news-background
news-background

جان هارت بازیگر «بیگانه» در سن ۷۷ سالگی درگذشت

جان هارت یکی از بازیگران وصف ناپذیر نسل خود - دیروز  در سن 77 سالگی درگذشت. جان در فیلم‌هایی هم چون "Alien" و "Doctor Who" بازی کرده بود؛ در آخرین سالهای زندگی خود مشغول دست و پنجه نرم کردن با سرطان بود. طبق گفته های مدیر برنامه‌هایش او حتی تولد خود را در 22 ژانویه نیز گرفت. همسرش ریز مایر 25 ژانویه اعلام کرد همسرش در خانه شان در نورفولک از دنیا رفته است.

او  گفته است: « جان مردی بود که در بین بازیگران تک بود، واقعا مرد بود و می‌توان گفت قلبی رئوف و روحی سرشار از امید داشت. با جادو و جنبل هایی که در بازی های خود به نمایش درمی آورد در دل همه راه یافت و دیگر دنیای بازیگران بدون او هیچ است.»

جان در 6 دهه ای که در تلویزیون، سینما و تئاتر کار می کرد، 4 جایزه BAFTA، یک Golden Globe و دو نامزدی Academy Award را کسب کرده است. در سال 1996 بود که جان راهی سینما شد ( همانطور که ریچارد ریچ این کار را کرد ) و در تمام فصل های درام "A Man" حضور یافت. جان در دهه 70 نویسندگی "The Naked Civil Servant" را نیز به انجام رسانده است.

جان در نقش های ترسناکی هم چون کین در Alien نیز حضور داشته است. اولین قربانی که سینه اش توسط بیگانگان دریده می شود. بعد از این فیلم نیز در فیلم دلهه آور و بیادماندنی کارگردان مل بروکز "Spaceballs" نیز تقریبا یک دهه بعد از فیلم بیگانگان بازی کرد. در سال 1978 نیز با بازی در نقش مردی معتاد به مواد مخدر در "Midnight Express" توانست گلدن گلوب را بدست آورد. با بازی در نقش جان مریک در "Twin Peaks" بود که جان در ورژن دیگری از فیلم مرد فیلی بازی کرد و دومین نامزدی اسکار را بدست آورد. وی در فیلم های دیگری نیز هم چون Harry Potter و The Day of the Doctor  از جمله قسمت های Doctor Who بازی کرده است.

جان 12 سال در کنار همسر خود بود و از همسر سابقش نیز دو پسر دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید