news-background
news-background

«اسپایک لی»: رأی‌دهندگانی که با قوانین جدید اسکار مخالفند احتمالاً Green Book را انتخاب کرده‌اند

لی می‌گوید قوانین جدید «حفره‌های بسیار زیادی» دارد اما معتقد است که نیت آکادمی درست است.

«آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» ابتدای ماه سپتامبر با اعلام قوانین جدید نژادی برای فیلم‌هایی که تمایل دارند از سال ۲۰۲۴ برای اسکار رقابت کنند، بحث‌های بسیار زیادی به راه انداخت. این قوانین هم موافقینی داشت و هم مخالفینی، اما حتی «اسپایک لی» تصدیق می‌کند که آکادمی در مسیر درستی قدم برمی‌دارد. کارگردان «۵ قطره خون» (Da 5 Bloods) به تازگی در مصاحبه با «ورایتی» گفته است آن دسته از رأی‌دهندگان اسکار که با قوانین جدید مخالفند، احتمالاً همان کسانی هستند که «کتاب سبز» (دانلود فیلم Green Book با لینک مستقیم) را انتخاب کرده‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

لی می‌گوید در قوانین جدید آکادمی «حفره‌های بسیار زیادی» وجود دارد، اما اضافه می‌کند که نیت ‌آن‌ها درست است. او اضافه می‌کند که دوست دارد با اعضای آکادمی به گفتگو بنشیند تا مشکلات واقعی که به اعتقاد کارگردان «نگهبانان دروازه» هستند را به آنان گوشزد کند.

لی توضیح می‌دهد: «افرادی وجود دارند، کسانی که تصمیم می‌گیرند چه چیزهایی بسازیم و چه چیزهایی نه، چه کسی کارگردان باشد، چه کسی نویسنده، چه کسی تهیه‌کننده، چه کسی بازیگر. برای صحبت در این باره همیشه «همیلتون» را مثال می‌زنم – باید در آن اتاق [تصمیم‌گیری] مادربه‌خطا باشید. باید در اتاقی باشید که اتفاق می‌افتد. اگر در آن اتاق مادربه‌خطا نباشیم جایی که اتفاق می‌افتد، تغییر مادربه‌خطایی روی نمی‌دهد. [همین‌گونه که گفتم] نقل قول کنید!»

لی اغلب در مورد «کتاب سبز» و «رانندگی برای خانم دیزی» (Driving Miss Daisy) که برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شدند معترض بوده است. هر دوی این فیلم‌ها داستان‌هایی در مورد مسائل نژادی از زاویه‌ی دید یک شخصیت سفیدپوست روایت می‌کنند. وقتی «کتاب سبز» برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شد، لی به نشانه‌ی اعتراض پشتش را به صحنه کرد و از این انتخاب خشمگین به نظر می‌رسید. «کتاب سبز» در رقابت با فیلم «بلکککلنزمن» (BlacKkKlansman) لی برنده‌ی اسکار شد. لی در پشت صحنه‌ی مراسم در مورد پیروزی «کتاب سبز» گفت: «داور تصمیم اشتباهی گرفت.»

در سال ۱۹۹۰ هم «رانندگی برای خانم دیزی» برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شد در حالی که فیلم «کار درست را انجام بده» (Do the Right Thing) لی حتی نامزد نبود. او در سال ۲۰۱۸ در جشنواره‌ی فیلم کن در این باره گفت: «راستش را بخواهید بعد از «کار درست را انجام بده» گفتم: «دیگر کافی است» می‌دانید؟ [...] در سال ۱۹۸۹ چه فیلمی برنده‌ی اسکار شد؟ «رانندگی برای خانم دیزی». رانندگی برای خانم دیزی مادربه‌خطا. چه کسی امروز آن فیلم را نگاه می‌کند؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴

گندشو دارن در میارن یه گ--ی زدنو دارن توش دست و پا میزنن

نمایش اسپویل
۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳

این کلن وقتی فیلم میسازه، نظرش اینه ک همه جوایز رو بدن بهش. مرد ی کم خود دار باش. اینقدر ضعف جلو اسکار؟

نمایش اسپویل
۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۵۳

به نظر من بلکککلنزمن خیلی با کتاب سبز فرقی نداشت که جایزه نبردنش انقدر به آقای لی برخورده. اگه بخوایم صادق باشیم، جفتشون به یه اندازه سطحی بودن.

نمایش اسپویل
۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۰۱:۳۰

این اسپایک و مایکل مور دو تا از احمق ترین فیلمسازای در پیت هالیوود هستن.

نمایش اسپویل
۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸

اسپایک لی کارگردان چندان بدی نیست و یه سری فیلماش واقعا خوبن ولی خب به زور بعضی وقتا یه سری شعارا رو میکنه تو فیلمش که گند میخوره مثالش همین دا فایو بلاد که خود فیلم به اون شعارهاش واقعا ربط چندانی نداشت و بزور جا داده شده بود د

نمایش اسپویل