news-background
news-background

توصیه بازیگری سرنوشت‌ساز کاترین هپبورن به آنتونی هاپکینز

«آنتونی هاپکینز» توصیه بازیگری «کاترین هپبورن» را فاش کرد. بازیگر ۸۶ ساله «سکوت بره‌ها» (Silence of the Lambs) و «بقایای روز» (Remains of the Day) که در دهه ۱۹۶۰ وارد دنیای بازیگری شده و افتخارات بسیاری از جمله دو اسکار، چهار بفتا، دو امی و یک جایزه الیویه را دریافت کرده، در مصاحبه با «تایمز» این توصیه را بازگو کرده است.

هاپکینز اعتراف می‌کند که در اوایل دوران بازیگری «مغرور» بوده اما همکاری با هپبورن در درام تاریخی «شیر در زمستان» (The Lion in the Winter) در سال ۱۹۶۸ او را دگرگون کرده است او در این فیلم نقش «شاه ریچارد شیردل» را بازی کرده در حالی که هپبورن در نقش مادرش «النور آکیتین» ظاهر شده است.

هاپکینز می‌گوید: «در جوانی جاه‌طلب و مغرور بودم. سپس به جایی می‌رسید که فکر می‌کنید، «آرام بگیر. مهم نیست.» این را کاترین هپبورن به من گفت. او گفت: «یادت باشد، فقط پاپ‌کورن است.»»

او اضافه می‌کند که هنوز به این توصیه عمل می‌کند و کارش را چندان جدی نمی‌گیرد: «سعی می‌کنم بازیگری را هیچ جدی نگیرم. شغل من است. نمی‌توانم به خاطرش مشتاق باشم، اما سخت کار می‌کنم. حتی نمی‌توانم بگویم «سخت» کار می‌کنم. اما برای درست عمل کردن یکسره کار می‌کنم. نمی‌خواهم از اعتبار سینما بکاهم - خدا می‌داند که نمی‌توانم، به من زندگی بخشیده، اما از فیلم لذت می‌برم چون راحت است.»

هاپکینز می‌گوید از مسیری که در زندگی طی کرده و از فرزند یک نانوا بودن در ولز تا ترک کالج در سال ۱۹۵۷ و یک دهه بعد بازیگری در کنار «پیتر اوتول» و هپبورن شگفت‌زده می‌شود: «اینکه چطور اتفاق افتاد را نمی‌دانم. هیچ نمی‌دانم. هیچ‌یک از این اتفاقات از نظر من منطقی نیست و به همین دلیل نمی‌توانم اعتباری به خودم بدهم. چه نیرویی بود که من را به سمت این کسب‌وکار کشاند؟ نمی‌دانم، اما صدایی بود که می‌گفت: «خیلی خوب، کمربندت را محکم ببند.» و زندگی فوق‌العاده‌ای تجربه کردم.»

هاپکینز دسامبر گذشته چهل و هشتمین سالگرد ترک الکل را با انتشار پیامی جشن گرفت و گفت: «اگر خمار بودید، یادی از من کنید.» فیلم «آخرین جلسه فروید» (Freud’s Last Session) هاپکینز ۱۴ ژوئن در بریتانیا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید