news-background
news-background

اعتراف جیمز کامرون: انتخاب کیت وینسلت برای Titanic «کاهلی» به نظر می‌رسید؛ اختلاف نظر با وینسلت شایعه است

«جیمز کامرون» فاش کرده است که در ابتدا نسبت به انتخاب «کیت وینسلت» برای فیلم «تایتانیک» (Titanic) مردد بوده است. وینسلت ۲۲ ساله بود و باید در مقابل «لئوناردو دی‌کاپریو» ظاهر می‌شد اما تا آن زمان در فیلم‌های تاریخی نظیر «عقل و احساس» (Sense and Sensibility) و «هملت» (Hamlet) دیده شده بود.

کامرون در مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید وینسلت به دلیل بازیگری در فیلم‌های درام تاریخی «کیت کرست‌پوش» لقب گرفته است:‌ «به نظر انتخاب کاهلانه‌ای می‌رسید. اما بعد سر عقل آمدم و توانستم ببینم که دیگران درباره چه حرف می‌زنند. او بسیار سرزنده است. با اعتماد به نفس بسیار زیادی وارد جمع می‌شود، و آن بارقه زندگی را دارد.»

فیلم «تایتانیک» در سال ۱۹۹۸ برنده ۱۱ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد و وینسلت را به جوان‌ترین نامزد شش اسکار تبدیل کرد. وینسلت فوریه گذشته درباره شهرت «وحشتناک» پس از بازی در «تایتانیک» گفته بود: «ژورنالیست‌ها همیشه می‌گفتند: «پس از «تایتانیک» می‌توانستی در هر فیلمی بازی کنی، اما نقش‌های کوچک‌تر را انتخاب کردی» و من می‌گویم: «بله، به جان لعنتی خودت همین کار را کردم! حدس می‌زنی چرا، چون شهرت وحشتناک بود.» البته قدردانش بودم. بیست و چند ساله بودم و توانستم یک آپارتمان بخرم. اما نمی‌خواستم تعقیب شوم و به معنای واقعی کلمه به اردک‌ها غذا بدهم [و بازیچه شوم].»

وینسلت ۴۸ ساله در بخش دیگری از مصاحبه شایعه عداوت با «جیمز کامرون» را تکذیب می‌کند. برخی از مصاحبه‌های قبلی او درباره مصائب فیلمبرداری «تایتانیک» این شایعه را به وجود آورده بود که این دو با یکدیگر رابطه مسالمت‌آمیزی ندارند. کامرون که دو سال پیش در «آواتار ۲» (Avatar: The Way of Water) دوباره با وینسلت همکاری کرده می‌گوید: «هرگز هیچ اختلافی میان ما نبوده. وقتی نقش «رز» را رها کرد کمی دچار افسردگی شد. من و او در مورد این حرف زدیم که خیلی خیلی عمیق شده، و شخصیت‌هایش اثری ماندگار و گاهی شدید روی او داشته‌اند.»

وینسلت می‌گوید بحث‌های پیرامون «تایتانیک» در آن زمان روی رابطه او و کامرون تأثیر گذاشته بود: «او می‌داند که من بر هر کاری حاضرم. هر چالشی، هرگونه توصیه کارگردانی که به من بدهید؟ امتحانش می‌کنم.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید