news-background
news-background

پیت داکتر مدیر ارشد پیکسار می‌گوید به بازسازی‌های لایو-اکشن بی‌علاقه است

«پیت داکتر» مدیر ارشد هنری پیکسار در مصاحبه با «تایم» می‌گوید به بازسازی‌های لایو-اکشن انیمیشن‌های کلاسیک علاقه‌ای ندارد و فیلم‌های اریجینال را ترجیح می‌دهد. او در این مصاحبه درباره اهمیت موفقیت تجاری «وارونه ۲» (Inside Out 2) برای آینده پیکسار می‌گوید. این دنباله در روز اول اکران پرفروش شده و به سمت افتتاحیه جهانی بیش از ۲۵۰ میلیون دلاری حرکت می‌کند.

داکتر می‌گوید: «اگر [«وارونه ۲»] در سالن‌های سینما عملکرد خوبی داشته باشد، فکر می‌کنم معنایش این است که حتی به صورت ریشه‌ای‌تری نسبت به مدیریت این کسب‌وکار فکر کنیم.»

داکتر درباره کمپینی که برای بازسازی لایو-اکشن «راتاتویی» (Ratatouille) شکل گرفته و هوادارانی که درباره بازی «جاش اوکانر» در این فیلم خیال‌پردازی می‌کنند می‌گوید این تصور حتی او را آزرده می‌کند: «مایلم فیلم‌هایی بسازم که اریجینال و منحصر به فرد باشند. بازسازی آن‌ها، شخصاً برای من خیلی جذابیت ندارد.»

او در ادامه می‌گوید ساختن یک فیلم لایو-اکشن درباره یک موش می‌تواند «سخت» باشد: «بسیاری از آنچه ما می‌سازیم فقط به خاطر قوانین دنیای [انیمیشن] جواب می‌دهد. بنابراین اگر یک شخصیت انسانی داشته باشید که وارد یک خانه معلق در هوا می‌شود، ذهنتان می‌گوید: «یک لحظه صبر کن. صبر کن ببینم. خانه‌ها وزن خیلی زیادی دارند. بالن چطور این خانه را به هوا برده؟» اما اگر [مثل فیلم «بالا» (Up)] شخصیتی کارتونی داشته باشید و او در خانه قرار بگیرد، می‌گویید: «خیلی خوب، باور می‌کنم.» دنیایی که ما خلق می‌کنیم به راحتی ترجمه نمی‌شود.»

داکتر نویسنده و کارگردان قسمت اول «وارونه» بود اما «کلسی مان» قسمت دوم را کارگردانی کرده است. «وارونه ۲» در حال حاضر به دومین فیلم انیمیشن پرفروش تاریخ آمریکا در روز اول تبدیل شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید