news-background
news-background

اشتون کوچر: به زودی با هوش مصنوعی Sora فیلم‌های کامل می‌سازیم؛ فقط یک ایده کافی است

«اشتون کوچر» برخلاف بسیاری دیگر از همکارانش در هالیوود نه تنها نگران هوش مصنوعی نیست بلکه از آن استقبال می‌کند. او در مصاحبه با «اریک اشمیت» مدیر عامل سابق گوگل می‌گوید هوش مصنوعی «سورا» (Sora) کمپانی اوپن‌ای‌آی آینده فیلمسازی است.

کوچر می‌گوید: «یک نسخه بتا از آن را دارم و خیلی شگفت‌انگیز است. می‌توانید هر ویدیویی که می‌خواهید تولید کنید. می‌توانید ویدیوهای ۱۰-۱۵ ثانیه‌ای خوبی بسازید که خیلی واقعی به نظر می‌رسند. هنوز اشتباه می‌کند. هنوز نمی‌تواند قوانین فیزیک را به صورت کامل درک کند... اما اگر نسل قبلی هوش مصنوعی را با سورا مقایسه کنید، جهش و پیشرفت را می‌بینید. در واقع، ویدیوهایی را درون خود دارد که به راحتی می‌توان برای یک فیلم سینمایی یا یک سریال از آن استفاده کرد.»

بازیگر «آن سریال دهه هفتادی» (That '70s Show) و فیلم «جابز» (Jobs) در ادامه می‌گوید هوش مصنوعی به کاهش هزینه‌های فیلمسازی کمک می‌کند: «چرا باید بیرون رفت و نمایی از یک خانه را برای یک سریال ساخت وقتی می‌توانید با ۱۰۰ دلار آن نما را بسازید؟ فیلمبرداری چنین نمایی هزار دلار هزینه دارد. برای ساختن صحنه‌های اکشنی که من را در حال پریدن از یک ساختمان نشان می‌دهد نیازی به بدلکار ندارد، می‌توان با [هوش مصنوعی] آن را ساخت.»

کوچر می‌گوید با هوش مصنوعی «سورا» ویدیویی ساخته که دونده‌ای را در یک کویر نشان می‌دهد: «نیازی نبود یک دپارتمان جلوه‌های ویژه رایانه‌ای استخدام کنم. طی پنج دقیقه ویدیویی از یک دونده التراماراتون در حال فرار از یک طوفان شن را رندر کردم.»

او می‌گوید در آینده نزدیک با هوش مصنوعی فیلم‌های کامل ساخته خواهد شد: «می‌توانید یک فیلم کامل رندر کنید. فقط ایده‌ای برای یک فیلم مطرح می‌کنید، سپس فیلمنامه را می‌نویسد، فیلمنامه را به مولد ویدیو می‌دهید و فیلم تولید می‌شود. به جای دیدن فیلمی که یک نفر دیگر ساخته، می‌توانم فیلم خودم را تولید و تماشا کنم.»

کوچر ادامه می‌دهد:‌ «اتفاقی که می‌افتد این است که محتوا از بینندگان روی زمین برای دیدنش بیشتر خواهد شد. بنابراین هر محتوا به اندازه میزان مخاطبش ارزش پیدا می‌کند.»

«تایلر پری» سال گذشته گفته بود که سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری روی یک استودیوی فیلمسازی در آتلانتا را با دیدن نتایج «سورا» متوقف کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید