news-background
news-background

بیزاری مورگان فریمن از «ماه تاریخ سیاهان»: تاریخ من تاریخ آمریکاست

«مورگان فریمن» یک بار دیگر از جشن‌های «ماه تاریخ سیاهان» انتقاد کرد. این بازیگر ۸۷ ساله شنبه این هفته در مصاحبه با «ورایتی» گفت که از این مفهوم «بیزار» است.

فریمن می‌گوید: «تصور محض آن. کوتاه‌ترین ماه سال را به آن اختصاص می‌دهید؟ و تاریخ «من» را جشن می‌گیرید؟! کل این تصور باعث می‌شود دندان‌هایم را روی هم فشار دهم. درست نیست.»

بازیگر «رستگاری در شاشنک» (The Shawshank Redemption) اضافه می‌کند: «تاریخ من تاریخ آمریکاست. جدا از پول درآوردن، خوش گذراندن و به اندازه کافی خوابیدن، تنها چیزی است که در این دنیا برای من جذابیت دارد.»

فریمن که تهیه‌کننده سریال «خانه خاکستری» (The Gray House) با داستانی در سال‌های وقوع جنگ داخلی آمریکاست، در بخش دیگری از مصاحبه بر اهمیت شناخت تاریخ آمریکا تأکید می‌کند و می‌گوید: «اگر گذشته خود را ندانید، اگر به یاد نیاورید، محکوم به تکرارش خواهید بود.»

فریمن ادعا می‌کند که بهترین راه خلاصی از نژادستیزی این است که پیرامون آن بحث نکرد. او سال گذشته گفته بود که اصطلاح «آفریقایی-آمریکایی» توهین‌آمیز است: «از دو مسئله می‌توانم به شکل عمومی ابراز بیزاری کنم. «ماه تاریخ سیاهان» یک توهین است. آیا می‌خواهید تاریخ ما را به یک ماه تقلیل دهید؟ از طرف دیگر اصطلاح «آفریقایی-آمریکایی» یک توهین است. این عنوان را تصدیق نمی‌کنم.»

او در سال ۲۰۰۵ نیز اختصاص پیدا کردن یک ماه به سیاهان آمریکا را «مسخره» خوانده بود: «من ماه تاریخ سیاهان نمی‌خواهم. تاریخ سیاهان تاریخ آمریکاست.» او اضافه کرده بود: «من از این پس شما را مرد سفیدپوست نمی‌نامم و از شما می‌خواهم من را یک مرد سیاهپوست ننامید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید