news-background
news-background

صحبت‌های «ریچل وایس» پیرامون «The Favourite» تازه‌ترین اثر «یورگوس لانتی‌موس»

 

«ریچل وایس» که قبلاً سابقه‌ی همکاری با «یورگوس لانتی‌موس» یونانی را در اولین فیلم انگلیسی زبان وی یعنی «خرچنگ» (The Lobster) داشته، با علایق و ویژگی‌های منحصر به فرد کارگردان اصلاً بیگانه نیست. آن فیلم که «کالین فرل» نقش اصلی‌اش را بازی کرد، به واسطه‌ی طنز غریب و روابط رومانتیک ساده و دوست‌داشتنی شخصیت‌هایش، یکی از غیرمنتظره‌ترین آثار یک دهه‌ی اخیر شد. وایس اکنون برای دومین بار به پروژه‌ی با کارگردانی لانتی‌موس پیوسته، فیلمی تاریخی تحت عنوان «محبوب» (The Favourite) که روی کاغذ به هیچ رو شباهتی با آثار پیشین فیلمساز ندارد، و گاهی آن را بخشی از فیلم‌های «موج غریب» یونان به حساب می‌آورند.

قصه‌ی این فیلم که «بی‌شرمانه و نیش‌دار» توصیف شده، در قرن هجدهم انگلستان و در زمان سلطنت «ملکه آن» می‌گذرد. وایس نقش «سارا جنینگز»، همسر تند مزاج «جان چرچیل» اولین دوک مارلبرو را ایفا می‌کند. رابطه‌ی مخفیانه‌ی سارا با ملکه آن، با روی کار آمدن عموزاده‎ی کوچکترش «ابیگیل» (با بازی اما استون) دچار تهدید می‌شود و در نهایت به نزاع می‌انجامد.

وایس در مصاحبه‌ای اظهار کرده که « محبوب » یک فیلم ناب لانتی‌موسی است که هواداران را راضی خواهد کرد: «به نظر من با یک فیلم کمدی طرف هستیم. البته گمان می‌کنم از نظر کارگردان یک فیلم کمدی باشد. خنده‌دار است. وجه تمامز فیلم در این است که داستان در یک دنیای خیالی نمی‌گذرد و همه‌ی آن در واقعیت اتفاق افتاده است. البته بعضی چیزها ساختگی‌اند، اما بقیه روایت تاریخ انگلستان است و یک داستان فانتزی یا ویران‌شهری ساخته‌ی تخیل یورگوس نیست.»

وایس در ادامه درباره‌ی شخصیت خود در فیلم می‌گوید: «از آنجا که ملکه بیمار شده، در اصل این کاراکتر من است که کشور را اداره می‌کند. او یک دوست صمیمی عالی است ولی ملکه خوبی نمی‌تواند باشد. بنابراین این منم که در پشت صحنه کشور را می‌چرخانم.»

او سپس توضیح می‌دهد که رابطه‌ی پویای سه بانوی داستان، فیلم را در رده‌ی فیلم‌های کلاسیک هالیوودی مثل «همه چیز درمورد ایو» قرار می‌دهد.

«دختر جوانی به نام ابیگیل مارشام روی کار می‌آید که خیلی هیجانزده است. او می‌خواهد فرد محبوب ملکه باشد و از او دلبری کند و رقابت شدیدی میان این شخصیت و شخصیت من شکل می‌گیرد که کمی به «همه چیز درمورد ایو» شباهت پیدا می‌کند. کاراکتری که من بازی می‌کنم برای اینکه محبوب ملکه باشد، رقیب و خاطرخواهی جوانتر بر سر راه خود می‌بیند.»

وایس 47 ساله وعده ‌داده که دومین همکاری‌اش با فیلمساز یونانی باز هم همان حس «ویران‌شهر یورگوسی» و همان حال و هوا و لحن منحصر به فرد فیلم‌های قبلی او مثل « Dogtooth»، و « Alps» را داشته باشد.

فیلمنامه این اثر را «تونی مک‌نامارا» و «دبورا دیویس» نوشته‌اند. بازیگران دیگر این فیلم نیز «نیکولاس هولت»، «مارک گیتیس»، و «جول الوین» هستند. پیش‌بینی می‌شود فیلم « The Favourite» در سال 2018 به اکران درآید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید