news-background
news-background

آرون سورکین فیلم حوادث ۶ ژانویه را به عنوان شبه-دنباله The Social Network می‌نویسد: فیسبوک را مقصر آن اتفاقات می‌دانم

سورکین فیلمنامه‌ای بر اساس حمله به ساختمان کنگره می‌نویسد.

«آرون سورکین» در حال نگارش فیلمنامه‌ای درباره شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و حمله به ساختمان کنگره در واشینگتن دی.سی. است. «مت بلونی» پس از مصاحبه با سورکین نگارش این فیلمنامه را تأیید کرده و آن را یک شبه-دنباله برای «شبکه اجتماعی» (The Social Network) توصیف کرده است.

سورکین در سال ۲۰۲۱ فیلم «ریکاردو بودن» (Being the Ricardos) را با «نیکول کیدمن» و «خاویر باردم» ساخت و پیش از آن «بازی مالی» (Molly's Game) و «دادگاه شیکاگو ۷» (Trial of the Chicago 7) را کارگردانی کرد.

او در مصاحبه با پادکست بلونی می‌گوید شبکه اجتماعی فیسبوک تأثیر مستقیم روی شکل‌گیری حوادث ۶ ژانویه داشته است: «ببینید، بله، در موردش می‌نویسم. من فیسبوک را مقصر حوادث ۶ ژانویه می‌دانم.»

سورکین در پاسخ به این پرسش که این پروژه چگونه حمله حامیان «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره را روایت می‌کند به صراحت می‌گوید: «باید بلیت فیلم را خریداری کنید.»

این نویسنده و کارگردان اضافه می‌کند که سعی دارد این داستان را مشخصاً به شکل یک فیلم روایت کند:‌ «فیسبوک الگوریتم‌ها و سایر چیزهایش را به گونه‌ای تنظیم کرده که تفرقه‌انگیزترین محتوای ممکن را ترویج کند، چون در آن صورت تعامل را افزایش می‌دهد. این چیزی است که شما را می‌رساند، به آنچه اسمش می‌گذارند درون راهروهای فیسبوک، «اسکرول بی‌نهایت». در فیسبوک باید تنش دائمی وجود داشته باشد میان امانت و رشد. اما وجود ندارد. فقط به رشد [اهمیت می‌دهند.]»

منابع نزدیک به سورکین می‌گویند این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد و هیچ ارتباطی با پروژه قبلی این نویسنده درباره حوادث ۶ ژانویه نخواهد داشت. سورکین سال‌هاست برای نوشتن دنباله «شبکه اجتماعی» ایده‌پردازی می‌کند. او در سال ۲۰۲۰ به پادکست «شاد غمگین گیج» گفته بود که قصد دارد «نیمه تاریک فیسبوک» را بررسی کند: «فقط در صورتی می‌نویسم که [دیوید فینچر] کارگردانی‌اش کند. اگر بیلی وایلدر از گور برخیزد و بگوید می‌خواهم کارگردانی‌اش کنم، می‌گویم فقط با دیوید می‌سازم.»

سورکین در سال ۲۰۲۱ به «ددلاین» گفته بود: «تردیدی وجود ندارد که داستان موجود است. چه اسمش را دنباله بگذارید چه نه، داستانش وجود دارد. اینکه آیا من روایتش می‌کنم یا نه را نمی‌دانم. منظورم این است که در حال حاضر، در این لحظه که حرف می‌زنیم، نمی‌توانم بنویسم. نمی‌دانم چگونه داستان را بازگو کنم و فیلمنامه‌ای است که شاید نخواهم بدون دیوید فینچر بنویسم.»

«جسی آیزنبرگ» در فیلم «شبکه اجتماعی» نقش «مارک زاکربرگ» را بازی کرد. دیگر بازیگران آن فیلم که ۲۲۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و سورکین را برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباس شده کرد «اندرو گارفیلد» و «آرمی همر» بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید