news-background
news-background

یورگوس لانتیموس، اندرو هی و دیوید لوری به دنبال اقتباس از سه اثر آتوسا مشفق

سه اثر «آتوسا مشفق» نویسنده ایرانی تبار به فیلم تبدیل خواهد شد. اقتباس سینمایی از رمان «آیلین» (Eileen) او با بازی «توماسین مک‌کنزی» و «آن هاتاوی» در جشنواره ساندنس سال ۲۰۲۳ اکران شد. مشفق فیلمنامه آن فیلم را با همکاری همسرش «لوک گوبل» به نگارش درآورد اما نشریه ایتالیایی «ایل پست» گزراش می‌دهد که سه اقتباس دیگر از آثار این نویسنده در دست ساخت است.

پیش‌تر گزارش شده بود که کمپانی «لاکی‌چپ» با مدیریت «مارگو رابی» از رمان «سال استراحت و آرامش من» (My Year Of Rest And Relaxation) مشفق اقتباس می‌کند. «یورگوس لانتیموس» برای کارگردانی به این پروژه پیوسته و انتظار می‌رود پس از بازسازی فیلم کره‌ای «سیاره سبز را نجات دهید» (Save The Green Planet) با عنوان «باگونیا» (Bugonia) این فیلم را بسازد.

داستان «سال استراحت و آرامش من» در مورد یک راوی بدون نام بلوند از یک خانواده ثروتمند است که به تازگی در رشته تاریخ هنر از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شده و در اولین سال‌های تحصیلش در کالج پدر و مادرش را از دست می‌دهد. پدر او از سرطان جان می‌دهد و الکل و اختلال روانی کار مادرش را به خودکشی می‌کشاند.

«اندرو هی» کارگردان «همه ما غریبه‌ها» (All of Us Strangers) از سوی دیگر از داستان کوتاه «مک‌گلو» (McGlue) مشفق اقتباس خواهد کرد. داستان «مک‌گلو» در دهه ۱۸۵۰ می‌گذرد و یک ملوان آمریکایی به نام مک‌گلو را دنبال می‌کند که پس از بیدار شدن خود را زنجیر شده به قایقی که رویش کار می‌کند می‌یابد. او از شب قبل خاطره‌ای به یاد نمی‌آورد اما همه او را به قتل همقطارش متهم می‌کنند. سریال «آب‌های شمالی» (The North Water) به نویسندگی هی شباهت زیادی به «مک‌گلو» دارد.

«دیوید لوری» که «شوالیه سبز» (The Green Knight) را در کارنامه دارد کارگردان دیگری است که به اقتباس سینمایی از رمان «مرگ در دستان او» (Death In Her Hands) مشفق نزدیک شده. این کتاب درباره زنی است که به شهری دورافتاده نقل مکان می‌کند و با یافتن یادداشت‌های مرموزی در جنگل سعی می‌کند معمای آن را حل کند. لوری تا پایان سال ۲۰۲۴ فیلم «مادر مری» (Mother Mary) را در سالن‌های سینما خواهد داشت بنابراین «مرگ در دستان او» می‌تواند پروژه بعدی‌اش باشد.

مشفق آخرین رمانش «لاپوونا» (Lapvona) را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید