news-background
news-background

تایلر پری می‌گوید پس از دیدن هوش مصنوعی OpenAI Sora سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری روی فیلمسازی را متوقف کرده است

پری هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی تبدیل متن به تصاویر متحر می‌تواند هالیوود را ورطه نابودی ببرد.

«تایلر پری» در مصاحبه جدیدی با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید نتایج سینمایی هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی سورا (OpenAI Sora) او را چنان شگفت‌زده کرده که از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری روی یک استودیوی فیلمسازی در آتلانتا صرف نظر کرده است.

پری به فیلمسازان هشدار می‌دهد:‌ «اینکه به من گفته بودند همه این کارها را با می‌کند یک مسئله بود،‌ اما وقتی توانایی‌هایش را دیدم، هوش از می‌پراند. برای محافظت از ما باید قوانینی ایجاد شود. اگر نشود، نمی‌دانم چگونه می‌توانیم دوام بیارویم.»

بازیگر «کریسمس مادیا» (A Madea Christmas) و «خانواده بزرگ و خوشبخت مادیا» (Madea's Big Happy Family) ادامه می‌دهد: «هوش مصنوعی را به دقت تحت نظر داشته‌ام و پیشرفت‌هایش را می‌بینم. در طول چهار سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون دلار برای توسعه استودیو برنامه‌ریزی می‌کردم، هزینه‌ای که می‌توانست بکلات استودیو را بسیار بزرگتر کند، می‌خواستم ۱۲ ساونداستیج دیگر اضافه می‌کردیم. همه این برنامه‌ها در حال حاضر و به مدت نامعلومی به خاطر سورا و آنچه که می‌بینم متوقف شده. از حدود یک سال پیش به من گفته بودند که این هوش مصنوعی در راه است، اما تا وقتی که نتیجه قابلیت‌هایش را دیدم نمی‌دانستم. برای من بهت‌آور است.»

پری درباره حذف بسیاری از مشاغل صنعت فیلمسازی هشدار می‌دهد: «دیگر نیازی نیست به لوکیشن‌ها سفر کنم. اگر بخواهم در یک لوکیشن برفی در کلورادو باشم، متن‌اش را می‌نویسم. اگر بخواهم صحنه‌ای روی ماه بنویسم، متن‌اش را می‌نویسم و این هوش مصنوعی می‌تواند مثل آب خوردن تولیدش کند. اگر دو نفر را در یک اتاق نشیمن روی کوه بخواهم، نیازی نیست صحنه را در کوهستان بنا کنم، نیازی نیست صحنه را در استودیو خلق کنم. می‌توانم در دفتری بنشینم و با یک رایانه بسازمش، و این برای من باورنکردنی است. باعث می‌شود نگران بسیاری از افراد این صنعت شوم. فوراً به همه کسانی که در این صنعت کار می‌کنند و این هوش مصنوعی روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد فکر می‌کنم، از جمله بازیگران و افراد شاغل در بخش فیلمبردای و برق و حمل و نقل و صدا و تدوین، و با دیدن این هوش مصنوعی، فکر می‌کنم که روی هر گوشه از این صنعت اثر می‌گذارد.»

پری با این حال از هوش مصنوعی در دو پروژه آینده‌اش استفاده کرده است: «یک اتحادیه نمی‌تواند هر دو یا سه سال یک بار برای هر قراردادی بجنگد. همه باید در نحوه محافظت از آینده صنعت مشارکت کنند، چرا که به سرعت در حال تغییر است، درست مقابل چشمان ما.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ اسفند ۱۴۰۲ ۱۵:۲۷

اینم باشه میخ آخر رو تابوت سینما.

نمایش اسپویل