news-background
news-background

نگرانی مدیر عامل کمپانی فیلمسازی مورگان فریمن از هوش مصنوعی

«لوری مک‌کریری» که کمپانی فیلمسازی «رولیشینز اینترتینمنت» را به همراه «مورگان فریمن» بنیان‌گذاری کرده از ظهور هوش مصنوعی و تأثیرات بالقوه آن در صنعت فیلمسازی ابراز نگرانی کرد.

او در کنفرانس «به تهیه‌کنندگی» (Produced By) می‌گوید اگرچه می‌داند که فریمن در چه پروژه‌هایی مشارکت کرده یا نکرده اما همچنان نگران آینده است. مک‌کریری به یاد می‌آورد که «کلی مندلسون» یکی از مدیران کمپانی ویدیویی برای او ارسال کرده که بازیگر برنده اسکار در آن می‌گوید: «کلی، دوستت دارم، ولی تو اخراجی.»

مک‌کریری می‌گوید: «می‌توانستم ببینم که واقعی نیست. برادرزاده ۱۱ ساله کلی آن ویدیو را ساخته بود.» اما مدتی بعد ویدیوی دیگری او را فریب می‌دهد. او ویدیویی از فریمن دریافت می‌کند که بازیگر را در حال تبلیغ یک کتاب نشان می‌دهد.

مک‌کریری با بازی «رستگاری در شاشنک» (The Shawshank Redemption) تماس می‌گیرد تا اطمینان پیدا کند این ویدیو ساختگی است یا نه. او در ادامه کنفرانس می‌گوید: «ما به عنوان یک جامعه باید از [هوش مصنوعی] جلوتر باشیم. بیایید ابزاری بسازیم که وقتی چنین چیزهایی بیرون آمد، بدانیم واقعی‌اند.»

«رنارد تی. جنکینز» رئیس «فناوری‌های آی‌تو‌ای‌تو» (I2A2 Technologies) در این کنفرانس می‌گوید روی راه‌حل‌هایی برای ویدیوهای دیپ‌فیک کار می‌کند که اساساً به واترمارک شباهت دارد. با این حال به کمک استودیوهای بزرگ فیلمسازی نیاز دارد تا زیرساخت‌ها به وجود آید و پدیدآورندگان آثار بتوانند در یک اکوسیستم فعالیت کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید