news-background
news-background

انتقاد آتوسا مشفق از فیلم Poor Things لانتیموس

نویسنده ایرانی تبار «آیلین» داستان «مخلوقات بیچاره» برای او جذابیتی ندارد.

«آتوسا مشفق» در حالی از فیلم «مخلوقات بیچاره» (Poor Things) «یورگوس لانتیموس» انتقاد می‌کند که روز گذشته گزارش شد کارگردان یونانی اقتباس از «سال‌های استراحت و آرامش من» (My Year of Rest and Relaxation) را بر اساس رمان او در دست ساخت دارد.

داستان «سال استراحت و آرامش من» در مورد یک راوی جوان بی‌نام از یک خانواده ثروتمند است که به تازگی در رشته تاریخ هنر از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شده و در اولین سال‌های تحصیلش در کالج پدر و مادرش را از دست می‌دهد. پدر او از سرطان جان می‌دهد و الکل و اختلال روانی کار مادرش را به خودکشی می‌کشاند. او سپس برای التیام رنج‌هایش به مواد مخدر رو می‌آورد.

مشفق در مصاحبه جدیدی با «ای ربیتس فوت» می‌گوید درباره اقتباس لانتیموس فقط می‌تواند بگوید که «مارگو رابی» به عنوان تهیه‌کننده به پروژه ملحق شده و نقش اصلی را یا رابی یا «اما استون» بازی می‌کنند.

او در بخش دیگری از مصاحیه به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا به سینمای باروک لانتیموس علاقه دارد یا نه. نویسنده می‌گوید «خرچنگ» (The Lobster) را می‌پسندد اما «مخلوقات بیچاره» را جذاب نمی‌داند: «آیا داستان‌هایی درباره کودکان با بدن‌های زنانه که گرایش جنسی خود را کشف می‌کنند را دوست دارم؟ انتخاب اول من نیستند.»

داستان «مخلوقات بیچاره» درباره زنی به نام «بلا بکستر» با بازی «اما استون» است که پس از خودکشی مغز نوزاد متولد نشده‌اش به او پیوند زده می‌شود. چندین مرد در طول فیلم سعی می‌کنند با او رابطه جنسی برقرار کنند. مشفق تنها منتقد این داستان به نویسندگی «تونی مک‌نامارا» و لانتیموس نیست. پیش از او «زویی ویلیامز» منتقد «گاردین» نوشته بود: «آیا مردم این فیلم را داستانی درباره لذت و اضطرار خواهند دانست، یا اگر از نظر روانی، یک فانتزی پدوفیلی؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید