news-background
news-background

تنوع نژادی را رعایت کن اسکار ببر؛ از سال ۲۰۲۴ تنها فیلم‌هایی که تنوع نژادی را رعایت کنند نامزد اسکار «بهترین فیلم» می‌شوند

طبق وعده‌های قبلی در ماه ژوئن گذشته، قوانین جدید در مورد تنوع نژادی نامزدهای اسکار که از سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به کار گرفته می‌شوند اما در واقع از سال ۲۰۲۴ و با نود و ششمین دوره‌ی مراسم اهدای جوایز اسکار به صورت کامل اجرا می‌شوند، اعلام شدند. اسکار محدودیت‌های قابل‌توجهی برای بخش بهترین فیلم سال ایجاد کرده که به نظر سخت‌گیرانه می‌رسند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

براساس این قوانین، دست کم یک بازیگر اصلی یا یک بازیگر نقش مکمل باید، آسیایی تبار، لاتین تبار، آفریقایی تبار، بومی (سرخ‌پوست)/آلاسکایی، خاور میانه/شمال آفریقا، هاوایی، و یا دیگر جزایر اقیانوس آرام و سایر نژادهای اقلیت باشند و در تولید یا بازاریابی فیلم مشارکت کنند. علاوه بر این، ممکن است نامزدهای بخش بهترین فیلم سال اسکار، در استخدام زنان، اعضای دگرباشان، گروه‌های اقلیت نژادی، و افراد دارای معلولیت جسمی و ناشنوایان و کم‌شنوایان تا ۳۰ درصد برای نقش‌های مکمل و ثانویه از این جمله افراد انتخاب شوند و یا داستان در مورد یک گروه اقلیت باشد.

سازندگان فیلم‌ها لازم نیست تمامی این التزامات را رعایت کنند و از چهار استاندارد روایت و مضمون، گروه تولید، ارائه‌ی فرصت کارآموزی، و بازاریابی، رعایت دو مورد کافی خواهد بود. این اقدامی انقلابی در تاریخ اسکار خواهد بود و اگر چه به نظر می‌رسد که حقوق تمامی بخش‌ها رعایت شده، اما بعید نیست که بعضی از آن‌ها دوباره جنجال‌آفرین شود.

در سال‌های اخیر اسکار با اعتراض جنبش‌های برابری نژادی مواجه شده بود. پس از آنکه کمپین «اسکاربیش‌ازحدسفید» (#OscarsSoWhite) جنجالی شد، آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به سمت تغییرات اساسی به ویژه در اعضایی که اغلب از مردان سفیدپوست تشکیل شده بودند پیش رفت.

آکادمی می‌گوید این استانداردها برای تشویق به رعایت برابری مقابل دوربین و پشت صحنه تنظیم و طراحی شده است. این استانداردها با رهبری «دی‌وان فرانکلین» و «جیم جیانوپولوس» از قوانین «بنیاد فیلم بریتانیا» (BFI) الهام گرفته شدند که محدودیت‌هایی برای پذیرش نامزدهای بفتا ایجاد می‌کرد، اما از طرف دیگر با نیازهای آکادمی منطبق شد. آکادمی برای طراحی این استانداردها با «صنف تهیه‌کنندگان آمریکا» نیز مشورت کرده است.

هیچ‌یک از این تغییرات در اسکار نود و سوم که محدودیت اکران فیلم‌ها را از ۱ ژانویه ۲۰۲۰ به ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ تغییر داد، تأثیری نخواهد داشت. این مراسم قرار است ۲۵ آوریل سال ۲۰۲۱ برگزار شود. هرچند از اسکار نود و چهارم و نود و پنجم، ثبت فرم «محرمانه» استانداردهای برابری آکادمی در بخش بهترین فیلم الزامی خواهد بود، اما تا اسکار نود و ششم در سال ۲۰۲۴ رعایت این قوانین الزامی نیست.

آکادمی تأکید می‌کند که این محدودیت‌ها تنها برای بخش «بهترین فیلم» است و تأثیری در بخش‌های دیگر نخواهد داشت. اما فیلم‌هایی که در بخش‌های بهترین انیمیشن بلند، بهترین مستند بلند و بهترین فیلم بین‌المللی بلند ثبت نام می‌کنند و تمایل دارند در بخش بهترین فیلم نیز رقابت کنند باید این قوانین را رعایت کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ۲۰:۳۴

با این اوصاف به نظر می رسه معتبرترین جایزه‌ی عصر حاضر تمشک طلایی باشه!

نمایش اسپویل
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۰:۲۰

یاد مصاحبه‌ای که چند روز پیش سایت از بردلی کوپر گذاشته بود افتادم دیگه اسکار واقعا هیچ معنایی نداره واسه یه کارگردان اولین موفقیت اینکه فیلمش از لحاظ مالی ضرر ده نباشه و تو مرحله‌ی بعدی مردم دوسش داشته باشن

نمایش اسپویل
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۸:۰۴

جیزز کرایست ???????

نمایش اسپویل
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۱۱

دیگه واقعا حالم از اسکار به هم خورد یه فیلم خوب ساختن دیگه ربطی به نزاد نداره

نمایش اسپویل
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷

رسما میگه فیک بساز دروغ بساز تا ما خوشحال بشیم اسکار بدیم بهت

نمایش اسپویل
بیشتر