news-background
news-background

جانی دپ می‌گوید در رقابت با تام کروز، تام هنکس و مایکل جکسون نقش Edward Scissorhands را به دست آورده

«جانی دپ» می‌گوید برای بازیگری در فیلم «ادوارد دست‌قیچی» (Edward Scissorhands) باید بر برخی از بزرگترین ستارگان هالیوود غلبه می‌کرده است. نشریه «پیپل» گزارش داده است که این بازیگر نامزد اسکار در یک سریال مستند بدون عنوان درباره «تیم برتون» فاش کرده است که در سال ۱۹۹۰ برای پیوستن به این فیلم گاتیک و فانتزی با «تام هنکس»، «تام کروز» و حتی «مایکل جکسون» رقابت کرده.

«ادوارد دست‌قیچی» را یک دانشمند با بازی «وینست پرایس» خلق می‌کند. پس از مرگ او، یک زن با بازی «دایان ویست» ادوارد را به خانه خود در حاشیه شهر می‌برد، جایی که مخلوق عاشق دختر زن با بازی «وینونا رایدر» می‌شود.

دپ درباره فیلمنامه برتون و «کارولاین تامپسون» می‌گوید: «از هرچیز و همه‌چیز با قدرت عبور کرد و به هسته آنچه که هستم نفوذ کرد. نویسندگی زیبایی داشت. شخصیت زیبایی بود. آنچه که به گمانم از نظر احساسی جذابیت داشت این بود که ادوارد خود من بود. دقیقاً شخصیتی است که باید باشم.»

او اضافه می‌کند که در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ او را محدود به نقش‌های نوجوانانه کرده‌اند و برای کندن این برچسب باید «مبارزه» می‌کرده است. دپ به یاد می‌آورد که فیلم کالت کلاسیک «بچه زودرنج» (Cry Baby) «جان واترز» در دهه ۱۹۹۰ یاری‌رسان بوده است: «اولین گام به مسیری بود که می‌خواستم.»

دپ با این حال می‌گوید تصور نمی‌کرده برتون پس از موفقیت «بیتل‌جوس» (Beetlejuice) و صف کشیدن ستارگان هالیوود برای فیلم جدیدش او را انتخاب کند: «بنابراین پس از خواندن فیلمنامه با با ایجنتم تماس گرفتم و گفتم: «لطفاً ملاقات را لغو کن، نمی‌روم.» گفت: «دیوانه شده‌ای؟»» او ادامه می‌دهد: «عجیب بود چون همیشه حرامزاده‌ای در سر شما می‌گوید: «دست بردار مرد. تو یک بازیگر تلویزیونی هستی.»»

پس از آنکه دپ بالأخره با برتون ملاقات می‌کند، نقش را به دست می‌آورد و نهایتاً نامزد اولین جایزه گلدن گلوب کارنامه‌اش می‌شود. این دو در سال‌های بعد در چندین فیلم از جمله «اد وود» (Ed Wood)، «سوار بی‌سر» (Sleepy Hollow)، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» (Charlie and the Chocolate Factory)، «عروس مرده» (Corpse Bride)، «سوئینی تاد» (Sweeney Todd)، «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland) و «سایه‌های تاریک» (Dark Shadows) با یکدیگر همکاری کردند.

این سریال مستند دوشنبه این هفته در جشنواره ترایبکا اکران شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید