news-background
news-background

قسمت نهم سریال Shōgun بالاترین امتیاز فصل را در IMDb دریافت کرد؛ ستایش منتقدین

[حاوی اسپویلر از قسمت نهم «شوگان»]

قسمت نهم سریال «شوگان» (Shōgun) شبکه اف‌ایکس تحسین مخاطبین و منتقدین را برانگیخت و «بهترین اپیزود سال تلویزیون» نامیده شد.

این سریال ژاپنی که «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) جدید لقب گرفته با قسمت دهم به پایان می‌رسد اما قسمت نهم آن با عنوان «آسمان خونین» (Crimson Sky) واکنش‌های مثبتی دریافت کرده است. در این اپیزود که پر از گره‌ها و چرخش‌های داستانی است، «لیدی ماریکو»، «لرد یابوشیگه»، و «جان بلک‌ثورن» سعی می‌کنند فرار کند.

منتقد «اسکوایر» این اپیزود را «درخشان» و «بهترین اپیزود سال تلویزیون تا امروز» نامیده است: «از میان تمامی مرگ‌های دیوانه‌واری که تا اینجا در «شوگان» دیده‌ام - لغزش ناگاکادو و اصابت سرش به یک سنگ، جوشاندن یک اسیر زنده توسط یابوشیگه، و حتی خودزنی هیروماتسو - هرگز تصور نمی‌کردم که ماریکو بمیرد، چه رسد به اینکه با دینامیت! یک نفر برای من با آمبولانس تماس بگیرد - برای دیدن قسمت بعدی به ریکاوری زیادی نیاز دارم.»

منتقد «والچر» اپیزود نهم را «بهترین قسمت سریال تا اینجا» می‌نامد و اضافه می‌کند:‌ «با آن لحظه انفجاری به معنای واقعی کلمه، اپیزود تمام می‌شود. به یاد بیاورید که «شوگان» از ابتدا هشدار داده بود که دل ما را می‌شکند.»

«نیویورک تایمز» نیز از این قسمت ستایش کرده و می‌نویسد: «فریبی که حتی تحسین لرد توراناگا را برمی‌انگیزد. بنابراین نه، هیچ نبردی برای آینده ژاپن در اینجا یافت نمی‌شود، یا دست کم نه آن نبردی که انتظار داشتیم... او در مرگ، هدفی را پیدا می‌کند که در زندگی‌اش کم داشت. مرگ او هم یک پیروزی است و هم یک تراژدی.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید