news-background
news-background

دنزل واشینگتن پیشنهاد بازی در یکی از فیلم‌های استنلی کوبریک را رد کرده است

واشینگتن در اوایل دوران بازیگری به یکی از فیلم‌های کوبریک نزدیک شده است.

«دنزل واشینگتن» دهه‌هاست که برای فیلمسازان بزرگ هالیوود مقابل دوربین می‌رود اما در اوایل دوران بازیگری پیشنهاد یکی از این کارگردانان را رده کرده است. شاید بازیگری وجود نداشته باشد که به «استنلی کوبریک» نه بگوید اما واشینگتن این شهامت و اعتماد به نفس را داشته است.

واشینگتن در ۱۱۶ اپیزود از سریال «سنت السور» (St. Elsewhere) در خلال سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ و چند اثر سینمایی ظاهر شد اما پنجمین فیلم بلند او «آزادی را فریاد کن» (Cry Freedom) بود که او را به شهرت رساند و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل کرد. آن فیلم به کارگردانی «ریچارد اتنبورو» چند ماه پس از «غلاف تمام فلزی» (Full Metal Jacket) کوبریک اکران شد که واشینگتن می‌توانست در آن بازی کند اگر کارگردان به بازیگران اجازه خواندن فیلمنامه‌اش را پیش از تصمیم‌گیری در مورد امضای قرار داد می‌داد.

کوبریک نقش «ایت‌بال» را به واشینگتن پیشنهاد کرده بود که در نهایت به «دوریان هاروود» رسید. واشینگتن در سال ۲۰۱۲ به «جی‌کیو» گفته بود به فیلم‌های «غلاف تمام فلزی» و «جوخه» (Platoon) نزدیک شده است: «می‌گفتند: «کوبریک فیلمنامه‌هایش را برای کسی نمی‌فرستد.» گفتم: «پس از من می‌خواهید چه کنم؟»»

کارگردان «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» (2001: A Space Odyssey) پیش از شروع فیلمبرداری به ندرت اجازه درز جزئیات فیلم‌هایش را می‌داد اما واشینگتن ترجیح داد بدون خواندن فیلمنامه به «غلاف تمام فلزی» ملحق نشود. این بازیگر ۶۹ ساله به تازگی به بازسازی «بهشت و جهنم» (High and Low) «اسپایک لی» ملحق شده و فیلمبرداری «گلادیاتور ۲» (Gladiator II) را به پایان رسانده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید