news-background
news-background

گزارش باکس آفیس: «سرنوشت خشمگین» رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی تاریخ را شکست

«سرنوشت خشمگین» (The Fate of the Furious)، هشتمین فیلم از سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» با عبور از رکورد فیلم‌های «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» و «دنیای ژوراسیک»، با فروش کلی 532.5 میلیون دلاری در اولین هفتۀ اکران روبرو شد، و رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد. اکران جهانی و گستردۀ این فیلم که از چهارشنبۀ گذشته در 63 نقطۀ دنیا آغاز شده بود، از 432 میلیون دلار گذر کرده، بنابراین استودیوی یونیورسال حتی اگر باخبر شود که فروش داخلی فیلم از 100.1 میلیون دلار فراتر نرفته، باز هم از نتیجه‌ی افتتاحیه راضی خواهد بود. 190 میلیون دلار از 432 میلیون فروش خارجی فیلم به بازار چین، 17.8 میلیون دلار به مکزیک، 17 میلیون دلار به بازار ایرلند و بریتانیا، 14 میلیون دلار به روسیه و 13 میلیون دلار به آلمان تعلق دارد. این فیلم هنوز در 5 کشور فیلیپین، لهستان، رومانی، صربستان و ژاپن به اکران درنیامده است.

فیلم «سریع و خشمگین 7» در سال 2015 توانسته بود به فروش داخلی 148 میلیون دلاری دست پیدا کند، درحالی که آمار «سرنوشت خشمگین» 32% کاهش در فروش را نشان می‌دهد، و این یعنی آخرین حضور «پل واکر» مقابل دوربین برای مخاطبین آمریکایی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. با اینحال سه رقمی شدن درآمد داخلی فیلم، 17 سال پس از شروع ساخت اولین قسمتش ستودنی است. اولین قسمت فیلم در تابستان سال 2001 به اکران درآمده و 40 میلیون دلار فروخته بود. هزینه‌ی تولید فیلم «سرنوشت خشمگین» حدود 250 الی 270 میلیون دلار برآورد شده است.

فروش 100.1 میلیونی فیلم «F8» در آمریکای شمالی، ضمناً باعث شد رکورد افتتاحیه برای «اف. گری گری» کارگردان سیاهپوست آمریکایی و همین‌طور «شارلیز ترون» هم شکسته شود. فیلم قبلی گری «مستقیم بیرون کامپتن» 62.6 میلیون و فیلم «Hancock» ترون 62.6 میلیون دلار در گیشه فروخته بودند. طبق پیش‌بینی‌ها فروش داخلی قسمت جدید فیلم باید به 250 میلیون و فروش جهانی آن به 1.3 میلیارد دلار برسد. براساس آمار وبسایت «رلیش‌میکس»، «سریع و خشمگین» در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب، فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام بیش از هر چندگانۀ دیگری محبوب است، و مجموع دنبال‌کنندگان این مجموعه به 2 میلیارد می‌رسد؛ به همین علت نباید از فروش خارجی فیلم شگفت‌زده شد. این فیلم چهارمین عنوان در بین عناوین دیگر این چندگانه است که موفق به کسب نمره‌ی A از «سینمااسکور» می‌شود. آمار کمپانی «کام‌اسکور» نیز نشان می‌دهد که 88% رأی دهندگان نظر مثبتی به فیلم داشته‌اند، رقمی که یک درصد کمتر از «سریع و خشمگین 7» محسوب می‌شود. در این بین 36% آرا مربوط به سفیدپوستان، 23% مربوط به سیاهان، و 13% به آسیایی‌ها اختصاص دارشته است.

فیلم «شهر گمشدۀ زی» (The Lost City of Z) از استودیوی آمازون، بهترین آمار فروش براساس تعداد سالن را برجای گذاشته و با کسب 28 هزار دلار در هر سالن از این حیث بر «F8» غلبه کرده است. این فیلم تاریخی با بازی «چارلی هانام»، «رابرت پتینسون» و «سیه‌نا میلر» گم شدن کاشف بریتانیایی «پرسی فاست» در جنگل در حین جستجوی شهر گمشدۀ زی در دهه‌ی 20 را به تصویر می‌کشد. این فیلم که از وبسایت راتن تومیتوز امتیاز 88% کسب کرده، از روز جمعه در 500 سالن اکران خواهد شد.

دیگر رخداد مهم این هفته گذر فیلم «لوگان» از 600 میلیون دلار فروش جهانی بود، فیلمی که رکورددار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با درجۀ سنی بزرگسال را یدک می‌کشد. فیلم «دیو و دلبر» نیز که اوایل هفته به فروش جهانی 1 میلیاردی رسیده بود، اکنون با پشت سر گذاشتن فیلم‌هایی مثل «زوتوپیا»، «جستجوی دوری» و «پارک ژوراسیک»، با 1.043 میلیارد دلار 22مین فیلم پرفروش تاریخ به شمار می‌رود.

بدین ترتیب مکان دوم فیلم‌های پرفروش آمریکای شمالی پس از فیلم «سرنوشت خشمگین» به «بچه رئیس» دریم‌ورکس با 15.5 میلیون دلار می‌رسد که همچنان با فروش خوبش بالاتر از «دیو و دلبر» جای گرفته است. و بالاخره فیلم‌های «اسمورف‌ها: دهکدۀ گمشده» با 6.5 میلیون و « Going in Style» با 6.3 میلیون جایگاه‌های چهارم و پنجم را در اختیار گرفته‌اند.

هفتۀ آینده 5 فیلم جدید «Unforgettable»، «The Promise»، «Phoenix Forgotten»، «Free Fire» و «Born in China» به اکران درخواهند آمد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید