news-background
news-background

توضیح کارگردان Jeanne du Barry درباره «ترس» عوامل از جانی دپ

کارگردان «ژان دو باری»‌ اظهاراتش درباره «جانی دپ» را تصحیح کرد.

«مایون» کارگردان فرانسوی «ژان دو باری» (Jeanne du Barry) در مصاحبه با «ایندیپندنت» ادعا کرده بود که عوامل فیلم از «جانی دپ» می‌ترسیده‌اند. پس از جنجالی شدن این مصاحبه، او با انتشار بیانیه‌ای از طریق «ورایتی» توضیح می‌دهد که از گفته‌هایش برداشت نادرستی شده است.

او به «ایندیپندنت» گفته بود: «باید راستش را بگویم. فیلمبرداری با او دشوار است... همه گروه فیلمبرداری از او می‌ترسیدند چون شوخ‌طبعی متفاوتی دارد و نمی‌دانستیم که آیا به موقع برای فیلمبرداری حضور پیدا می‌کند یا نه، و آیا با جملاتش مشکلی خواهد داشت یا نه. یعنی حتی اگر به موقع آن‌جا حضور پیدا می‌کرد، گروه از او می‌ترسید.»

مایون با انتشار بیانیه‌ای سعی کرده این اظهاراتش را اصلاح کند و بگوید که منظورش ترس گروه از «کاریزما» و «شأن ستاره بودن» او بوده و هیچ رفتاری از دپ در زمان فیلمبرداری سر نزده که موجب ترس عوامل شود.

او می‌گوید: «وقتی گفتم جانی «ترسناک» است، درباره کاریزمای او حرف می‌زدم، بدنامی او، شأن ستاره بودنش و غیره. بهت‌زده شدم وقتی پی بردم که روزنامه [ایندیپندنت] سرخط کرده که «گروه فیلمبرداری از [جانی دپ] می‌ترسیده‌اند» چون اگر چنین بنویسند و زمینه و جزئیاتش را نگویند، کاملاً معنای دیگری پیدا می‌کند. آن ژورنالیست نمی‌خواست جزئیات حرف‌های من را درک کند.»

مایون ادامه می‌دهد: «مایلم این قضیه را کاملاً روشن کنم: جانی از این جهت «ترسناک» است که کاریزما و شأن او به عنوان «پادشاه» روی دیگران تأثیر می‌گذارد. باید واژه اثرگذاری را به کار می‌بردم اگر می‌دانستم شارلوت اوسالیوان [ژورنالیست ایندیپندنت] از حرف‌هایم به آن شکل بدخواهانه استفاده می‌کند.»

«ایندیپندنت» از مایون نقل قول کرده بود که دپ حاضر نبوده بر اساس فیلمنامه «ژان دو باری» بازی کند. او در این فیلم که اولین بار در جشنواره کن اکران شد نقش لوئی پانزدهم را بازی کرده است. کارگردان اضافه کرده بود: «[دپ] با نسخه جدیدی از فیلمنامه می‌آمد و من از این بابت خوشحال نمی‌شدم. جواب نمی‌داد... بنابراین بدون تغییراتی که او می‌خواست فیلمبرداری می‌کردم... و او این کار را توهین‌آمیز می‌دانست.»

مایون می‌گوید از لهجه دپ راضی نبوده است:‌ «بنابراین چند بار تصمیم گرفتم جملاتش را حذف کنم. اما این اتفاقی است که برای بازیگران فرانسوی هم پیش آمد. پیش می‌آید!»

«ژان دو باری» ۲ مه در بریتانیا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید