news-background
news-background

استودیوی نئون برای پنجمین سال متوالی با Anora برنده نخل طلا شد

استودیوی پخش‌کننده نئون امسال دو فیلم «آنورا» (Anora) و «دانه انجیر معابد» (The Seed of the Sacred Fig) را در بخش مسابقه جشنواره کن داشت و با هر دو نقدهای مثبتی دریافت کرد. تازه‌ترین ساخته «محمد رسول‌اف» بهترین فیلم جشنواره از نگاه منتقدین شد اما این فیلم «شان بیکر» با بازی «مایکی مدیسون» بود که جایزه «نخل طلا» را به خانه برد.

نئون با این برتری برای پنجمین سال متوالی این جایزه را دریافت می‌کند. آن‌ها در چهار دوره گذشته جشنواره کن فیلم‌های «آناتومی یک سقوط» (Anatomy of a Fall)، در سال ۲۰۲۲ «مثل غم» (Triangle of Sadness)، در سال ۲۰۲۱ «تیتان» (Titane) و در سال ۲۰۱۹ «انگل» (Parasite) را خریداری کرده بودند.

بیکر پس از دریافت جایزه از «جرج لوکاس» گفت رؤیای دریافت این جایزه را داشته است: «آینده سینما جایی است که شروع شده: سالن سینما.» او پس از قدردانی از همسر و مادرش و «مایکی مدیسون» این جایزه را به «کارگران جنسی» تقدیم کرد.

این فیلم روایت خواهد کرد که یک استریپر اهل بروکلین چگونه عاشق پسر یک الیگارش روس می‌شود. «میکی مدیسون» بازیگر سریال «چیزهای بهتر» (Better Things)، «یوری بوریسوف»، «کارن کاراگیلان» و «مارک ادیلشتین» در «آنورا» مقابل دوربین رفته‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید