زمان مطالعه: ۲ دقیقه
اسپیلبرگ میگوید هیچوقت برای نتفلیکس فیلم نمیسازد
«استیون اسپیلبرگ» در اظهار نظر تازهای ادعا کرده است که هرگز با این پلتفرم استریم همکاری نخواهد کرد. او و «جیمز کامرون» پیشتر گفته بودند که فیلمهای این شبکه نباید مجوز رقابت برای اسکار را دریافت کنند.
کارگردان «روز افشاگری» (Disclosure Day) در مصاحبه جدیدی با «آیتیوی نیوز» میگوید گر فیلمسازی بود که فیلمهایش روی «کاستهای کوچک یا دیویدیهای کوچک» برای مخاطبین ارسال میشدند با نتفلیکس همکاری میکرد: «من فیلمسازی هستم که به تجربه تماشای فیلم روی پرده بزرگ سینما و به صورت ۷۰ میلیمتری باور دارد.»
او میگوید انرژی کنار هم خندیدن و فریاد زدن غریبهها در یک «سالن پر از جمعیت» بخشی بنیادین از تجربه سینمایی است و نمیتواند با تماشای فیلم در خانه جایگزین شود. این فیلمساز تأکید میکند که اگر برای نتفلیکس محتوا تولید میکرد، میلیونها بیننده در خانه آن را تماشا میکردند اما این با هدف اولیه فیلمسازی برای سالنهای بزرگ در تضاد است.
پلتفرمهای استریم رقیب نتفلیکس از جمله اپل و آمازون در بسیار از موارد متعهد به اکران گسترده فیلمها در سالنهای سینما میشوند اما نتفلیکس میگوید به این مدل پخش اعتقادی ندارد. این شبکه هر سال چند فیلم مدعی اسکار را به صورت محدود اکران میکند تا مجوز رقابت برای این جایزه را دریافت کند. «گرتا گرویگ» یکی از موارد استثنایی بود که نتفلیکس را برای اکران گسترده «نارنیا» (Narnia) به مدت ۴۵ روز راضی کرد.
چند سال پیش وقتی اسپیلبرگ گفته بود نتفلیکس نباید مجوز رقابت برای اسکار را دریافت کند، صفحه این شبکه در ایکس واکنش نشان داد و نوشت: «ما عاشق سینما هستیم. دسترسی برای کسانی که همیشه توان خرید بلیط ندارند و یا در شهرهایی ساکناند که فاقد سالن سینماست. انتشار آثار سینمایی به صورت همزمان برای همه افراد، در هر منطقهای که باشند. فراهم کردن شرایط برای فیلمسازان برای به اشتراک گذاشتن آثار هنری.»
«دن لین» مدیر بخش سینمایی نتفلیکس اخیراً گفته بود با فیلمسازانی که روی اکران سینمایی اصرار کنند همکاری نخواهد کرد.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید