news-background
news-background

فیلم Dune دنی ویلنوو بالأخره در آمریکا ۱۰۰ میلیون دلاری شد

«تل‌ماسه» (Dune 2021) برادران وارنر و لجندری سرانجام از فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلاری عبور کرد. فروش جهانی این اقتباس از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» به کارگردانی «دنی ویلنوو» در حال حاضر به ۳۷۰ میلیون دلار رسیده است. این فیلم به یاری «روز شکرگزاری» ۴۰۰ هزار دلار به اندوخته‌هایش افزود و انتظار می‌رود تا ۴۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا پیش برود.

این فیلم پرستاره دومین عنوان سینمایی برادران وارنر پس از «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) است که از فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلاری عبور می‌کند. «تل‌ماسه» پس از ۳۵ روز اکران از این رقم گذر کرد در حالی که اگر از اچ‌بی‌او مکس پخش نشده بود، بسیار زودتر به این فروش می‌رسید. «گودزیلا علیه کونگ» پس از ۱۲ هفته اکران از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

انتظار می‌رود «تل‌ماسه» در پایان تعطیلات آخر هفته به فروش ۳.۲ میلیون دلاری برسد. این فیلم که دارای ۷۳ دقیقه تصاویر فیلمبرداری شده با فرمت آیمکس است ۲۲ درصد از فروش افتتاحیه ۴۱ میلیون دلاری، ۲۰ درصد از فروش داخلی و ۱۳ درصد از فروش جهانی خود را در این سالن‌های سینما کسب کرد.

وقتی تأیید شد که «تل‌ماسه» قرار است همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش شود، ویلنوو بیانیه شدیدالحنی علیه وارنرها منتشر کرد و گفت: «در این تصمیم مطلقاً نه هیچ عشقی به سینما وجود دارد و نه مخاطبین. مهم تنها بقای یک کمپانی ارتباطی منسوخ است، یک کمپانی که بدهی آن به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. از این رو، اگرچه برای «تل‌ماسه» سینما و مخاطب مهم است، اما برای کمپانی ای‌تی‌اند‌تی بقای خودش در وال استریت اهمیت دارد. با راه‌اندازی ناموفق HBO Max تا امروز، ای‌تی‌اند‌تی تصمیم گرفته است که تمامی فیلم‌های برادران وارنر برای سال ۲۰۲۱ را در اقدامی مذبوحانه قربانی کند تا توجه مخاطبین جلب شود.»

با این حال چند هفته قبل لجندری پیکچرز که ۷۵ درصد بودجه تولید «تل‌ماسه» را تأمین کرده بود، به صورت رسمی برای تولید قسمت دوم «تل‌ماسه: قسمت دوم» (Dune: Part Two) چراغ سبز نشان داد. «سامبا تی‌وی» گزارش داده است که ۱.۹ میلیون خانوار از طریق تلویزیون‌های هوشمند فیلم «تل‌ماسه» را دیده‌اند. پربیننده‌ترین فیلم وارنرها در اچ‌بی‌او مکس «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) با ۳.۹ میلیون خانوار بیننده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید