دانلود فیلم Zodiac 2007 (زودیاک) با زیرنویس فارسی و تماشای آنلاین

Zodiac 2007

زودیاک

  • امتیاز بدهید:

    • برای امتیاز‌دهی باید عضو باشید

  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ۲۱:۰۰

    اضافه شدن انکود جدید

    BeiTai, LAMA, x0r

  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۲۸

    اضافه شدن پخش آنلاین

    پخش آنلاین بروزرسانی شد

فارسی

English

در سان فرانسیسکو، یک نقاش انیمیشن بنام «رابرت گری‌اسمت» (جیک جینلنهال) به یک کارآگاه آماتور تبدیل می شود تا رد قاتلی سریالی بنام «زودیاک» را بیابد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۴۲

نزدیک به 3 ساعت پوچ و بی هدف. روند کند، بدون هیجان، بدون نتیجه گیری مناسب. درسته داستانش واقعی بود ولی اگر انقدر بی ثمر بود که خوده دادگاه های امریکا هم هنوز نفهمیدن موضوع چی بوده نیاز به ساختن همچین فیلمی نبود، در قالب مستند بهتر میشد بهش پرداخت. الان بعضی ها میان میگن فینچر از زاویه فلان نگاه کرده، دوست عزیز هیچکاک هم فیلم غیر عامه پسند داشته فینچر که جای خود داره. فیلم The Killer 2023 فینچر هم تقریبا مشابه همین فیلم پوچ و بی هدف هست و شاید بشه گفت نمادگرایانه. در کل دیدنش رو پیشنهاد نمی کنم.

نمایش اسپویل
۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۲۲:۱۳

مزخرف محض. اصلا وقتتون رو برای دیدن این مرخرف ۲ ساعت و نیمی هدر ندید

نمایش اسپویل
۴ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۱۰

آنچه بیشتر در فیلم‌های «دیوید فینچر» مورد استقبال مخاطبان و علاقه‌مندانش قرار گرفته، فراتر از خوش‌ساختی این آثار، نوع نگاه پیچیده و حیرت‌آور این فیلم‌ها به مسئولیت و انتخاب انسان در برابر هستی و جهان موجود است. انسانی که گاهاً حق هیچ‌گونه انتخابی برای خود قائل نمی‌شود و دست و پای بسته در تقدیرش غرق می‌گردد. قتل هایی که در فیلم «Zodiac» صورت می‌گیرد و نحوه‌ی انجام آنها، حتی هیبت و فیزیک قاتل که در چند صحنه به وضوح در کادر دوربین قرار می‌گیرد، چندان مشابهتی را در ذهن بر نمی‌انگیزد. چنانچه بعضاً حتی تشابه صدا و دستخط زودیاک های بعدی نیز مورد تایید کارشناسان قرار نمی‌گیرد. حتی معلوم می‌شود که زودیاک، بعضی از قتل ها را به دروغ به خود نسبت داده تا معروفیت بیشتری پیدا کند. از اینجاست که تکثیر زودیاک در جامعه و حضور به اصطلاح زودیاک های بدلی مورد تاکید فیلمساز قرار می‌گیرد. اینکه در جامعه‌ای که انسان به عنوان وحشی‌ترین و خطرناک‌ترین موجود قلمداد می شود، کشتن آسان‌تر از آب خوردن است. اما در «زودیاک» چه کسی مجازات می‌شود و کیفر می‌بیند؟ مهمترین نکته این است که (برخلاف خیلی از داستان‌ها و فیلم‌های معمول) بالاخره هویت قاتل اصلی مشخص نشده و پنهان می‌ماند. به نظر می‌آید آنکه بیش از همه در فیلم سزاوار کیفر شناخته‌شد و مجازات دید، همان شهر «سانفرانسیسکو» و اهالی‌اش بود که در آن دهه‌ها، غرق در بی‌خبری، بی‌بند و باری، جنبش‌های انحرافی مانند هیپی‌ها، بی‌مسئولیتی در قبال اعمال دولت‌شان (مانند تجاوز به ویتنام)، گریز از مذهب و گرایش به فرقه‌های شیطان‌پرستی و …گردیده بودند. شاید نماهای متعددی که دوربین، مخاطبش را از فراز پل معروف «گلدن‌گیت» به نظاره‌ی زندگی روزمره‌ی مردم «سانفرانسیسکو» می‌برد، تاکیدی بر همین نگاه محاکمه‌گر باشد. در واقع در فیلم، این «سانفرانسیسکو» است که به عنوان نمادی از تمدن صنعتی امروز غرب محاکمه می‌شود. جالب است که ماجرای این فیلم از چهارم جولای آغاز شد و چه تاریخ بامسمایی. اعلام موجودیت معروف‌ترین قاتل زنجیره‌ای تاریخ آمریکا از روز اعلام استقلال این کشور شروع می‌گردد.

نمایش اسپویل
۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۳۵

درود بر شما، این شاید بهترین تحلیلی بود که از این فیلم ویژه خوانده‌ام.

نمایش اسپویل
۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵

من کمتر میام و دیدگاهم و درباره فیلمها بیان می کنم اما الان و بعد از دیدن این فیلم اینقدر ناراحت و عصبانی هستم که دلم می خواد به تمام اونایی که توصیه ش کردن یا ازش تمجید کردن فحش بدم ، ولی این کارو نمی کنم ، این یه فیلمیه که یک ساعت زمان اضافه بر استاندارد خودش داره و در این یکساعت روندی بسیار کند ، خسته و ناامید کننده و بدون هیحان داره ! پره از اسامی گیج کننده و پرگویی ها که به زبون کاراکترها میاد و جنازه فیلم بدون کشش روی دست بیننده می مونه ، این فیلم به هیچ وجه ویژگیهای فیلمهای جنایی ، معمایی و هیجان انگیز درست و حسابی رو نداشت !!! توصیه می کنم نبینید چون توی ذوقتون می خوره مخصوصاً آخرش که مسخره ترین پایان و داشت

نمایش اسپویل
۱۶ آذر ۱۴۰۰ ۰۱:۱۷

8 از 10 عالی بود

نمایش اسپویل
بیشتر