news-background
news-background

ریچارد ام. شرمن آهنگساز و ترانه‌سرای برنده اسکار فیلم‌های دیزنی درگذشت

«ریچارد ام. شرمن» آهنگساز و ترانه‌سرای برنده اسکار و برادر «رابرت بی. شرمن» شنبه این هفته در ۹۵ سالگی درگذشت. شرمن در سال ۱۹۶۴ برای «مری پاپینز» (Mary Poppins) برنده دو جایزه اسکار شده بود و سه جایزه گرمی در کارنامه داشت.

برادران شرمن ترانه «سوپرکالیفراجیلیستیک‌اکسپیالیدوشس» (Supercalifragilisticexpialidocious) را برای «مری پاپینز» ساختند که به یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های تاریخ دیزنی تبدیل شد.

«باب آیگر» مدیر عامل دیزنی با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «ریچارد شرمن تجسم معنای یک اسطوره دیزنی بود، و به همراه برادرش رابرت کلاسیک‌هایی دوست‌داشتنی را خلق کرد که به بخشی گرانبها از ساوندترک‌های زندگی ما بدل شدند.»

شرمن ژوئن سال ۱۹۲۸ در نیویورک سیتی متولد شد و در سال ۱۹۳۷ به همراه خانواده‌اش به بورلی هیلز رفت. او در کالج بارد موسیقی آموخت و از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۳ در ارتش ایالات متحده خدمت کرد. «جین آتری» اولین ترانه برادران شرمن موسوم به «با طلا هرچیزی را می‌توانی بخری به جز عشق» را در سال ۱۹۵۱ ضبط کرد. این دو در سال ۱۹۵۸ با «پل قدبلند» (Tall Paul) اثر «آنت فانیچلو» به شهرت رسیدند که بیش از ۷۰۰ هزار نسخه فروخت.

آن‌ها در سال‌های بعد با «کتاب جنگل»‌ (The Jungle Book)، «گربه‌های اشرافی» (The Aristocats)، «جادوی تابستان» (Summer Magic) و بسیاری دیگر با دیزنی همکاری کردند. برادران شرمن در سال ۱۹۷۳ تاریخ‌سازی کردند و به اولین برندگان آمریکایی جایزه در جشنواره فیلم مسکو تبدیل شدند. شرمن‌ها در سال ۲۰۰۸ «مدال ملی هنر» را از «لورا بوش» بانوی اول آمریکا دریافت کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید