news-background
news-background

فیلم Beating Hearts ادل اگزارکوپولوس در جشنواره کن ۱۵ دقیقه تشویق شد اما امتیاز ۱۵ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرد

«قلب‌های تپنده» در کن به‌شدت تشویق شد.

فیلم «قلب‌های تپنده» (Beating Hearts) به کارگردانی «ژیل للوش» پنجشنبه شب در جشنواره کن با ۱۵ دقیقه تشویق ایستاده مواجه شد. «ادل اگزارکوپولوس» و «فرانسوا سیویل» در این فیلم که یک «رومئو و ژولیت» مدرن توصیف شده مقابل دوربین رفته‌اند. با وجود این تشویق طولانی امتیاز «قلب‌های تپنده» در «راتن تومیتوز» بر اساس پنج نقد به ۱۵ درصد رسیده است.

داستان فیلم دختر و پسری است که در نوجوانی به یکدیگر دل می‌بندند اما وقتی پسر به زندان می‌افتد و به قتل متهم می‌شود باید راه جداگانه‌ای در پیش بگیرند. آن‌ها چند سال بعد دوباره به یکدیگر برخورد می‌کنند. «رافائل کونار»، «بنوا پولوورد»، «الودی بوشه»، «ونسان لاکوست»، «آلن شابا»، و «ژان پاسکال زادی» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود که از رمان «نویل تامپسون» نویسنده ایرلندی اقتباس شده است. للوش فیلمنامه این فیلم را با همکاری «آدری دیوان» و «احمد حمیدی» نوشته که کمدی «غرق شو یا شنا کن» (Sink Or Swim) با او همکاری کرده بود.

للوش در ماه ژانویه گفته بود: «عاشق این کتاب و این داستان درباره یک داستان عاشقانه خشونت‌آمیز شدم. و این ماجراجویی با احمد حمیدی و آدری دیوان را بی‌درنگ شروع کردم.»

منتقدین برای این فیلم نقدهای منفی پرشماری نوشته‌اند و انتظارشان برآورده نشده است. منتقد «ال موندو» اسپانیا می‌نویسد: «مشکل فیلم، جدا از ناگوار بودن همه جنبه‌هایش، عزم عجیب آن برای نشان دادن اصالت در هر نماست بی‌آنکه حتی یک بار موفق شود به آن دست پیدا کند.»

منتقد «رپ» می‌نویسد: «مهم نیست که چقدر موسیقی را افزایش می‌دهد یا سعی می‌کند به یاد بیاورد که این ماجرا چگونه شروع شده، استانداردی تعیین می‌کند برای ملودرامی که تقریباً تا سه ساعته به شکل دردناکی کش پیدا می‌کند.»

منتقد «اسکرین» نوشته است: «همچنانکه داستان شروع می‌کند به از دست دادن درخشندگی‌اش... فضای رؤیایی آن و ترانه‌های پرجنب‌وجوش در جبران کردن کاستی‌ها ناکام می‌مانند.»

منتقد «گاردین» به فیلم امتیاز دو ستاره داده و می‌نویسد: «بازی‌های خوبی در این فیلم وجود دارد، و یک صحنه سرقت مسلحانه مفید. اما «قلب‌های تپنده» از فقدان ظرافت و پرمدعا بودن رنج می‌برد، و روی اصول اخلاقی مرد-زورگوی-حساس-زودرنج پافشاری می‌کند و بخش پایانی آن به شکل غول‌آسایی آماسیده است و با تأخیر به ما از باور خود به قدرت و اهمیت عشق می‌گوید.»

استودیوکانال «قلب‌های تپنده» را ۱۶ اکتبر در فرانسه اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید