news-background
news-background

فیلم «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و دوازده فیلم دیگر به جشنواره کن اضافه شدند

رسول‌اف در جشنواره کن هفتاد و هفتم برای نخل طلا رقابت خواهد کرد.

جشنواره کن اعلام کرد که ۱۳ فیلم جدید به فهرست فیلم‌های دوره هفتاد و هفتم اضافه شده است. در میان این فیلم‌ها نام آثار جدید فیلمسازانی چون «محمد رسول‌اف»، «الیور استون»، «میشل آزاناویسوس» و «آرنو دپلشن» دیده می‌شود.

آزاناویسوس که با «آرتیست» (The Artist) شناخته می‌شود با فیلم انیمیشن «گران‌بهاترین محموله‌ها» (The Most Precious of Cargoes) در بخش مسابقه برای «نخل طلا» رقابتخواهد کرد. داستان این فیلم در جنگ جهانی دوم قرار داده شده و یک خانواده فرانسوی یهودی را دنبال می‌کند که از آشویتس تبعید شده‌اند.

استون مستند «لولا» (Lula) درباره «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل را در بخش نمایش ویژه خواهد داشت و «لو یه» فیلمساز چینی در همین بخش «یک فیلم ناتمام» (An Unfinished Film) را روی پرده دارد. یه با فیلم «تب بهاره» (Spring Fever) در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه بهترین فیلمنامه کن شده بود.

دپلشن در جشنواره امسال «عاشقان سینما» (Filmlovers) را خواهد داشت که شخصیت «پل ددالوس» از فیلم «زندگی جنسی من... یا چگونه وارد یک مشاجره شدم» (My Sex Life… or How I Got into an Argument) و «روزهای طلایی من» (My Golden Days) را بازمی‌گرداند.

«محمد رسول‌اف» فیلمساز ایرانی برنده «خرس طلایی» جشنواره برلین امسال با «دانه انجیر مقدس» (The Seed Of The Sacred Fig) در جشنواره کن برای «نخل طلا» رقابت می‌کند در حالی که «امانوئل پارپو» رومانیایی با فیلم همجنسگرایانه «سه مایل تا پایان دنیا» (Three Miles to the End of the World) برای اولین بار وارد بخش مسابقه می‌شود.

سال گذشته رادیوی «آر‌اف‌آی» گزارش داد که ممنوع‌الخروج بودن «محمد رسول‌اف» مانع سفر او به کن به عنوان یکی از داوران بخش «نوعی نگاه» شده است. جشنواره کن به دنبال آزادی موقت رسول‌اف از زندان اوین برای داوری در جشنواره از او دعوت به عمل آورده بود. رسول‌اف در سال ۲۰۲۲ و پیش از آغاز جنبش «زن زندگی آزادی» بازداشت شد و به خاطر امضای پتیشن «اسلحه‌ات را زمین بگذار» به زندان رفت.

 

فهرست کامل فیلم‌های اضافه شده به کن هفتاد و هفتم:

 

نوعی نگاه

“When the Light Breaks,” Rúnar Rúnarsson

“Niki,” Céline Sallette

“Flow,” Gints Zilbalodis

کن پرمیر

“Vivre, Mourir, Renaitre,” Gaël Morel

“Maria,” Jessica Palud

نمایش ویژه

“Spectateurs,” Arnaud Desplechin

“Nasty,” Tudor Giurgiu

“Lula,” Oliver Stone

“An Unfinished Film,” Lou Ye

خارج از مسابقه

“Le Comte de Monte-Cristo,” Alexandre de La Patellière and Matthieu Delaporte

مسابقه

“The Most Precious of Cargoes,” Michel Hazanavicius

“Trois kilomètres jusqu’à la fin du monde,” Emanuel Parvu

“The Seed of the Sacred Fig,” Mohammad Rasoulof

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید