند. جالب اینکه قسمت قبلی از «راتن تومیتوز» امتیاز ۴۴ درصد و «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) دیگر اثر مشابه سونی که جولای سال ۲۰۱۷ عرضه شد از منتقدین امتیاز بسیار پایین ۷ درصد دریافت کرده بود. آن فیلم در افتتاحیه ۲۴.۵ میلیون دلار و در پایان اکران داخلی ۸۶ میلیون دلار فروخت.

در قسمت اول «پرندگان خشمگین»، سونی ۸ درصد مخارج پخش فیلم را متقبل شد و تأمین بودجه‌ی ۱۷۳ میلیون دلاری آن را که شامل بازاریابی هم می‌شود به استودیوی بازی‌سازی روویو محول کرد و در نهایت به سود ۷۲ میلیون دلاری رسید. اما بخش اعظمی از هزینه‌های دنباله توسط سونی پرداخت شده است. سونی امیدوار است تا اکران انیمیشن «زشت» (Abominable) استودیوی دریم‌ورکس در تاریخ ۲۷ سپتامبر مخاطبین خانوادگی فیلم را حفظ کند.

وقتی که یک استودیو یا پخش‌کننده همزمان با اکران پنج فیلم به صورت گسترده فیلمش را عرضه می‌کند، نباید انتظار داشته باشد که مانند «عمق ۴۷ متری: آزاد از قفس» (47 Meters Down: Uncaged) اینترتینمنت استودیوز، به علاوه‌ی «کجا می‌روی برنادت؟» (Where'd You Go, Bernadette) استودیوی یوای‌آر و فیلم ۱۵ میلیون دلاری «نابینا با نور» (Blinded By Light) استودیوی نیو لاین، دارایی‌اش به غارت نرود و سیلی محکمی به صورتش نخورد. «برایان آلن» مدیر استودیوی اینترتینمنت استودیوز بارها به نجات فیلم «۴۷ متری» از کمپانی واینستین اشاره کرده است. او پتانسیل سینمایی این فیلم را می‌بیند و با خریداری و اکران آن از مالک قبلی، به جای عرضه‌ی مستقیم فیلم در شبکه‌ی نمایش خانگی آن را روی پرده برد. قسمت اول این فیلم ژوئن سال ۲۰۱۷ در افتتاحیه ۱۱.۲ میلیون دلار فروخت و کمدی بزرگسالانه‌ی «شب سخت» (Rough Night) با بازی «اسکارلت جوهانسون» را شکست دارد. این افتتاحیه برای استودیویی مانند اینترتینمنت رقم کوچکی نبود. آن فیلم در همزمان با حضور «مندی مور» در سریال پربیننده‌ی «ما همینیم» (This Is Us) شبکه‌ی NBC اکران شد، در حالی که در دنباله‌ی فیلم «نیا لانگ» ستاره‌ی سریال «امپراطوری» (Empire) و «سیستین رز استالونه» دختر «سیلوستر استالونه» بازی می‌کنند. مخاطبین تردیدی نداشتند که «۴۷ متری» یک اثر کم‌خرج در مورد حمله‌ی کوسه‌هاست اما این فیلم با بودجه‌ی نسبتاً بالای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده بود. با این وجود، «آزاد از قفس» در هفته‌ی اول اکران ۹ میلیون دلاری فروخته و فراتر از انتظار ظاهر نشده است. این فیلم از «سینمااسکور» نمره‌ی C+ و از «پست‌ترک» امتیاز ۲.۵ ستاره دریافت کرده در حالی که قسمت اول نمره‌ی C گرفته بود. حدود ۵۳ درصد مخاطبین فیلم زن و ۵۶ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند. تنوع نژادی مخاطبین فیلم نیز شامل ۴۷ درصد سفیدپوست، ۲۵ درصد اسپانیایی تبار، ۱۵ درصد سیاهپوست، و ۱۳ درصد آسیایی تبار می‌شد. این دنباله‌ی کوسه‌ای در ایالت‌های شرقی و جنوب غربی با فروش بهتری مواجه شد.

پیش‌نیاز اکران موفقیت‌آمیز فیلم‌های مستقل به صورت گسترده، نقدهای مثبتی است که در نهایت منجر به افزایش طیف مخاطبین می‌شود. فیلم‌های مدعی کسب جایزه معمولاً در یک چهارم پایانی سال میلادی به صورت گسترده روی پرده می‌روند. وقتی که یک فیلم با مخاطب خاص به صورت محدود اکران شود بدین معناست که نقدهای مثبتی نداشته، هزینه‌های اکران گسترده را نمی‌تواند تأمین کند و یا امیدی ندارد که در جشنواره‌ی پاییز به توفقی برسد. بنابراین وقتی چنین فیلمی با بودجه‌ی بالا ساخته شده باشد، بهترین راه نجات فیلم از جنبه‌ی مالی این است که آن را به صورت گسترده به نمایش درآورند و تا جایی که ممکن است درآمدزایی کنند. فیلم «کجا می‌روی برنادت؟» با بازی «کیت بلانشت» یکی از این عناوین است که این هفته در ۲۴۰۴ سالن عرضه شد. این فیلم براساس ادعای منابع نزدیک به پروژه با بودجه‌ی ۲۰ میلیون دلاری ساخته شده و منتقدین هم با امتیاز ۴۴ درصد آن را لگدمال کرده‌اند. «پست‌ترک» نیز گزارش می‌دهد که مخاطبین هنگام خروج از سالن‌ها به فیلم نمرات B و ۳.۵ ستاره داده‌اند. بنابراین برای تازه‌ترین اثر «ریچارد لینکلیتر» نتیجه‌ای بهتر از فروش ۳.۴۵ میلیون دلاری در پی نمی‌آید. این فیلم روز جمعه ۱.۲ و روز شنبه ۱.۳ میلیون دلار فروخته است. مخاطبین فیلم حدود ۶۵ درصد زن، ۸۵ درصد بالاتر از ۲۵ سال، و ۳۸ درصد بالاتر از ۴۵ سال بوده‌اند. برخی از سینماروها با رمان «ماریا سمپل» آشنایی دارند اما مابقی از بازاریابی فیلم چیزی دستگیرشان نمی‌شود و نمی‌دانند که فیلم در مورد چیست. «یاسمن آبی» بلانشت اواخر جولای سال ۲۰۱۳ به صورت گسترده اکران شد و در نهایت به فروش داخلی ۳۳ میلیون دلاری رسید. آن فیلم که با بودجه‌ی ۱۸ میلیون دلاری ساخته شده بود از عهده‌ی اکران گسترده برآمد زیرا احتمال موفقیت آن در اسکار و کسب جایزه توسط بازیگر زنش بسیار بالا بود. حتی «یاسمن آبی» نیز با اکران در ۱۱۷۹ سالن در تعطیلات سه روزه‌ی «روز کارگر» بیش از ۳.۹۸ میلیون دلار نفروخت.

اما فیلم «نابینا با نور» که از منتقدین امتیاز ۹۰ درصد «راتن تومیتوز» و نمره‌ی A- «سینمااسکور» و امتیاز ۴.۵ ستاره‌ی «پست‌ترک» دریافت کرده بود، این امکان را داشت که به صورت گسترده به نمایش درآید. این فیلم با فروش افتتاحیه‌ی ۴.۴۵ میلیون دلاری در حال حاضر رتبه‌ی نهم جدول را به خود اختصاص داده است. «نابینا با نور» با بازیگران ناشناخته‌اش، بهتر بود مخاطبین بزرگسال را هدف بگیره به ویژه وقتی یکی از آثار خریداری شده در جشنواره‌ی ساندنس است. استودیوهای رقیب معتقدند که این فیلم با توجه به استقبال منتقدین باید در ماه سپتامبر اکران می‌شد تا با بازخوردهای مثبت مخاطبین همراه شود. اکنون که برادران وارنر هزینه‌ی اکران گسترده‌ی فیلم را به بازاریابی اختصاص داده، دیگر فرصت باز کردن حساب بر روی موفقیت احتمالی اثر از دست رفته است. استودیو این فیمل را به قیمت نسبتاً بالای ۱۵ میلیون دلار از جشنواره‌ی ساندنس خریداری کرده بود بنابراین ترجیح داد بیش از این بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری نکند. مسئله‌ی دیگر که ممکن است بر روی فروش فیلم تأثیرگذار بوده باشد این است که از اکران فیلم مشابه «دیروز» (Yesterday) یونیورسال که در بازارهای داخلی ۷۱ میلیون دلار فروخته، مدت زیادی نمی‌گذرد. آن فیلم به گروه موسیقی «بیتلز» و این فیلم به «بروس اسپرینگستین» ادای دین می‌کرد. مخاطبین این فیلم ۵۳ درصد مرد و ۵۴ درصد بالاتر از ۳۵ سال سن داشتند. حدود ۶۳ درصد از آن‌ها نیز سفیدپوست، ۱۷ درصد آسیایی تبار، ۱۷ درصد اسپانیایی تبار، و ۳ درصد سیاهپوست بودند. در مجموع به جز در موارد «آنابل ۳» و «کارآگاه پیکاچو»، برادران وارنر تابستان سختی را پشت سر گذاشت. فیلم «گودزیلا: سلطان هیولاها»، «آشپزخانه» که در دومین هفته‌ی اکران با افت ۶۰ درصدی همراه بوده و تنها ۲.۲ میلیون دلار فروخته، «خورشید هم ستاره است»، و «شفت»، همگی از عناوین تابستانی و شکست‌خورده‌ی استودیو در سال جاری میلادی‌اند، اگرچه تنها «گودزیلا» یک فیلم پرخرج بود.

تابستان امسال اثر پرفروشی مثل «مگ» نداشت اما «انتقام‌جویان: آخر بازی» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را پذیرا بود، در حال کم کردن اختلاف با سال گذشته است. در حال حاضر، در بازه‌ی زمانی ۲۶ آپریل تا ۱۸ آگوست، فیلم‌ها در مجموع ۴.۵۲ میلیارد دلار فروخته‌اند و تا ۱ درصد از بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته پیش است.

این هفته فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» اگرچه در آمریکای شمالی صدرنشین نبود، اما در ۴۶ بازار خارجی پیشتاز بود و ۵۳.۷ میلیون دلار فروخت. به این ترتیب بهترین افتتاحیه‌ی خارجی کارگردان بالاتر از «جانگوی آزاد» رقم خورد. «هالیوود» در مناطق مختلفی از جمله روسیه و هنگ کنگ اکران شده بود. این فیلم در حال حاضر از بازارهای بین‌المللی ۶۶ میلیون دلار کسب کرده و فروش جهانی خود را به ۱۸۰.۵ میلیون دلار رسانده است. این فیلم که با بودجه‌ی ۹۰ میلیون دلاری تولید شده، بهترین عملکرد را در بازار بریتانیا با ۸.۹ میلیون دلار به جای گذاشت و به دنبال آن فرانسه با ۶.۹، آلمان با ۵.۶، و استرالیا با ۴.۴ میلیون دلار قرار دارند. «روزی روزگاری در هالیوود» در روسیه ۱۳ میلیون دلار فروخته و به زودی در بازارهای ایتالیا، ژاپن، کره و مکزیک هم روی پرده می‌رود.

«مرد عنکبوتی: دور از خانه» سونی هفته‌ی گذشته با عبور از رکورد ۱.۱۰۸ میلیارد دلاری «اسکای‌فال»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیو شناخته شده است. «شیر شاه» دیزنی که در ۵۴ کشور به نمایش درآمده بود ۳۳.۸ میلیون دلار دیگر به اندوخته‌هایش افزود و به فروش خارجی ۹۳۹ میلیون دلاری رسید. این فیلم پس از پنج هفته اکران رکورد ۱.۴۰۵ میلیارد دلاری «انتقام‌‌جویان: عصر اولتران» را پشت سر گذاشته و نهمین فیلم پرفروش تاریخ است. «هابز و شا» نیز هفته‌ی گذشته در ۶۷ کشور روی پرده رفت و ۴۵.۷ میلیون دلار دیگر فروخت. اسپین‌آف «سریع و خشمگین» در حال حاضر ۴۳۷ میلیون دلار از بازارهای جهانی کسب کرده است.

هفته‌ی آینده فیلم ترسناک «آماده‌ای یا نه» (Ready or Not) فاکس سرچ‌لایت با بازی «آدام برودی»، فیلم اکشن «فرشته‌ی سقوط کرده» (Angel Has Fallen) لاینزگیت با بازی «مورگان فریمن» و «جرارد باتلر»، و «پیروز» (Overcomer) سونی اکران می‌شوند.

    ۱۰ فیلم پرفروش هفته در آمریکای شمالی (۱۶-۱۸ آگوست ۲۰۱۹):  
فیلم استودیو بودجه فروش آخر هفته فروش داخلی فروش جهانی هفته‌های اکران
۱ پسران خوب (Good Boys) یونیورسال ۲۰ ۲۱ ۲۱ ۲۳.۱ ۱
۲ هابز و شا (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) یونیورسال ۲۰۰ ۱۴.۱ ۱۳۳.۷ ۴۷۳ ۳
۳ شیر شاه (The Lion King) دیزنی ۲۶۰ ۱۱.۹ ۴۹۶.۱ ۱۴۳۵ ۵
۴ پرندگان خشمگین ۲ (The Angry Birds Movie 2) سونی ۶۵ ۱۰.۵ ۱۶.۲ - ۱
۵ داستان‌های ترسناک برای تاریکی (Scary Stories to Tell in the Dark) لاینزگیت ۲۵ ۱۰ ۴۰.۲ ۵۴.۳ ۲
۶ عمق ۴۷ متری: آزاد از قفس (47 Meters Down: Uncaged) اینترتینمنت ۱۲ ۹ ۹ - ۱
۷ دورا و شهر گمشده‌ی طلایی (Dora and the Lost City of Gold) پارامونت ۴۹ ۸.۵ ۳۳.۹ ۴۴.۶ ۲
۸ روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) سونی ۹۰ ۷.۶ ۱۱۴.۳ ۱۲۲.۱ ۴
۹ نابینای نور (Blinded By the Light) برادران وارنر - ۴.۴۵ ۴.۴۵ - ۱
۱۰ هنر رانندگی زیر باران (The Art of Racing in the Rain) فاکس - ۴.۴۰ ۱۶.۸ ۱۷.۹ ۲
 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۴۶

انتظار میرفت که . روزی روزگاری در هالیوود. بیشتر از این حرف ها فروش کنه و خیلی ازش بشنویم.... این ثابت میکنه دیگه فقط بازیگران معروف نمیتوانند به تنهایی باعث فروش یک فیلم شوند. هر چند فراموش نکنید که جهان سینما و تلویزیون. داره رو به آثار تخیلی و فانتزی و... نیره. الان شما ببینید که مارول چطور سینما رو زیر سلطه برده. یا حتی او دسته از فیلم های که منتقدین رو راضی نکردند هم فروش خوبی داشته اند مثل گودزیلا و...

نمایش اسپویل
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۵۵

جیکوب ترمبلی فقط دوازده سالش هست، (من فیلم رو قضاوت نمیکنم چون هنوز ندیدمش) منتها توی imdb نوشته Rated R for strong crude sexual content, drug and alcohol material, and language throughout - all involving tweens بعد اگه نخوام وارد سایر موضوعات حاشیه ای بشم از اونور صدتا فیلم ابرقهرمانی درست میکنن که همون یکی هم که درجه نمایشیش R هست رو میخوان تو قسمت بعدش PG-13 کنن!!! با احترام به نظر طرفداران محترم ژانر ، نمی دونم بزرگترها زیاده خواه شدن یا این کوچیکتران که قانع نیستن یا کوچکترها و بزرگترها داره جاشون عوض میشه، یا نه اصلا کوچیک بزرگ نداریم درهمه!

نمایش اسپویل