news-background
news-background

ریدلی اسکات در ۸۶ سالگی می‌گوید برای سه فیلم بعدی خود برنامه‌ریزی می‌کند

«ریدلی اسکات» در مصاحبه با «فایننشال تایمز» می‌گوید اگرچه به نود سالگی نزدیک می‌شود اما برای کارگردانی سه فیلم بعدی خود برنامه‌ریزی می‌کند. او فیلمبرداری «گلادیاتور ۲» (Gladiator 2) با بازی «پل مسکال» و «دنزل واشینگتن» را به پایان رسانده بود اما به تازگی فیلمبرداری صحنه‌های بیشتری را در انگلستان آغاز کرده است.

اسکات می‌گوید: «از حالا می‌دانم که سه فیلم بعدی‌ام چه خواهد بود.» او تأیید می‌کند که یکی از این پروژه‌ها فیلم بیوگرافی «بی جیز» (Bee Gees) خواهد بود فرایند انتخاب بازیگران شروع شده است. این فیلمساز ۸۶ ساله با این حال در مورد دو پروژه دیگر جزئیاتی فاش نمی‌کند هرچند انتظار می‌رود از رمان «اشباح بروکن لند» (Wraiths of the Broken Land) نوشته «اس. کریگ زالر» اقتباس کند و فیلم دیگری به نام «بمب» (BOMB) بسازد.

«جوزف کوئین» بازیگر «گلادیاتور ۲» در مصاحبه با «جی‌کیو» تأیید می‌کند که اسکات بسیاری از صحنه‌های این فیلم را با هشت دوربین ضبط کرده تا در زمان صرفه‌جویی شود: «می‌گفتم: هشت دوربین؟» و او می‌گفت: «باید بدانی که آن دوربین‌های لعنتی را کجا قرار دهی.» روشن است که می‌داند. تماشای آن پازل، مدیریت همه آن قطعات و قرار دادنشان در کنار هم واقعاً جذاب بود.»

این کارگردان در مصاحبه دیگری با «توتال فیلم» گفته بود «ناپلئون» (Napoleon) را طی ۶۲ روز و با همین روش ساخته است: «هر صحنه هندسه است. با داشتن ۱۱ تا ۱۴ دوربین، ما «ناپلئون» را در ۶۲ روز ساختیم. «گلادیاتور ۲» را حالا طی ۵۴ روز می‌سازم، چون با یک دوربین از یک صحنه ۵۰ برداشت نمی‌گیرم، و بعد دوباره بچرخم. این صحنه نبرد معمولی که می‌توانست یک ماه طول بکشد را شش روزه ضبط می‌کنم. بنابراین صرفه‌جویی بسیار زیادی می‌شود.»

کوئین اضافه می‌کند: «نظاره کردن صحنه فیلمبرداری «گلادیاتور ۲» یک شگفتی است. آن سخنرانی «روتخر هاور» در پایان فیلم «بلید رانر» (Blade Runner) را دیده‌اید؟ می‌گوید: «من چیزهایی دیده‌ام که مردم باور نمی‌کنند.» این حسی بود که با دیدن همه این چیزها داشتم. هزینه کردن ۳۰۰ میلیون دلار چنین اثری دارد.»

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، آخرین کات فیلم که به صورت آزمایشی اکران شده دو ساعت و ۴۰ دقیقه است و دربرگیرنده صحنه‌ها مبارزه گلادیاتور با میمون‌های آدمخوار که «خونین» و «دیوانه‌وار» توصیف شده. «هالیوود ریپورتر» پیش‌تر گزارش داده بود که مدیران استودیوی پارامونت از تصاویر اولیه فیلم بسیار رضایت دارند.

«گلادیاتور ۲» پاییز آینده اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید