news-background
news-background

جولیا لوئی درایفس: رعایت ملاحظات سیاسی در کمدی «چیز بدی نیست»

بازیگر «ساینفلد» می‌گوید «داشتن یک آنتن برای حساسیت‌ها چیز بدی نیست.»

«جولیا لوئی درایفس» بازیگر «ساینفلد» (Seinfeld) نگاه متفاوتی به کمدی نسبت به «جری ساینفلد» خالق آن سریال دارد. او در مصاحبه با «نیویورک تایمز» می‌گوید «آگاهی از حساسیت‌ها برای کمدین‌ها «بد نیست.»

او می‌گوید: «به نظر من داشتن یک آنتن برای حساسیت‌ها چیز بدی نیست. معنایش این نیست که همه کمدی‌ها را باید دور بیندازیم. وقتی می‌شنوم که مردم درباره ملاحظات سیاسی حرف می‌زنند - درک می‌کنم که چرا ممکن است در مقابلش موضع بگیرند - اما به نظر من یک پرچم قرمز است، چون گاهی معنای دیگری پیدا می‌کند. معتقدم آگاهی از برخی حساسیت‌ها چیز بدی نیست.»

ساینفلد در ماه‌های اخیر از در چند مصاحبه از «چپ افراطی و ملاحظات سیاسی مزخرف» انتقاد کرده و آن‌ها را مسئول «نابودی» کمدی دانسته بود. لوئی درایفس مدتی پس از انتشار مصاحبه‌های ساینفلد به «نیویورک تایمز» تأکید بیشتری روی موضع خود می‌کند:‌ «رعایت ملاحظات سیاسی تا جایی که برابر با مدارا باشد، طبیعتاً خیلی خوب است. و البته حق خود برای هو کردن هر کسی که به من توهین کند را محفوظ می‌دانم، در حالی که به حق آزادی بیان آن‌ها نیز احترام می‌گذارم. اما مشکل بزرگ‌تر - و که به نظر من تهدیدی برای هنر و خلق هنر است - این است که تراکم پول و قدرت است. همه این سیلوسازی استودیوها و نشریات و استریمرها و پخش‌کنندگان - فکر نمی‌کنم برای صدای هنرمند خوب باشد. حرف من درباره تهدید شدن هنر این است.»

او ادامه می‌دهد: «نمی‌توانم قضاوت کنم که [حساسیت] برای کمدی بهتر است یا نه. فقط می‌دانم که لنزهایی که به واسطه آن‌ها امروز آثار هنری خلق می‌کنیم - و نمی‌خواهم به کمدی محدودش کنم، درباره آثار درام نیز صدق می‌کند - لنزهایی متفاوتند. واقعاً چنین است. حتی فیلم‌های کلاسیکی که در خوب بودنشان بحثی نیست با معیارهایی که امروز پذیرفته‌شده نیستند تفکیک می‌شوند. بنابراین به نظر من خوب است که محتاط باشید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید