news-background
news-background

«دانه انجیر معابد» محمد رسول‌اف بهترین فیلم جشنواره کن از نگاه منتقدین شد

فیلم «دانه انجیر معابد» (The Seed Of The Sacred Fig) ساخته «محمد رسول‌اف» در جدول نهایی امتیازات منتقدین که از سوی نشریه «اسکرین» منتشر می‌شود در رتبه اول قرار گرفت. این فیلم که یکی از بخت‌های «نخل طلا» به شمار می‌آید تحسین منتقدین زیادی را برانگیخته و با میانگین ۳.۴ ستاره پیشتاز است.

فیلم دو ساعت و ۴۸ دقیقه‌ای «دانه انجیر معابد» درباره یک قاضی دادگاه به نام ایمان است که در ناآرامی‌های تهران با بدبینی دست به گریبان است. با فروپاشی قوانین اجتماعی، وقتی اسلحه او ناپدید می‌شود، به همسر و دخترانش شک می‌برد و سخت‌گیری‌هایی تحمیل می‌کند که خانواده را به گسست می‌کشاند. «ستاره ملکی»، «میثاق زارع»، «سهیلا گلستانی»، «زهرا رستمی» و «امینه مزروعی» در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

«دانه انجیر معابد» پنج امتیاز چهار ستاره (عالی) و هفت امتیاز سه ستاره (خوب) از منتقدین بین‌المللی دریافت کرده در حالی که ۹ منتقد فرانسوی این فیلم را لایق «نخل طلا» دانسته‌اند.

فیلم «هرچه نور تصور می‌کنیم» (All We Imagine As Light) به کارگردانی «پایال کاپادیا» و «آنورا» (Anora) به کارگردانی «شان بیکر» هر دو با امتیاز ۳.۳ ستاره در رده‌های بعدی قرار دارند. «مارچلو میو» (Marcello Mio) و «قلب‌های تپنده» (Beating Hearts) با ۱.۳ و ۱.۴ ستاره در انتهای این رده‌بندی قرار می‌گیرند.

سال گذشته «برگ‌های افتاده» (Fallen Leaves) با امتیاز ۳.۲ ستاره بهترین فیلم جشنواره شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید