news-background
news-background

آیا شرکت اپل می‌تواند کمپانی دیزنی را از آن خود کند؟

به نظر می‌رسد در دنیایی زندگی می‌کنیم که آینده آن بر دوش شش شرکت مهم خواهد بود که با مشت های آهنینشان بر جهان حکومت می‌کنند. این مسئله ممکن است حتی باعث رقابت بین آنها شود در این میان تنها شرکت هایی برنده خواهند شد که مشتریان وفادار تری دارند. این روزها شایعه جدیدی بر سر زبان ها افتاده است و به نظر می‌رسد نوبت کمپانی اپل است تا وارد بازار شایعات شود. اخیراً داستانی در اینترنت سر و صدا کرده و مبتنی بر این است که اپل علاقه مند است تا دیزنی را به قیمتی حدود 200 میلیارد دلار خریداری کند.شرکت های موفق همیشه شرکت های دیگر را خریداری می‌کنند و این چیز عجیبی برای ما که خبرهای روز دنیا را دنبال می‌کنیم، نیست. جهان دائماً در حال تغییر است اما گاهی این تغییرات برای ما کاملاً غیر منتظره و حتی ترسناک است. وقتی صحبت طرفداران فیلم ها باشد، آنها هنوز هم درگیر شوک ناشی از خرید «لوکاس فیلم» و «مارول» توسط دیزنی هستند. کمپانی هایی که هرسه به خروجی های خلاقانه و نسبتاً عمیقشان مشهورند.کمپانی دیزنی یکی از کمپانی های قدیمی صنعت فیلم و انیمیشن سازی است. این شرکت برای اولین بار در سال 1923 توسط والت دیزنی  در قالب یک شرکت انیمیشن سازی کوچک ساخته شده است. اما امروزه دیزنی به یکی از بزرگ ترین شرکت های فیلم سازی هالیوود مبدل شده است.

 

اما خرید دیزنی توسط اپل در مقایسه با آنها کوچک به نظر می‌رسد.طبق آن چه در منابع خبری منتشر شده، اپل تمایل به خرید کمپانی دیزنی دارد و گفته می شود که مبلغ پیشنهادی اش برای خرید این استودیو پولی بالغ بر 200میلیارد دلار است. جدیداً سرمایه گذاران انتظارات خود را بالا برده اند و عقیده دارند که کمپانی اپل باید دیزنی را خریداری نماید. البته این خبر می‌تواند یک شایعه باشد که سر و صدای زیادی به راه انداخته است اما با این حال احتمال وقوع آن نیز وجود دارد. اپل این مسئله را تایید کرده است که علاقه به گسترش کمپانی خود دارد.  دیزنی یکی از کمپانی های مهم دنیاست که شاید از نظر محبوییت قابل مقایسه با اپل باشد، به نظر می‌رسد همین مسئله دیزنی را تبدیل به گزینه ای مناسب برای اپل جهت خریداری می نماید.

تصور مزایای این که هر دو کمپانی زیر یک سقف اداره شوند، بسیار آسان است. دیزنی می‌تواند محصولاتش را روی آیتونز و اپ استور به نمایش بگذارد و نوعی انحصار زود هنگام برای محصولات ایفون به وجود آورد. این یکی شدن می‌تواند به گسترش هر دو امپراطوری کمک کند، حتی دیزنی می‌تواند پارک های بازی‌اش را با دستگاه های اپل منطبق کند.این شایعه تنها مدتی پس از شایعه خرید نت‌فلیکس توسط دیزنی بر سر زبان ها افتاده است. ما شاهد تحولات عمده ای در چشم انداز سرگرمی بسیاری از شرکت ها هستیم. آنها یا باهم انتطباق پیدا می‌کنند یا از بین می‌روند. اگر دیزنی نخواهد یا نتواند نتفلیکس را خریداری نماید، یکی شدن با یک کمپانی قدرتمند نظیر اپل شاید بتواند آن را در رقابت علیه این شرکت یاری دهد. نظر شما راجع به این خبر چیست؟ آیا شما را متعجب کرده یا ترسانده است؟ نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید