news-background
news-background

فروش ۵۹ میلیون دلاری فیلم Furiosa در هفته اول

به‌روزرسانی دوشنبه شب: «فیوریوسا» (Furiosa) در رقابتی نزدیک با «فیلم گارفیلد» (The Garfield Movie) با اختلافی بسیار کم رتبه اول فروش در آمریکای شمالی را به دست آورد. پیش‌درآمد «جاده خشم» (Fury Road) به کارگردانی «جرج میلر» در چهار روز اول اکران در آمریکا ۳۲ میلیون دلار و «فیلم گارفیلد» ۳۱.۱ میلیون دلار فروخته‌اند. آخر هفته آینده هیچ فیلمی به صورت گسترده در آمریکا اکران نخواهد شد و آمار فروش هفتگی حتی سقوط بیشتری خواهد کرد.

«اینت‌تلجنس» گزارش داده است که این آخر هفته ۲.۸ میلیون بلیت برای «فیلم گارفیلد» و ۲.۱ میلیون بلیت برای «فیوریوسا» فروخته شده اما میانگین قیمت ۱۳.۷۳ دلاری بلیت‌های فیلم میلر نسبت به بلیت‌های ۱۱.۸۷ دلاری انیمیشن سبب شده پیش‌درآمد «مکس دیوانه» در رتبه اول قرار بگیرد.

«کاش» (IF) پارامونت با بازی «رایان رینولدز» در دومین هفته اکران با کاهش فروش ۵۹ درصدی روبرو شد و با ۲۱ میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. «قلمرو سیاره میمون‌ها» (Kingdom of the Planet of the Apes) دیزنی با کاهش فروش ۴۷ درصدی نسبت به هفته دوم به فروش چهار روزه ۱۷ میلیون دلاری رسید و چهارم شد. «مرد ساده لوح» (The Fall Guy) «رایان گاسلیگ» با فروش چهار روزه ۷.۶ میلیون دلاری به رتبه پنجم رسیده و به فروش داخلی ۷۴ میلیون دلاری نزدیک شده است.

به‌روزرسانی صبح دوشنبه: فیلم «فیوریوسا» (Furiosa) برادران وارنر که هفته پیش در جشنواره کن با استقبال گرمی روبرو شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد، در افتتاحیه جهانی انتظارات را برآورده نساخت و در ۷۶ کشور ۵۸.۹ میلیون دلار فروخت.

حدود ۳۳.۳ میلیون دلار از این فروش به بازارهای خارجی و ۲۵.۶ میلیون دلار آن به بازارهای داخلی اختصاص دارد. انتظار می‌رود این فیلم امروز به افتتاحیه داخلی ۳۱ میلیون دلاری در چهار روز اول برسد. فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) «جرج میلر» در سال ۲۰۱۵ به فروش جهانی ۳۸۰ میلیون دلاری رسیده بود.

پرفروش‌ترین بازار خارجی «فیوریوسا» کره جنوبی با ۶.۴ میلیون دلار و فرانسه با ۲.۶ میلیون دلار بودند. این پیش‌درآمد در بریتانیا ۲.۵ میلیون دلار فروخت و مانند مکزیک با ۲.۴ میلیون دلار در رتبه اول قرار گرفت. «فیوریوسا» در هنگ کنگ، هند و تایوان بهترین افتتاحیه تاریخ چندگانه و کارنامه میلر را ثبت کرده است. اکران این فیلم در یونان و ژاپن این هفته آغاز می‌شود و از ۷ ژوئن به چین می‌رود.

فیلم «قلمرو سیاره میمون‌ها» (Kingdom of the Planet of the Apes) دیزنی و قرن بیستم به ۳۰۰ میلیون دلار نزدیک شده و این هفته در ۵۲ کشور ۲۰.۶ میلیون دلار فروخته است. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم چین با ۲۵.۳ میلیون دلار، فرانسه با ۱۷.۳ میلیون دلار، مکزیک با ۱.۵ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۳ میلیون دلار و برزیل با ۷.۶ میلیون دلار بوده‌اند.

فیلم «کاش» (IF) پارامونت در بازارهای خارجی به ۴۰ میلیون دلار رسیده و از ۱۰۳.۶ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرده است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم فرانسه با ۶.۸ میلیون دلار، مکزیک با ۵.۵ میلیون دلار، بریتانیا با ۵.۴ میلیون دلار، استرالیا با ۳.۴ میلیون دلار و آلمان با ۲.۴ میلیون دلار بوده‌اند.

این هفته فیلم «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) سونی از ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا گذر کرد. اکران این دنباله در بریتانیا با ۱۹.۵ میلیون دلار و در استرالیا با ۸.۵ میلیون دلار به پایان رسیده است.

به‌روزرسانی یکشنبه: نبرد فیلم‌های «فیوریوسا» (Furiosa) برادران وارنر و «فیلم گارفیلد» (The Garfield Movie) برای رتبه اول آخر هفته «روز یادبود» تا دوشنبه ادامه خواهد داشت. هر دوی این فیلم‌ها به سمت افتتاحیه داخلی ۳۱ میلیون دلاری در چهار روز اول ۲۵ میلیون دلاری در سه روز اول حرکت می‌کنند. با صدرنشینی هریک از این دو فیلم، پایین‌ترین فروش آخر هفته «روز یادبود» در ۲۹ سال اخیر رقم خواهد خورد.

«گارفیلد» در روز شنبه ۸.۳ و «فیوریوسا» ۸ میلیون دلار فروختند و به نظر می‌رسد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه این برتری ادامه پیدا کند. «فیوریوسا» در ۳۸۰۴ سالن سینما و انیمیشن «گارفیلد» در ۴۰۳۵ سالن اکران شده‌اند.

برخی معتقدند که برآورده نشدن انتظارات از فروش «فیوریوسا» به شروع دیرهنگام بازاریابی فیلم برمی‌گردد اما «آنیا تیلور-جوی» و «کریس هسمورث» مانند عوامل و بازیگران «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) برای حضور در کامیک کان به برزیل سفر کردند. گروهی دیگر بر این باورند که مخاطبین از جانشینی تیلور-جوی با «شارلیز ترون» استقبال نکرده‌اند با این حال چندگانه «مد مکس» مخاطبین مرد ویژه خود را دارد و «فیوریوسا» فیلمی با رده سنی بزرگسال است نه اثری در ژانر خانوادگی.

نزدیک به ۵۲ درصد از مخاطبین می‌گویند بلیت «فیوریوسا» را خریداری کرده‌اند چون این چندگانه اکشن را دوست دارند در حالی که ۳۴ درصد از «جرج میلر»، ۳۲ درصد از تیلور جوی و ۲۵ درصد از «کریس همسورث» نام برده‌اند.

فیلم «کاش» (IF) پارامونت با ۱۵.۶ میلیون دلار در پی رسیده به رتبه سوم است و کاهش ۵۴ درصدی را نسبت به افتتاحیه ثبت خواهد کرد. این فیلم به کارگردانی «جان کرازینسکی» تا دوشنبه از ۶۲.۷ میلیون دلار عبور می‌کند. ««قلمرو سیاره میمون‌ها» (Kingdom of the Planet of the Apes) از سوی دیگر به دنبال فروش ۱۲.۸ میلیون دلاری در سومین هفته اکران است و به اولین فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری تابستان تبدیل خواهد شد.

«فیوریوسا» پایین‌ترین فروش آخر هفته «روز یادبود» در چند دهه گذشته را ثبت خواهد کرد.

به‌روزرسانی جمعه: فیلم «فیوریوسا» (Furiosa) برادران وارنر به کارگردانی «جرج میلر» پس از فروش ۳.۸ میلیون دلاری در روز اول به دنبال افتتاحیه داخلی ۳۱ تا ۳۵ میلیون دلاری در تعطیلات چهار روزه آخر هفته «روز یادبود» است. در صورتی که این پیش‌درآمد کمتر از ۳۱ میلیون دلار فروش کند، رکوردی را به جا می‌گذارد که در چهار دهه گذشته در این آخر هفته بی‌سابقه بوده است. فیلم «بازگشت جدای» (Return of the Jedi) در سال ۱۹۸۳ به فروش ۳۰.۵ میلیون دلاری رسیده که در آن زمان رکورد بسیار خوبی به شمار می‌آمد.

«ددلاین» گزارش داده است که اگر «فیوریوسا» به فروش ۳۵ میلیون دلاری برسد فروشی در سطح «ایندیانا جونز و معبد مرگ» (Indiana Jones and the Temple of Doom) با ۳۳.۹ میلیون دلار در سال ۱۹۸۴ را تکرار می‌کند. «فیوریوسا» در روز جمعه و پنجشنبه شب حدود ۱۱ میلیون دلار فروخته و به سمت فروش سه روزه ۲۷.۵ میلیون دلاری حرکت می‌کند که شامل سینماهای آیمکس نیز می‌شود. فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) که با انتقادات زیادی روبرو شد و یک شکست تجاربی بزرگ نامیده می‌شد، در سال ۲۰۱۸ فروش ۱۰۳ میلیون دلاری را ثبت کرده بود. پیش‌درآمد «جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) با بازی «آنیا تیلور-جوی» و «کریس همسورث» با بودجه ۱۶۸ میلیون دلاری تولید شده است.

«فیلم گارفیلد» (The Garfield Movie) با صداپیشگی «کریس پرت» این هفته در سینماهای آمریکا اکران شده و در سه روز اول ۲۴ میلیون دلار و در چهار اول ۳۰ تا ۳۲ میلیون دلار فروش خواهد کرد. «گارفیلد: فیلم» (Garfield: The Movie) که در سال ۲۰۰۴ اکران شد ۲۱.۷ میلیون دلار در سه روز اول فروخته بود و در پایان به ۷۵.۳ میلیون دلار رسید. «فیلم گارفیلد» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۷ درصد دریافت کرده در حالی که ۵۵ درصد از خریداران بلیت آن مرد بوده‌اند.

فیلم «کاش» (IF) پارامونت در دومین هفته اکران به دنبال فروش ۱۶.۸ میلیون دلاری است و کاهش فروش ۵۰ درصدی را ثبت خواهد کرد. این فیلم با بازی «رایان رینولدز» به زودی از ۶۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی عبور می‌کند.

«قلمرو سیاره میمون‌ها» (Kingdom of the Planet of the Apes) استودیوهای قرن بیستم در سومین هفته اکران به دنبال رتبه چهارم است و با کاهش ۵۰ درصدی و فروش ۱۶.۳ میلیون دلاری تا یکشنبه از ۱۲۵.۷ میلیون دلار در بازارهای داخلی عبور خواهد کرد.

«مرد ساده لوح» (The Fall Guy) «رایان گاسلینگ» و «امیلی بلانت» با کاهش ۳۴ درصدی و ۷ میلیون دلار در چهارمین هفته اکران به رتبه پنجم خواهد رسید. این فیلم تا یکشنبه از ۷۳ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا گذر می‌کند در حالی که از پلتفرم‌های دیجیتال پخش شده است.

«فیوریوسا» پس از اکران در جشنواره کن از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۹ درصد منتقدین و ۹۶ درصد مخاطبین دریافت کرده در حالی که امتیاز «پست‌ترک» آن به ۴ و نیم ستاره می‌رسد و ۷۰ درصد دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۶۸ درصد از خریداران بلیت «فیوریوسا» مرد و ۳۲ درصد زن بوده‌اند و به ترتیب امتیازات ۸۷ و ۸۱ درصد به فیلم داده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید