news-background
news-background

انتقاد آلن ریچسون از خشونت پلیس: همیشه از مجازات قتل فرار می‌کنند

ریچسون می‌گوید نیروهای پلیس باید پاسخگوی اشتباه خود باشند.

اظهارات «آلن ریچسون» درباره خشونت پلیس بحث‌برانگیز شد. بازیگر سریال «ریچر» (Reacher) در روزهایی که بسیاری از سلبریتی‌ها سکوت اختیار می‌کنند هیچ واهمه‌ای از بیان نظراتش نشان نمی‌دهد. او در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» به مسائل مختلفی پرداخته از جمله موضوعات نه چندان جدی مانند تمایلش برای بازی در نقش «بتمن» و اجرای برنامه «اس‌ان‌ال» (Saturday Night Live) تا «متجاوز» و «کلاهبردار» نامیدن «دونالد ترامپ» و ناامیدی‌اش از کسانی که می‌گویند مسیحی‌اند اما همچنان از رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت می‌کنند.

ریچسون در بخش دیگری از مصاحبه از خشونت نیروهای پلیس می‌گوید و به یاد می‌آورد که وقتی در سال ۲۰۲۰ تی-شرتی در حمایت از بازداشت مأموران پلیس قاتل «بریونا تیلور» پوشید با چه واکنش‌هایی روبرو شد: «آن مورد تراژیک بود. پلیس‌ها همیشه از مجازات قتل فرار می‌کند، و این حقیقت که ما نمی‌توانیم آن‌ها را به خاطر بی‌کفایتی پاسخگو کنیم من را آزار می‌دهد. باید روش خود را به کلی اصلاح کنیم.» او توضیح می‌دهد: «باید کاری کنیم که مرتکب شدن اشتباه یا سوء استفاده از قدرت در نهادهای ما بسیار سخت شود.»

پس از انتشار این مصاحبه، سازمان اف‌اوپی که از نیروهای قسم‌خورده پلیس تشکیل شده در شبکه اجتماعی ایکس بازیگر «ریچر» را «یک بازیگر هالیوودی بی‌مصرف دیگر» خواند. ریچسون در واکنش به این پیام در اینستاگرام نوشت: «این نوع واکنش احساسی نابخردانه خلاصه آن چیزی است که امروز من را در مورد نیروهای مجری قانون نگران می‌کند. اگر مدیریت با یک اختلاف نظر صلح‌آمیز را این‌گونه رفتار می‌کند، چه به روز افراد دیده نشده در خیابان می‌آورد؟»

ریچسون می‌گوید این سازمان «از روی درماندگی چند تیر» به سمت او انداخته چون خواسته‌اش فقط «پاسخگویی بیشتر» بوده است. او اضافه می‌کند: «هرگز هوادار تابعیت کورکورانه نبوده‌ام، تابعیتی که خطرناک است و زمینه‌ساز ظهور فاشیسم، باوری سیاسی که از آن بیزارم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید