news-background
news-background

ریس ویترسپون: بیایید از هوش مصنوعی نترسیم

ویترسپون از همکارانش می‌خواهد که در مواجهه با هوش مصنوعی آرامش خود را حفظ کنند.

«ریس ویترسپون» نگاه خوش‌بینانه‌ای به هوش مصنوعی دارد و می‌گوید بازیگران نه فقط نباید از آن بترسند بلکه از فرصت‌هایی که می‌آفریند استقبال کنند. این بازیگر برنده اسکار جمعه گذشته در جشنواره پیلی‌فست لس‌آنجلس از پایان عصر طلایی تلویزیون و ظهور اجتناب‌ناپذیر هوش مصنوعی در هالیوود گفته است.

ویترسپون برخلاف بسیاری از ستارگان و فیلمسازان پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی شغلی را از بین نخواهد برد و انسان‌ها با الگوریتم‌ها جایگزین نخواهند شد. «جفری کتزنبرگ» بنیان‌گذار استودیوی دریم‌ورکس پیش‌تر گفته بود که هوش مصنوعی ۹۰ درصد مشاغل در زمینه انیمیشن‌سازی را از بین می‌برد.

اما بازیگر «سر به راه باش» (Walk the Line) و «قانوناً بلوند» (Legally Blonde) خوش‌بین‌تر است و بر اساس گزارش «رپ» می‌گوید: «به نظر من هوش مصنوعی به سراغ شغل شما نخواهد آمد - کسانی که می‌دانند چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنند به سراغ شغل شما می‌آیند. بنابراین یاد بگیرید که چطور از آن استفاده کنید.»

او اضافه می‌کند: «باید ابزاری باشد که ما خلاقیت، انسانیت و اصول خودمان را سازماندهی می‌کنیم... و می‌توانم بگویم برای زنان و افراد رنگین‌پوست و کسانی که گاهی در آن فضاهای تکاملی نادیده گرفته شدند مهم است، آن‌ها واقعاً باید وارد این حیطه شوند چون باید آگاهی ما باید نمایندگی شود... بیایید از آن نترسیم. بیایید با اشتیاق شروعش کنیم.»

ویترسپون در ادامه می‌گوید با سلطه پلتفرم‌های استریم امکان ظهور ستارگان سینما دشوارتر شده است: «واقعاً نگرانم و به اینکه دنیای هنرمندان چه خواهد شد فکر می‌کنم. یعنی آیا کارنامه‌هایی مثل ما دوباره شکل خواهد گرفت؟ آیا فرصتی برای پیدا شدن ستاره بدون شفافیت در ارائه داده‌ها وجود دارد؟ چگونه بدانیم که از اثری استقبال شده یا نه؟»

کمپانی اوپن‌ای‌آی به تازگی برای فروش هوش مصنوعی مولد تبدیل متن به ویدیوی «سورا» (Sora) با استودیوهای هالیوود وارد مذاکره شده است. توسعه‌دهندگان امیدوارند با این مدل انقلابی در تولید فیلم و سریال در هالیوود ایجاد کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید