news-background
news-background

کارگردان Dune 2: پل اتریدیز مایکل کارلئونه ژانر علمی-تخیلی است

ویلنوو «پل اتریدیز» را با «مایکل کارلئونه» مقایسه می‌کند.

«دنی ویلنوو» در مصاحبه جدیدی با «نیویورک تایمز» «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) را با «پدرخوانده» (The Godfather) و «پل اتریدیز» با بازی «تیموتی شالامی» را با «مایکل کارلئونه» با بازی «ال پاچینو» مقایسه کرده است.

این فیلمساز در بخشی از این مصاحبه تأیید می‌کند که نگارش فیلمنامه «تلماسه: مسیحا» (Dune: Messiah) به عنوان قسمت پایانی سه‌گانه را آغاز کرده و اضافه می‌کند: «مثل مایکل کارلئونه ژانر علمی-تخیلی، او به چیزی تبدیل می‌شود که می‌خواست از آن جلوگیری کند. و در قسمت سوم راهی برای نجات روح خود پیدا خواهد کرد.»

ویلنوو در سال ۲۰۲۰ و در مصاحبه با «امپایر» فیلم «تلماسه» را با «پدرخوانده» مقایسه کرده بود: «پل در یک محیط بسیار سختگیرانه رشد کرده و آموزش زیادی دیده، چون پسر یک دوک است و یک روز... آموزش می‌بیند تا یک دوک شود. اما همان‌قدر که برای این نقش آماده می‌شود و آموزش می‌بیند، آیا واقعاً رؤیایش را دارد؟ این تناقض شخصیت است. مثل مایکل کارلئونه در «پدرخوانده» - کسی که سرنوشت بسیار تراژیکی دارد و به فردی تبدیل می‌شود که دوست نداشته باشد.»

او درباره قسمت سوم «تلماسه» و شخصیت «زندیا» می‌گوید: «خشمی [که احساس می‌کند] عظیم است. نمی‌خواهم فاش کنم که می‌خواهم در قسمت سوم چه کنم. دقیقاً می‌دانم که باید چه کنم. در حال نوشتن‌اش هستم. اما ظرفیت زیادی وجود دارد، و در مورد آن تصمیم هیجان‌زده‌ام.»

ویلنوو در مصاحبه با «ویرجین ریدیو» گفته بود با انتخاب «فلورنس پیو» برای نقش «شاهدخت ایرولان» قمار کرده است: «مثل «زندیا» برای «قسمت اول» با فلورنس تماس گرفتم. گفتم: «گوش کن، می‌خواهم با من قمار کنی. شخصیت تو را در «قسمت دو» معرفی می‌کنم. و اگر «تلماسه: مسیحا» ساخته شد، آنگاه یکی از شخصیت‌های اصلی خواهی شد.»»  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۰

اگر قسمت دوم را با دقت ببینید مشاهده می کنید پل ( تیموتی شالامی ) از میانه های فیلم تصمیم می گیرد دیگر نقش یک موعود را بازی نکند بلکه از اعتقاد مردم به این موضوع استفاده کرده و از توان آنها برای رسیدن به اهدافش یعنی گرفتن انتقام قتل پدر و دوستانش و بدست اوردن قدرت استفاده کند که این موضوع خلاف احساسی است که در انتهای قسمت اول بدست می آید یعنی این که پل یک موعود است که برای هدف والایی آمده است و از غرایز شریری همچون انتقام و فریب پاک شده است .

نمایش اسپویل