news-background
news-background

نتفلیکس فصل دوم Three Body Problem را می‌سازد

تولید فصل دوم سریال علمی-تخیلی «مسئله سه جرم» تأیید شد.

نتفلیکس اعلام کرد که برای تولید فصل دوم سریال علمی-تخیلی «مسئله سه جرم» (3 Body Problem) به نویسندگی «دیوید بنیاف» و «دن وایس» چراغ سبز نشان داده است. این پلتفرم استریم می‌گوید اپیزودهای جدید داستان سریال را به پایان می‌رسانند. نویسندگان «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) پیش‌تر امیدوار بودند این داستان را در قالب چهار فصل روایت کنند.

این درام علمی-تخیلی از رمان سه‌گانه «مسئله سه جرم» به نویسندگی «لیو سیشین» چینی اقتباس شد. این رمان‌ها داستان‌هایی در مورد اولین برخورد بشر با یک تمدن فضایی را روایت می‌کند. لیو نویسنده کتاب‌ها و «کن لیو» که مترجم آن‌ها به زبان انگلیسی به عنوان مشاور بر تولید سریال نظارت کرد. کتاب اول روایت‌گر سرگذشت «یه ونجی» است که به دنبال مرگ پدرش به دست «محافظین سرخ» در حین «انقلاب فرهنگی»، می‌کوشد به بیگانگان فضایی برای تهاجم به زمین کمک کند.

«جوان ادپو»، «ایسا گنزالس»، «جس هونگ»، «مارلو کلی»، «الکس شارپ»، «سی شیموکا»، «سمیر عثمانی»، «زین سونگ»، «ایو ریپلی»، «جاناتان پرایس»، «بندیکت وونگ» بازیگر فیلم‌‌های «دکتر استرنج» (Doctor Strange)، «سای چین» از فیلم «شانگ-چی» (Shang-Chi)، و «جان بردلی» و «لیام کانینگهام» از سریال «بازی تاج‌وتخت» از جمله بازیگران سریال بودند. «درک سانگ» که «روزهای بهتر» (Better Days) را در کارنامه دارد یکی از کارگردانان سریال بود.

وایس و بنیاف علاوه بر «مسئله سه جرم» سریال دیگری به نام «مرگ با صاعقه» (Death by Lightning) برای نتفلیکس در دست ساخت دارند. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ قراردادی با نتفلیکس منعقد کردند که ارزش آن دست کم به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

«مسئله سه جرم» پس از انتشار به مدت سه هفته در رتبه اول پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس قرار داشت و تا هفت هفته از فهرست ده سریال پربیننده هفته خارج نشد. این سریال که با بودجه ۲۰ میلیون دلاری در هر اپیزود ساخته شده و یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های تاریخ نتفلیکس است، نقدهای مختلفی دریافت کرد و امتیاز آن در «راتن تومیتوز» به ۷۸ درصد رسید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید