news-background
news-background

تجدید دیدار عوامل The Sopranos پس از ۲۵ سال

عوامل و بازیگران سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) به مناسبت بیست و پنج سالگی پخش سریال در جشنواره ترایبکا گرد هم آمدند و از رازهای فیلمبرداری این درام جنایی تحسین‌شده گفتند.

آن‌ها در این جشنواره حضور پیدا کردند تا فیلم مستند «تبهکار: دیوید چیس و سوپرانوها» (Wise Guy: David Chase and the Sopranos) به کارگردانی «الکس گیبنی» را تماشا کنند که نگاهی می‌اندازد به پشت صحنه سریال انقلابی اچ‌بی‌او و مملو از تصاویر قدیمی و تست‌های بازیگری است.

در این مستند فاش می‌شود که «کریس آلبرکت» مدیر عامل اچ‌بی‌او شفاعت «جیمز گاندولفینی» بازیگر فقید نقش «تونی سوپرانو» رئیس مافیای نیوجرزی را می‌کند که در آن زمان «با شیاطین خود در نبرد» بوده است. در بخش دیگر مستند این پرسش مطرح می‌شود که چرا فصل هفتم سریال ساخته نشده است. چیس می‌گوید اچ‌بی‌او فصل ششم را در دو بخش تولید کرد تا دستمزد بازیگران افزایش پیدا نکند.

«ادی فالکو» بازیگر نقش «کارملا سوپرانو» در این مراسم به «آیدا تورتورو» بازیگر نقش «جنس سوپرانو»، «آنابلا شورا» بازیگر نقش معشوقه تونی، «استیو بوشمی» بازیگر نقش «تونی بلاندتو» و «کاترین ناردوچی» بازیگر نقش همسر آرتی حضور داشتند و به میشل دختر چیس که نقش هانتر، دوست «مدو سوپرانو» را بازی کرد، «دمینیک کیانیسی» بازیگر نقش «عمو جونیور»، «استیو شیریپا» بازیگر نقش «بابی باکالا»، «مایکل ایمپریولی» بازیگر نقش «کریستفر مالتیسانتی» و «دریا دی متئو» بازیگر نقش آدریانا پیوستند.

فالکو از «معامله کارملا با شیطان» و تصمیم او برای ماندن در کنار تونی می‌گوید و ناردوچی با چشمان اشکبار به یاد می‌آورد که در سریال صدایش را به روی گاندولفینی بالا برده و پس از فیلمبرداری از او عذرخواهی کرده است. ناردوچی می‌گوید از چیس درخواست کرده که آیا می‌تواند با او «کمی مهربان‌تر» باشد یا نه:‌ «حس بدی به خاطر تشر زدن به جیمی داشتم چون او را خیلی دوست داشتم.»

گیبنی می‌گوید «سوپرانوها» الگوهای مرسوم سریال‌های تلویزیونی را در عصر خود شکست اما امروز «باید طبق یک الگوریتم عمل کرد.» چیس پیش‌تر مدعی شده بود که عصر طلایی تلویزیونی به پایان رسیده و بیست و پنجمین سالگرد پخش سریال او بیشتر به مراسم تدفین صنعت فیلمسازی شبیه است تا یک جشن.

چیس به «تایمز» گفته بود: «باید تأکید کنم که فقط درباره «سوپرانوها» حرف نمی‌زنم، بلکه برای بسیاری از افراد به‌شدت بااستعداد دیگر حس بدی دارم. بیشتر به چند چند کار همزمان علاقه داریم. ما به نظر گیج می‌رسیم و مخاطب نمی‌تواند ذهنش را روی مسائل متمرکز کند، بنابراین نمی‌توانیم اثری بسازیم که خیلی منطقی باشد، توجه ما را جلب کند و نیازمند تمرکز مخاطب باشد. و درباره مدیران پلتفرم‌های استریم؟ بدتر خواهد شد. به جایی که بودیم برمی‌گردیم.»

«سوپرانوها» از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ در قالب شش فصل و ۸۶ اپیزود پخش شد و در مجموع ۲۱ جایزه امی پرایم‌تایم دریافت کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید