news-background
news-background

تیلور سوییفت در ترانه‌های غیرمنتظره Tortured Poets از دشمنی با کیم کارداشیان می‌گوید؛ بازیگران فیلم Dead Poets Society در موزیک ویدیوی Fortnight

سوییفت جمعه شب آلبوم جدیدی منتشر کرد که بخش‌هایی از آن به اعتقاد هواداران دشمنی با «کیم کارداشیان» را عیان می‌کند.

«تیلور سوییفت» نیمه‌شب گذشته یازدهمین آلبوم استودیویی خود با عنوان «دپارتمان اشعار عذاب‌آور» (The Tortured Poets Department) را منتشر کرد و دو ساعت بعد بخش دوم آن را به صورت یک دبل آلبوم را در دسترس قرار داد. او سپس موزیک ویدیویی برای ترانه «فورتنایت» (Fortnight) را منتشر کرد که با همکاری «پست مالون» نوشته شده است.

در این موزیک ویدیو «ایتان هاک» و «جاش چارلز» بازیگران «انجمن شاعران مرده» (Dead Poets Society) نقش‌های کوتاهی بازی کرده‌اند در حالی که «رودریگو پری‌یتو» نامزد اسکار آن را تصویربرداری کرده است.

پری‌یتو که «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon)، «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) و «سکوت» (Silence) را در کارنامه دارد، پیش‌تر در «کاردیگان» (Cardigan) و چند ترانه دیگر با سوییفت همکاری کرده بودند. موزیک ویدیوی جدید به نویسندگی و کارگردانی سوییفت به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده و خواننده را در یک مؤسسه روانی نشان می‌دهد.

آلبوم «دپارتمان اشعار عذاب‌آور» رکورد بیشترین استریم اسپاتیفای در یک روز را با بیش از ۲۰۰ میلیون استریم شکسته است. سوییفت علاوه بر این با سه آلبوم رکورد بیشترین استریم در یک روز را ثبت کرده است. او با دو آلبوم «نیمه‌شب‌ها» (Midnights) و «۱۹۸۹ (نسخه تیلور)» (1989 (Taylor’s Version)) این رکورد را به ثبت رسانده بود.

نیمه دوم این آلبوم دوگانه که از ۱۵ ترانه تشکیل شده شامل آثاری است که سوییفت در آن‌ها به روابطش با «متی هیلی» ارجاع می‌دهد. اما بسیاری از هواداران او معتقدند او با یکی از ترانه‌ها «کیم کارداشیان» را هدف می‌گیرد و به او می‌تازد. کارداشیان در دشمنی علنی سوییفت و «کانیه وست» در سال ۲۰۱۶ نقش داشت. سوییفت در آن سال ادعا کرد که وست به اطلاعش نرسانده که در یکی از ترانه‌هایش با جمله «من آن هرزه را معروف کردم» به او ارجاع خواهد داد. رپر بعدها مدعی شد که بحث‌هایی چند ساعته با سوییفت داشته و او گفته است که این جمله به نظرش «خنده‌دار» می‌رسد. کارداشیان که در آن زمان همسر وست بود بخش‌هایی از گفت‌وگوی سوییفت و وست را در اسنپ‌چت منتشر کرد.

هواداران سوییفت می‌گویند نام «کیم» در نوشتار یکی از ترانه‌های جدید او «متشکرم ایمی» (thanK you aIMee) نهفته است. این ترانه درباره دختری به نام «ایمی» است که در دبیرستان قلدری می‌کند اما راوی از این بابت قدردان اوست هرچند حس خشم و غیض در آن وجود دارد: «همه می‌دانند که مادرم زنی دین‌دار است/اما می‌گفت دوست دارد که تو بمیری.» سوییفت در بخش دیگری از ترانه می‌خواند: «یک روز، بچه‌هایت به خانه می‌آیند و ترانه‌ای را می‌خوانند که فقط من و تو می‌دانیم درباره تو است.» کارداشیان در سال‌های اخیر اعتراف کرده که ترانه‌های سوییفت را دوست دارد و دخترش «نورث وست» ویدیوهایی از خود در حال رقص و خواندن آثار سوییفت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

ترانه «کاساندرا» (Cassandra) از سوی دیگر به اعتقاد برخی از هواداران ارجاعات دیگری به دشمنی سوییفت و کارداشیان می‌دهد. سوییفت در بخشی از ترانه از زنی می‌گوید که «سلول من را با مار پر کرد.» کارداشیان چند ساعت پیش از انتشار تماس سوییفت و وست در اسنپ‌چت از «روز ملی مار» گفته بود. اما این ترانه به نظر خانواده کارداشیان را هدف می‌گیرد: «این خانواده، حرص محض، گروه کر مسیحی. هیچ‌یک از آن‌ها حرفی نزدند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید